וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלעו למטרה: על משחקן של הישראליות בליגה האירופית

29.11.2013 / 0:53

המשחק הטקטי של מכבי ת"א אולי לא היה יפה לעין, אבל הצהובים השיגו את המטרה וזה מה שחשוב. לעומתה, מכבי חיפה יכולה להיות מרוצה מהנחישות והמערך ההגנתי, אולם שוב הוכח כי לאירופה היא עדיין לא בשלה. שלום תקווה מסכם את משחקי הנציגות שלנו בליגה האירופית

כבר מתחילת המשחק של מכבי תל אביב ואפואל ניקוסיה, ניתן היה להבחין בחשש של שתי הקבוצות לספוג שער מוקדם. שני המאמנים הציבו את הקבוצות שלהם בצורה טקטית, ממושמעת מאוד, מה שבהחלט השפיע על התפתחות המשחק: בקושי נרשמו התקפות מסודרות, ובמקום זאת מרבית המחשבה והריכוז של השחקנים היתה נתונה לשמירה על המערך הטקטי. מרבית המשחק התנהל במרכז השדה, וכך התנהלה לה מחצית ראשונה משעממת למדי.

במחצית השניה, ככל שנקפו הדקות, הקפריסאים הבינו שתוצאת התיקו לא תשרת אותם. מאמן אפואל ניקוסיה ניסה לבצע מספר שינויים בחלק ההתקפי, שלח יותר שחקנים קדימה בכדי להשפיע על משחק ההתקפה, לאיים ולנסות להכריע את המשחק. אולם מנגד, גם למכבי תל אביב יש מאמן שרצה להשיג את מטרתו, והמהלכים הטקטיים שביצע פאולו סוזה מנעו כל אפשרות מהקפריסאים לאיים על שערה של מכבי תל אביב. סוזה כיוון את המערך שלו לשמור על שער נקי – זו היתה המטרה, להעביר את ההכרעה לבלומפילד, והמטרה הושגה. נכון, זה בהחלט לא היה המשחק היפה ביותר לעין של האלופה הישראלית העונה, אבל השורה התחתונה היא שחשובה, ובשורה התחתונה הצהובים מסמנים וי נוסף בליגה האירופית, עם צעד חשוב מאוד אל עבר השלב הבא. זה כל מה שמשנה כרגע.

מכבי תל אביב סיימה ב-0:0 עם אפואל ניקוסיה והתקרבה מאוד לשלב הבא

מה קורה אם מפסידים במחזור האחרון? כל התרחישים של מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב, פאולו סוזה. ברני ארדוב
שוב הוכח שלצהובים יש יופי של טקטיקן על הקווים. סוזה/ברני ארדוב

ובמכבי חיפה: לא הכל שחור

עוד לפני המשחק, הבינה מכבי חיפה שסיכוייה לעבור שלב בליגה האירופית כמעט בלתי אפשריים. אלקמאר, מצד שני, היתה די בטוחה בעצמה, על אחת כמה וכמה כשידעה שגם תוצאת תיקו תעניק לה את הכרטיס לשלב הבא. על כן, ראינו מחצית ראשונה די שקולה, בלי הרבה אירועים, מלבד בעיטת העונשין שניצלו ההולנדים להבקעת השער הראשון. במחצית השניה, כשהמארחת כבר היתה ביתרון ודי בטוחה בעצמה, וכשלחיפה לא היה הרבה מה להפסיד, לקחו הירוקים את היוזמה, הצליחו לאיים על השער, להגיע להזדמנויות ובכלל לא היו רחוקים מלחזור למשחק ולמצוא את הרשת. אבל כשלא עשו זאת ואיבדו את המומנטום, אריק בנאדו החל לחשוב על המשך דרכה של הקבוצה בליגת העל וערך שינויים כדי להעניק מנוחה למספר שחקנים לקראת המשחק הקרוב מול הפועל עכו.

על אף ההפסד, חיפה יכולה לצאת מעודדת מצורת העמידה שלה על המגרש, הנחישות, והמערך ההגנתי שהציב בנאדו. מדובר בכלים שעוד ישרתו את הירוקים בהמשך העונה אם יצליחו לשחזר אותם. ההתקפה, לעומת זאת, זה כבר סיפור אחר, ופעם נוספת ניתן היה לראות את הקושי של החלק הקדמי במאבקים הפיזיים ובמהירות האירופית. עידן ורד ואלון תורג'מן מאוד התקשו, ודווקא במשחק שכזה יכול להיות שנכון יותר היה להשתמש דווקא בדינו אנדלובו.

אלמנט נוסף שהמאמן יצטרך לפתור הוא רובן ראיוס. חיפה משחקת עם הספרדי כפליימייקר, מספר 10, אבל מרבית פעולותיו מתבצעות בקישור האחורי. ראיוס אינו מסוג השחקנים שפורץ קדימה, משנה את קצב המשחק ומפעיל את החלוצים בחלקים המסוכנים. אמנם יש לו מסירה מדויקת אבל במרבית הזמן היא מתבצעת רחוק מדי מהשער, וכשהספרדי שב אחורנית נותר פער בין חוליית הקישור לשחקני ההתקפה. בסופו של דבר, הטבלה לא ממש משקרת: מכבי חיפה לא מספיק בשלה ומוכנה למאבקים במפעלים האירופיים, אולם ייתכן שבהדחה הזו יש גם יתרון. סיום הקמפיין בהחלט יעניק לה את השקט להתחזק ולהתרכז במשימות החשובות באמת שלה: אלו שמתרחשות בליגת העל. ולא נסיים מבלי להחמיא לקהל הירוק, שראוי להערכה על הדרך הארוכה והתמיכה שלו על אף ההפסד, ובהחלט ייצג אותנו בכבוד.

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה מאוכזב. ברני ארדוב
מתפקד כפליימייקר, אבל לא מצטרף מספיק להתקפה. ראיוס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully