וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובססיה ירוקה? למה מכבי חיפה חייבת לעצור את מכבי תל אביב

השחקנים מבינים, המנהלים מתכננים, האוהדים דורשים. במכבי חיפה יעשו הכל כדי למנוע ממכבי תל אביב אליפות שנייה ברציפות, כי הם יודעים איזה איום זה יצור על שלטון יעקב שחר. כך הפך כוח גולדהאר לדבר שהכי מעסיק ומטריד את האימפריה שחשבה שהיא בלתי מנוצחת

מערכת וואלה!

צפו במשדר המיוחד לקראת לקראת מכבי חיפה - מכבי ת"א

בקיץ 2008, בדיוק אחרי שבית"ר ירושלים זכתה באליפות שנייה ברציפות ובדאבל, יעקב שחר, נשיא מכבי חיפה, ישב לשיחה עם מספר אנשי כדורגל. כאשר אחד הנוכחים אמר לו שבקצב הזה ועם הכסף שגאידמק שופך בית"ר תיקח אליפות חמש שנים ברציפות, שחר גיחך ואמר: "שטויות, זה לא יחזיק יותר מעוד שנה-שנתיים. או שגאידמק יעבור לשפיות כלכלית או שלא יהיה פה בכלל. זה הדבר האחרון שאני מודאג ממנו".

ולמה אנחנו חוזרים לזה? כי אם בגאידמק שחר זילזל וראה את הסוף מתקרב, במקרה של מכבי תל אביב ומיטש גולדהאר הדברים שונים לגמרי. אנשים ששוחחו עם שחר שומעים הערכה במושגים של "מתחרה רצינית", ודברים כמו "אולי סוף סוף אתגר אמיתי ראשון כאן אחרי הרבה שנים". גם שחר יודע: מכבי תל אביב זו סכנה של ממש לשלטון היציב שלו, סכנה שתהפוך למציאות אם הצהובים יזכו באליפות שנייה ברציפות. במכבי חיפה יעשו העונה הכל כדי שהיום הזה לא יגיע. אליפות שנייה ברציפות תהיה הצהרה – אולי בכדורגל הישראלי יש שליט חדש.

21:00, ערוץ 1: מכבי חיפה מחכה למכבי תל אביב

פיקציה צהובה? צפו במשדר לקראת מכבי חיפה - מכבי ת"א

חיפה הגיעה להבנות עם אייל גולסה: "יחתום בקרוב"

***

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
האיום האמיתי הראשון על יעקב שחר מגיע מכיוון מיטש גולדהאר/אדריאן הרבשטיין

מכבי תל אביב החדשה היא באמת מטרה שמציקה לירוקים. בעונה שעברה עסקו במועדון לא אחת במחמאות להן זכה הצוות המקצועי שנבנה במכבי תל אביב, ולא אהבו לראות את התהילה הישנה עוברת, לפחות בתקשורת, למועדון אחר. יש שיגידו שמדובר היה בכעס או בעלבון בלבד, אבל מי שמכיר את המערכת במכבי חיפה סבור שזה משהו עמוק יותר מזה. במכבי חיפה לא מתרגשים משטויות. ומכבי תל אביב היא מזמן לא שטות. היא איום.

בקיץ האחרון נפגשו מספר שחקנים עם אוהדים של מכבי חיפה באירוע. השחקנים העידו כי "הרבה יותר מאשר דיברו עלינו ועל מה שיהיה איתנו השנה, האוהדים חזרו והדגישו שהכי חשוב למנוע ממכבי תל אביב אליפות שנייה ברציפות". כל שחקן בירוק מודע לתחושות האלה בקהל ומבין שזאת המטרה האמיתית בעונה הזאת, יותר מאשר האליפות והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה. אליפות שנייה ברציפות תיתן לצהובים מומנטום אדיר לתהליך הבריא שעובר אצלם.

למה זה קורה? אלי כהן "השריף" מסביר: "זה פשוט מאוד. אליפות שנייה ברציפות הופכת את האליפות השלישית להיות בידיים שלך. אם מסתכלים על הקבוצות שזכו באליפות שנתיים ברציפות ב-20 שנה האחרונות, הם לא המשיכו לשלישית רק כי לא הייתה יציבות ניהולית וכלכלית וממש נתנו לקבוצות אחרות את ההזדמנות. אם קשטן היה ממשיך במכבי תל אביב לאחר הדאבל ב-96', אם בבית"ר ירושלים היו ממשיכים להשקיע אחרי האליפות השניה ב-98'. אותו דבר במכבי חיפה, שלקחה שלוש שנים רצוף. אם יענקל'ה באמת היה רוצה להתמודד עם גאידמק, הוא היה ממשיך לזכות. אבל הוא נתן לארקדי לשפוך כסף כי הוא ידע שזה זמני. אחרי אליפות שנייה אתה מקצועית עם ביטחון גדול, הסגל שלך יציב, שחקנים רוצים לבוא אליך, ובחיפה יודעים את זה, במיוחד במקרה של מכבי תל אביב. על פניו נראה שמדובר במשהו מאוד רציני ויציב להרבה שנים".

חשוב לשים לב לסיומת של כהן. את ההשפעה של גולדהאר כאלטרנטיבה ותחרות אמיתית ראשונה ליעקב שחר אחרי 20 שנה אפשר לראות גם בכל הנבחרות הצעירות. שחקנים בנבחרות הנערים, הנוער והצעירה פתאום מסתכלים על מכבי תל אביב כמועדון שמכוונים אליו לא פחות ממכבי חיפה. עד לפני שנתיים זה פחות בלט. שחקן באחת הנבחרות הצעירות אמר השבוע: "מכבי חיפה היא עדיין האימפריה הגדולה ועבור כל היועצים שמבינים, היא המקום הנכון והבריא יותר ללכת אליו. אבל מה שקורה במכבי תל אביב מתחיל לשנות את התמונה. זה מעבר לקבוצה החזקה ביותר. מכבי גם כלכלית משלמת יותר טוב מחיפה ואין מה לעשות, כולם רוצים קודם כל כסף. התחושה הכללית היא שמכבי תל אביב זה הדבר הבא. שחקנים של מכבי חיפה מתעצבנים שאומרים את זה, מגדלים אותם בחיפה שהם תמיד מספר 1".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

***

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר חוגג אליפות. ברני ארדוב
מכבי תל אביב מושכת צעירים, גולדהאר שונה מגאידמק/ברני ארדוב

כדי להבין מה מכבי תל אביב החדשה עשתה למכבי חיפה, לא צריך לראות את החשש של הירוקים מהפסד הערב (שני, 21.00, ערוץ 1) ופתיחת פער של שש נקודות בלבד מהצהובים. אפשר גם לשמוע את הסיפורים מהצד הצהוב, ומה הם חשו במשחק החוץ האחרון בקרית אליעזר. "היינו קצת בהלם", מספר שחקן בקבוצה, "כמות הקללות, הגידופים והשנאה הייתה מטורפת. זה היה מוזר אפילו לראות את אוהדי מכבי חיפה ככה. אפילו אנחנו לא הבנו עד אז איזה כוח יצרנו. עם כל הכבוד לזה שהיינו מקום ראשון והאמנו שאנחנו בדרך לאליפות, מכבי חיפה גם עבורנו עדיין הייתה האימפריה מספר 1. אנחנו רגילים להסתכל עליה ופתאום זה התהפך. פתאום אתה עולה למשחק נגדם ומבין שהם מסתכלים עליך, כמי שעומד לקחת להם את ההגמוניה. הפסדנו 1:0, אבל זה נתן לנו הרבה כוח להמשך, הבנו שאנחנו עושים משהו גדול".

את החשש הזה אפשר גם לחוש במערכת קבלת ההחלטות השונה של מכבי חיפה הקיץ. אם בעבר הירוקים לא פחדו לקנות ולטעות, כי ידעו שהם הכי טובים, הקיץ שחר חשב פעמיים על כל מהלך שלו ולעתים גם העדיף לא להביא מאשר להביא, כמו במקרה החלוץ. כשמולך ניצב ג'ורדי קרויף, אתה לא רוצה ליפול עם שחקנים.

גם רפי אוסמו, שחקן עבר ומקורב בהווה, יודע שמכבי תל אביב הציתה משהו חדש בחיפה. "אליפות שנייה לא תביא לכך שמכבי תל אביב תהיה אחותה הגדולה מהכדורסל, אבל אין ספק שזה משמעותי ומשהו שצריך להתמודד איתו. חשוב לציין שבשנה זאת, מעבר למכבי תל אביב, במכבי חיפה חייבים לזכות באליפות גם בשל המעבר לאצטדיון החדש והרצון למלא את האצטדיון עם תכולה כפולה מקרית אליעזר. זה אתגר כפול. ברור לכולם שיש כאן יריבות ספורטיבית גדולה גם בגלל שתל אביב היא כאילו העיר הגדולה לעומת חיפה. אני, לעומת זאת, חושב שהשפיות הכלכלית של מכבי חיפה תמיד הוכיחה את עצמה. יענקל'ה ימצא את הפתרונות שלו".

גורם פעיל במכבי חיפה, שסירב להזדהות בשמו, היה יותר תקיף מאוסמו, והודה – כן, מכבי תל אביב בהחלט מטרידה את מנוחתנו. "יענקל'ה אף פעם לא נלחץ מבית"ר של גאידמק או מהפועל תל אביב", אומר אותו גורם, "בבית"ר הוא ידע שזה לא רציני ולא יציב וכמעט תמיד הבלגן יחגוג ולהפועל תל אביב אין את העוצמות להתמודד איתו לאורך זמן. הוא יודע היטב מה זה מכבי תל אביב. הוא מאוד מכבד ואוהב את המועדון הזה ואפשר גם לראות את החיבור שלו עם קבוצת הכדורסל, אבל מבחינה עסקית ותחרותית יענקל'ה יודע מה זה אומר. כולם כאן מבינים מה החשיבות של למנוע ממכבי תל אביב אליפות שנייה ברציפות. זה משהו שיכול להכניס ללחץ את כל המערכת כאן ואף אחד לא רוצה שזה יקרה".

***

חן עזרא שחקן מכבי חיפה (ימין) מול איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המפגש בקרית אליעזר בשנה שעברה הבהיר גם לצהובים שההגמוניה משתנה. איתן טיבי נאבק בחן עזרא/ברני ארדוב

לאיבוד ההגמוניה יש המון משמעויות. גם מבחינה כלכלית. גם מבחינת המותג. מקורבים לשחר מבטיחים: "יענקל'ה לא יהיה מספר שתיים, חד משמעית, הוא תמיד ימצא את הפתרונות כדי שמכבי חיפה תהיה מספר 1 לאורך זמן, אין אופציה אחרת מבחינתו", אבל גם הם זוכרים איך מכבי תל אביב השאירה אותו שבע שנים בלי התואר המרכזי בשנות ה-90'. מכבי תל אביב הזו אפילו חזקה יותר מבחינת משאבים וההתאמה לנעשה בכדורגל המודרני.

איציק זוהר, שחווה את היריבות הגדולה במדי מכבי תל אביב, יודע: "אליפות שנייה ברציפות של גולדהאר תהיה הצהרה של ממש. זו לא היריבות עם הטירוף והשנאה של פעם, אבל עדיין אלו שני מועדונים עם עוצמות אדירות והכוח הכי גדול בכדורגל כאן. ואחרי מה שמכבי חיפה עשתה כאן ב-20 שנה האחרונות, אליפות שנייה ברציפות של מכבי תהיה אמירה גדולה מצידה. תחילה של העברת השליטה אליה והרבה מאוד לחץ במכבי חיפה. אבל אני לא בטוח שזה מה שיקרה השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully