וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב לדין בעקבות אירועי הדרבי

19.11.2013 / 18:17

האדומים ייענשו על התנהגות הקהל, שגרם להפסקת המשחק פעמיים. אדלשטיין יעמוד לדין בעקבות העלבת שופט נגד גלבוע

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל תל אביב תועמד לדין ביום חמישי באיגוד הכדורסל בעקבות הפסקת משחק הדרבי. המשחק נפסק פעמיים בעקבות אוהדי הפועל תל אביב. בפעם הראשונה חמש שניות מהפתיחה השליכו האדומים קונפטי למגרש וגרמה להפסקתו לכשמונה דקות ובפעם השנייה כשהשליך הקהל כדורי ים אדומים שגרמה להפסקת המשחק.

המאמן ארז אדלשטיין יעמוד לדין בעקבות עלבונות שהטיח בשופט מאיר פורטל במהלך המשחק מול הפועל גלבוע גליל בגן נר בשבוע שעבר.

אוהדי הפועל תל אביב משליכים כדורים לפרקט בדרבי. ברני ארדוב
ייענשו על ההפרעות במשחק. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הפועל תל אביב חגגה ניצחון בדרבי: "תל אביב אדומה"

כשהתכוננה הפועל תל אביב לדרבי מול מכבי תל אביב, שהסתיים בניצחון ענק 66:78, ניסה המאמן ארז אדלשטיין לא לדבר על חשיבות המשחק מבחינת האוהדים אלא חשיבות מבחינת המצב בטבלה. "השחקנים פה מספיק זמן כדי להבין מה זה הפועל תל אביב ומה זה דרבי בשביל המועדון הזה", אמר המאמן לפני המשחק. החשיבות מבחינת הטבלה, בתוספת הדחיפה המדהימה מהקהל והעובדה שמדובר בדרבי הסתכמו בערב אדום מדהים שבסיומו חגגו האוהדים עם השיר: "תל אביב אדומה".

ההצגה של האדומים היתה מושלמת. לאורך כמעט 40 דקות הפועל היתה טובה בהרבה ממכבי, שלא הוליכה ולו לשנייה אחת, כשהכוכבים של המשחק היו קרלון בראון שנתן הצגה עם 20 נקודות, ורביב לימונד עם 16 משלו. "אני לא יודע למה להשוות את מה שראיתי הערב", אמר בראון לאחר המשחק. "הדבר הכי קרוב זה לקחת קהל של כדורגל ולהכניס אותו לתוך אולם. ככה זה מרגיש. אותה עוצמה. האוהדים שלנו מבינים כדורסל, מבינים מהלכי כדורסל. יש להם תשוקה מדהימה וזה הזין אותנו לשחק כדורסל כזה. חייבים להודות להם, כי זה בוודאות הקהל הכי טוב שיש בליגה הזו".

על ההכנה שעשתה הפועל למשחק הוסיף הגארד ,שממוקם שני רק לרביב לימונד בטבלת מלך הסלים עם 18.7 נקודות בממוצע למשחק: "ידענו שאם נעצור את הפיק'נ'רול שלהם, ננצח. זו היתה המטרה. התקפית, התכוננו לאיזורית והם שיחקו אישית - ובאישית קשה מאוד לעצור אותנו".

בלאט עשה כל טעות אפשרית

לימונד משחזר את המסמר

הפועל תל אביב ניצחה בדרבי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ארז אדלשטיין מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"השחקנים פה מספיק זמן כדי להבין מה זה הפועל תל אביב ומה זה דרבי בשביל המועדון הזה"/ברני ארדוב

הרבע השלישי היה הפחות טוב של האדומים שנתקעו וראו את מכבי מצמצמים עד ל-4 נקודות הפרש. אלא שאז הגיע יונתן שולדברנד, שכבר חקוק בספר ההיסטוריה של הדרבים, וקלע 7 נקודות שנתנו להפועל מרווח נשימה בדרך לניצחון. "הקהל הזה נותן לנו כל כך הרבה אנרגיה, שאנחנו שומרים הרבה יותר טוב ומשחקים מצוין, ככה שאיתו פשוט קשה להפסיד", אמר שחקן נבחרת שבדיה. "לא לקחתי את המשחק על עצמי ברבע השלישי, הצלחתי לקלוע כמה סלים. שיחקנו כקבוצה גם אז, הפער קצת ירד, ושמח שיכולתי לעזור. הדרבי זה אתגר, כשהפועל תל אביב פוגשת את מכבי תל אביב ועם הקהל והתמיכה הזאת, אין מה לעשות כולם מתעלים".

אחד מחתני השמחה אמש היה רמי כהן. היו"ר היה עסוק מדי בימים האחרונים במלחמת הכרטיסים מול מכבי תל אביב, אבל בסיום המשחק היה עסוק בלהתחבק עם כמעט כל האוהדים שהיו באזור הפרקט. "זה לא קרה הרבה שנים שניצחנו את מכבי תל אביב בתל אביב", הוא אמר בהתרגשות, "שאלו אותי לפני המשחק אם אני מאמין שנצליח לשחזר את הניצחון שהשגנו בעונה שעברה בראשון, ואמרתי שאני מקווה שהניצחון משנה שעברה לא יהפוך לשאלה מחידון טריוויה. אנחנו רוצים לנצח כל שנה, ואפילו יותר מזה - רוצים לנצח כל דרבי".

על היכולת והמטרות הוסיף כהן: "השחקנים מתחילים לקלוט מה זה דרבי, קבוצה חדשה עם מאמן מספר 1 בארץ והקהל מספר 1 בארץ, ושמכבי ימשיכו לדבר על דברים אחרים. אנחנו רוצים לנצח עוד דרבים העונה". היו"ר האדום התייחס גם לכוכב הישראלי של הקבוצה, רביב לימונד, שכדי להביא אותו עשתה הפועל לא מעט מאמצים כלכליים: "רביב לימונד הוא גבר שבגברים, ואני שמח מאוד בשבילו, אין דברים כאלה. הוא באמת שחקן מיוחד, גבר שבגברים".

ומה לגבי האווירה בין מחנות האוהדים? אז נכון שמכבי תל אביב הביאו רק שלושה אוהדים שישבו סמוך לספסל שלהם, אבל גם זה לא אמור להפוך את העובדה שהדרבי עבר כמעט ללא תקריות מיוחדות. ובכל זאת, בסיום המשחק נלקח אחד מאוהדי הפועל לחקירה לאחר שלטענת המשטרה השליך אבוקה בחניון הדר יוסף.

שחקן הפועל תל אביב קרלון בראון עם אוהדי הקבוצה. ברני ארדוב
"חייבים להודות להם, כי זה בוודאות הקהל הכי טוב שיש בליגה הזו". בראון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully