וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקב עונתי: שון דאוסן

14.10.2013 / 7:45

נקודות, זינוקים, טירוף בעיניים ודאנקים. מדור חדש בוואלה! ספורט יבחן לעומק מדי שבוע כדורסלן אחר, בדו"ח סקאוטינג יסודי שבודק כל אספקט במשחק. השחקן הראשון על המוקד: שון דאוסן, שעם המשחק הטוב בקריירה נותן תקווה לעתיד ורוד יותר. מעקב מיוחד

הסבר: לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש, מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בשני מקרים שונים, כשהמטרה לבדוק את המשחק שלהם, היכולת, הביצועים, המספרים, ההתנהלות, בניסיון לחזות את העתיד שלהם. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל שמנסים להתקדם אל צמרת הכדורסל האירופי. את המעקב פתחנו עם שון דאוסן, הבן של ג'ו דאוסן, כוכב נבחרת העתודה ושחקן מכבי ראשון לציון, במשחק החוץ בנס ציונה.

שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון/ניב אהרונסון

למה דווקא אותו?

שון דאוסן מסומן בשנתיים האחרונות כאחד השחקנים המוכשרים בכדורסל הישראלי. אתלט עם פוטנציאל גדול שרעב מאוד למשחק, שצפוי להגיע רחוק. אין כמו שחקן צעיר מוכשר לפתיחת עונה. דורג במקום ה-38 בדירוג הישראלים לפני תחילת העונה.

מאיר טפירו שחקן עירוני נס ציונה מול שון דאוסן שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
מאיר טפירו שחקן עירוני נס ציונה מול שון דאוסן שחקן עירוני נס ציונה/ניב אהרונסון

איך הגיע למשחק?

דאוסן קיבל בעונה שעברה יחס שונה מרוני בוסאני. אחרי שהמאמן החליף את אפי בירנבוים, הוא כמעט שלא נתן לגארד האתלטי דקות, אלא שבמשחק החוץ בחיפה, במחזור הסיום של העונה הסדירה, קלע דאוסן 10 נקודות ב-7 דקות וסלל את דרכו להזדמנויות נוספות. בפלייאוף הוא טיפס ל-14.4 דקות בממוצע ותרם 5.6 נקודות.

במהלך ההכנה אחת המטרות של בוסאני הייתה לקדם את דאוסן, שרשם טורניר בינוני עם נבחרת העתודה. הגארד היה המחליף הראשון שעולה מהספסל, לפני אור סולומון שנחשב בכיר ממנו בשלב הזה, והציג יכולת סבירה, אך לא יותר מכך. בשבוע שעבר בוסאני התפטר, ודאוסן היה נהדר במשחק הגביע נגד מגדל העמק תחת הוד בן הרצל. מתן חרוש, עוזר המאמן בעתודה שנתן לו את ההזדמנות בנבחרת, קיבל את המושכות בראשון, לאחר שהיה בין אלה שדאגו לקדמו גם בקדנציה כעוזר של אפי בירנבוים.

למחזור הראשון נוספה פיקנטריה נוספת בנוגע לגארד המוכשר, כשבצד השני של הפרקט מאמן נדב זילברשטיין, שגידל אותו במחלקת הנוער של ראשון לציון, ושיחד איתו זכה דאוסן בשתי אליפויות רצופות.

שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון מול מיטשל וואט שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון מול מיטשל וואט שחקן עירוני נס ציונה/ניב אהרונסון

פירוט המשחק:

דאוסן פתח על הספסל, בעוד ראשון לציון נראתה בדקות הראשונות קצת מבולבלת. אחרי 5 דקות דווין מיטשל ביצע עבירה שנייה, והוא נקרא למגרש במקומו ונראה פעיל מאוד במשחק ההתקפה. למרות זאת הוא לקח רק זריקה אחת ברבע הראשון, וקלע שלשה. בהגנה הוא עשה עבודה טובה על מאיר טפירו. ברבע השני ראשון לציון העלתה הילוך ופתחה בריצת 0:23 (!). החלק של דאוסן? 2 נקודות מהקו, עוד סל במשחק מעבר, ושלשה בסיום מתפרצת נהדרת. אחרי השלשה דאוסן חגג לכיוון החברים האחרים שלו לקבוצה כדי להרים אותם. זה כנראה עזר, ומאז ראשון קלעה 10 נקודות נוספות. אחרי שקלע 7 נקודות רצופות, הרגיש בטוח מאוד בעצמו אבל החטיא 3 זריקות ברציפות, וסיים מחצית ראשונה טובה מאוד עם 10 נקודות כשהקבוצה שלו מוליכה ב-15 הפרש.

את הרבע השלישי הכתומים פתחו לא טוב, כשטפירו, עליו שומר דאוסן, אחראי לצמצום של נס ציונה ל-10 הפרש בלבד. מתן חרוש כבר שלח את אור סולומון כדי להחליפו, אבל הבן של ג'ו ירה שלשה על הראש של שחקן העשור והחזיר את חברו אל הספסל. הילד המשיך בשלו, ותיקן החטאה של ריקארדו מארש עם נגיעה קלה. שתי דקות אחרי הוא השתטח על הפרקט כדי להציל כדור שאיבד והדליק את הספסל והקהל. האנרגיה שהוא הביא למשחק המשיכה כשסיפק חסימה על פרסטון נואלס וביצע עבירה על מיטשל וואט. איבוד כדור נוסף שלו כמעט והוציא אותו שוב מהמשחק, אלא שעבירה שלישית של דווין מיטשל הצילה אותו. 2 דקות לסוף הרבע השלישי הוא חסם פעם נוספת, הפעם את מאיר טפירו, מה שעזר לראשון לשמור על פער סביר. דקה וחצי לסוף הרבע השלישי, הוא ביצע עבירה שלישית וירד לספסל אחרי 23 וחצי דקות רצופות.

שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון/ניב אהרונסון

כשהיתרון של ראשון לציון צומק ל-4 בלבד, 8 דקות לסיום, חרוש החזיר את הגארד שלו, שכבר עמד על 15 נקודות. הפעולה הראשונה הייתה רעה מאוד - זריקה שפגעה בקרש ויצאה. הספסל נראה קצת מפוחד, אבל בהתקפה הבאה הוא לקח ריבאונד וסיים במהלך אקרובטי עם סל ועבירה שפתחו פער בן 7 נקודות. המומנטום של ראשון נמשך, דרור חג'ג' הציל כדור אבוד לידיים של דאוסן שסיים מתפרצת בדאנק אדיר והגיע ל-20 נקודות. המוטיבציה והאנרגיה שלו עלו, שלב והוא כמעט לקח כדור מהידיים של דניאל איידן. חרוש זיהה את האנרגיה, והוריד אותו לנוח ולהירגע. 2 דקות לסיום הוא חזר, אבל הפעם הכדור לא הגיע אליו כמעט, כשדרור חג'ג', שנתן רבע אחרון נהדר, הוריד את השעון.

מיד בסיום המשחק, כשכל השחקנים של ראשון לציון חגגו בינם לבין עצמם ועם הצוות המקצועי וההנהלה, ניגש דאוסן בצורה ג'נטלמנית לזילברשטיין, המאמן שגידל אותו, ונתן לו חיבוק ארוך. הוא יודע למי הוא חייב חלק מהיכולת הנהדרת שלו.

המספרים: 20 נקודות (4 מ-7 ל-2, 3 מ-7 ל-3, 3 מ-3 מהעונשין), 5 ריבאונדים (1 בהתקפה), 2 אסיסטים, 2 חסימות ו-2 איבודים ב-28 דקות.

סיכום: הצגה מרשימה ביותר של שחקן שעלה מהספסל ברבע הראשון וירד ל-7 דקות מהרגע שנכנס. לצערו ולשמחתו, הוא נקלע לרצפים במהלך המשחק: בשלב מסוים קלע 3 מ-4 מהשדה ברבע השני ונראה לוהט, לאחר מכן החטיא 4 זריקות רצופות. שידר הרבה מאוד אנרגיות לאורך כל המשחק. בהגנה עשה עבודה טובה, למרות ירידה מסוימת במחצית השנייה, כמו כל הקבוצה שלו. כרגיל במשחק שלו, שידר הרבה מאוד ביטחון.

שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון/ניב אהרונסון

מה אמר ומה אמרו עליו

שון דאוסן: "עברנו תקופה לא קלה לאורך ההכנה, היו הרבה שינויים בקבוצה. עבדנו קשה כל השבוע עם מתן (חרוש, א"ש) כדי להיות יותר קבוצה ולהתחבר וכל הכימיה השתפרה פה. שיחקנו יפה והשגנו ניצחון חשוב. זו שנה שנייה שלי בסך הכל בבוגרים, אני מרגיש יותר נוח עכשיו, יש לי הרבה יותר ביטחון. שמחתי מאוד כששמעתי שמתן בא לאמן אותנו, אני מכיר אותו טוב והוא היה זה שנתן לי את ההזדמנות בנבחרת וזה רק עוזר לי".

מתן חרוש: "כולם יודעים שהילדים האלה מוכשרים, אבל הכדורסל הישראלי ירוויח אם גם הם יהיו שחקנים מנצחים. אותי לא מעניין להפסיד משחקים, אני רוצה ששון דאוסן, וגם אור סולומון ודניאל איידן בעזרתם של חג'ג' ובנדה, שהם 20 שנים בליגה, שבסוף העונה יגידו שהם התחילו במקום מסוים וסיימו במקום אחר לגמרי. אותי לא מעניין שנפסיד חמישה משחקים, זה מה שמעניין את מכבי ראשון לציון וזה מה שנמכור.

"אני מלווה את שון דאוסן בשנתיים האחרונות ביחד עם אפי בירנבוים ושרון דרוקר, אבל עכשיו הוא תחת חסותי ואני מתכוון לעשות הכל בשביל לעזור לו להיות שחקן. הדוגמה הכי טובה שנתתי לו ולאור סולומון זה בר טימור - שעם 8 נקודות קיבל חוזה בליגה הגרמנית כי הוא שיחק אצל ארז אדלשטיין, מאמן של שיטה. כולם יודעים שהם יכולים לקלוע, מה שחשוב זה שהם ידעו שהם משחקים בכדורסל מנצח".

נדב זילברשטיין: "שון היה היום באמת מצוין, אני שמח בשבילו, ומאוד מאוד עצוב בשבילנו".

שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון/ניב אהרונסון

מסקנות והמלצה לעתיד

למזלי ולמזלו, השחקן הראשון שראיתי רשם את משחק השיא שלו בקריירה, אך די ברור שלאחרים לא יהיה כזה מזל. שון דאוסן הוא הפוטנציאל הגדול ביותר מבין השחקנים הצעירים שיש כיום לתואר כוכב. הוא קופץ לשמיים, יודע לסיים בצורה יפה, מצטלם טוב וגם בן של שחקן עבר. ביכולת הנוכחית שלו הוא הרבה יותר ממועמד לסגל נבחרת ישראל.

קשה לקבוע יותר מדי על סמך המשחק הראשון של העונה, אבל כמה דברים יכולים לסמן על העתיד הוורוד שעומד בפני דאוסן. את העובדה שהוא אתלט נהדר שמסוגל להטביע על שחקנים כבר הספקנו לראות בעונה שעברה ובנבחרת העתודה. מה שהוא הוסיף למשחק שלו זה את אלמנט האיום מבחוץ: שבע שלשות הוא לקח נגד ההגנה הלא משכנעת של טפירו, וקלע שלוש מתוכן. בכל העונה הסדירה אשתקד הוא קלע 6 שלשות מ-29 ניסיונות. האיום מבחוץ לא מגיע על חשבון האתלטיות. המלחמה שהוא הפגין על כדור אבוד, שתי החסימות וההקרבה מראות יותר ממשהו על האופי שלו, ומסמנות דברים טובים לבאות.

ובכל זאת, לא כל יום נס ציונה. בראשון לציון יודעים שיהיו עוד ימים שבהם דאוסן יקלע פחות טוב, ואפילו יראה לא מעט ספסל. אסור לשכוח שרק בדצמבר הוא יהיה בן 20. הוא חייב להמשיך לטרוף את הפרקט ולהראות רעב, כפי שהראה כשנכנס ברבע הראשון בדרבי הפרדסים. כל עוד הוא יפגין אקטיביות, יחסום, ירוץ ויקריב, ראשון לציון והכדורסל הישראלי ירוויחו שחקן נהדר.

שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון עם טזמין מיטשל. ניב אהרונסון
שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון עם טזמין מיטשל/ניב אהרונסון
  • עוד באותו נושא:
  • שון דאוסן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully