וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח תומר חזן לוואלה!: "מצטער על מה שעשיתי"

יהושע בריינר

14.11.2013 / 14:14

"אני רוצה גלעד שליט 2, אם צריך תהרוג אותו", דרש נור עמאר מאחיו נידאל, הנאשם ברצח החייל ליד קלקיליה. מרואן ברגותי התבקש להיות מעורב בפיגוע, אך סירב

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד נידאל עמאר, הנאשם ברצח החייל תומר חזן בספטמבר האחרון ליד קלקיליה. כתב האישום מגולל את האופן שבו פיתה עמאר את חזן להגיע עמו לשטחים, במטרה להשתמש בו כקלף מיקוח לשחרור אחיו הכלוא בישראל, ולבסוף רצח אותו.

במהלך הדיון היום אמר עמאר לוואלה! חדשות: "ברור שאני מצטער על מה שעשיתי. אני רוצה לומר למשפחה של תומר שאני מקווה שהוא ואני נהיה הקורבנות האחרונים".

מכתב האישום עולה כי בסוף שנת 2012 דרש נור א-דין עמאר, אחיו של הנאשם, כי נידאל יחטוף חייל כדי לשחררו מהכלא הישראלי. "אני רוצה גלעד שליט 2", אמר האח, "אני רוצה שתחטוף חייל". על פי כתב האישום, נור א-דין ביקש מנידאל להחביא את החייל שיחטוף במערה: "עדיף חייל חי, אבל לא משנה מה יעשה. אם צריך – תרצח אותו, העיקר שאשתחרר". האח הכלוא ביקש לערב בעניין את מרואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל, כדי שהאחרון יסייע לו בהוצאת הפיגוע לפועל, אולם ברגותי סירב לכך.

כתב אישום הוגש נגד נידאל עמאר בגין רצח החייל תומר חזן. בית המשפט הצבאי בשומרון, 14 בנובמבר 2013. שלומי גבאי
"מקווה שהוא ואני נהיה הקורבנות האחרונים". נידאל עמאר, היום בבית המשפט/שלומי גבאי

על פי הנטען נגדו, בתחילת 2013 החל נידאל בתכנון הפיגוע. בין היתר עלה לשידור בתכנית "למענכם" הנצפית בבתי הכלא, ובו העביר מסר לאחיו: הוא אמר כי "מצב המשפחה טוב והעגל יהיה בקרוב בכלוב". שלושה ימים לפני החטיפה פנה האח הכלוא בישראל לגורמי ג'יהאד איסלאמי בכלא וביקש מהם סיוע במימון החטיפה.

על פי עובדות כתב האישום, ביום החטיפה פיתה נידאל את חזן להגיע עמו לכפר, לשם נסעו השניים במונית. תוך כדי הנסיעה טלפן לסלאם, אח נוסף, החשוד שהיה מעורב בתכנון החטיפה ואמר לו: "אני בדרך הביתה, הכבש אתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נור א-דין עמאר –אחיהם הכלוא של נידאל  וסלאם שביצעו הרצח של תומר חזן, נובמבר 201. שלומי גבאי
האח נור א-דין הכלוא בישראל, היום בבית המשפט/שלומי גבאי

הם פגשו את סלאם סמוך לכפר בית אנין, שם נסעו לבית נטוש. לאחר הגעתם לבית הנטוש עבר אותם סלאם וחזר תוך שהוא לבוש מדים מנומרים ורעול פנים, ואז צעק לנידאל וחזן שיזדהו בפניו, כשהוא מתחזה לאיש ביטחון פלסטיני. בשלב זה, הוא קשר את ידיו של חזן באזיקון פלסטיק וכיסה את עיניו בפיסת בד.

האחים הובילו את חזן אל מטע זיתים סמוך, תוך שחזן זועק "אני חייל, לא ידעתי שאסור לבוא לפה". כעבור כמה מאות מטרים עצרו השלושה, ואז נטם נידאל את חגורתו של אחיו, כרך אותה סביב צווארו של חזן וחנק אותו למוות. תוך כדי כך צעק חזן "שחרר אותי, אני בחיים לא אחזור לכאן יותר".

נידאל המשיך במתיחת החגורה במשך דקות ארוכות עד שחזן מת מהחנק. אז לקחו השניים את התעודות האישיות של חזן והפקירו את גופתו בבור מים סמוך, כיסו אותה בסלעים והתחלו לעסוק בלוח זמנים לסחר בגופה.

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully