וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת זכתה באליפות אירופה

היסטוריה בכדורסל האירופאי: נבחרת צרפת רקדה על הפרקט בגמר יורובאסקט 2013, דרסה ללא קושי את ליטא החזקה 66:80 והפכה לאלופת אירופה לראשונה בתולדותיה. ניקולה באטום הצטיין עם 17 נקודות וחיפה על משחק פושר של טוני פארקר (12 נק')

גבירותיי ורבותיי, קבלו את אלופת אירופה החדשה שלכם: צרפת. הנבחרת של וינסנט קולה עשתה היסטוריה כשזכתה לראשונה בתואר, אחרי שהביסה את נבחרת ליטא בגמר חד צדדי לחלוטין, 66:80. כצפוי, כל העיניים היו נשואות לטוני פארקר, הרכז של סן אנטוניו, שנשא לאורך כל הטורניר את הנבחרת שלו, והתפוצץ בחצי הגמר מול ספרד כדי להביא את הנבחרת שלו למשחק המכריע, אבל הערב הזה לקח הרכז של הספרס צעד אחורה, וראה את ניקולה באטום לוקח את המשחק על עצמו ומתפוצץ עם מפגן ענק של 17 נקודות, כמעט כולן במחצית הראשונה. אחרי שהצרפתים מספקים עוד ועוד שחקנים ל-NBA, הערב הם נתנו את החותמת הרשמית: הם הכוח העולה החדש של היבשת.

שחקני נבחרת צרפת מניפים את גביע אירופה, ברקע שחקני ליטא המאוכזבים. רויטרס
הכוח העולה החדש באירופה. צרפת והגביע/רויטרס

שום דבר לא בישר על הבאות בפתיחה: לינאס קלייזה התפוצץ על הנבחרת של קולה עם מטווח מחוץ לקשת, ו-11 נקודות שלו רק ברבע הראשון הטיסו את הנבחרת הליטאית ליתרון 6. אלא שזה בערך כל מה שהיה לליטא להציע מבחינה התקפית, וכשקלייזה החל לסבול מבעיית עבירות ברבע השני, הגיעה הריצה הצרפתית: טיסת 3:21 מהצגה של ניקולה באטום הביאה את הצרפתים אל המחצית ביתרון 16, והפכה את שני הרבעים האחרונים לגארבג' טיים אחד גדול.

הנבחרת של קזלאוסקס פשוט לא הופיעה התקפית לגמר הזה, ולא הצליחה להחזיק מעמד מול משחק הריצה הנהדר של הצרפתים, כשברבע האחרון הספיק אפילו טוני פארקר לשפר מעט את המספרים שלו, גם בערב רגוע שלו. חצי דקה לסיום ירד פארקר עם דמעות בעיניים אל הספסל כדי לחגוג עם חבריו, ונראה שהזכייה הזו מאששת את מה שכולם כבר ידעו מזמן באירופה: טוני פארקר, שזכה מיד לאחר הגמר גם בתואר השחקן המצטיין של הטורניר, הוא הכוכב האירופאי הגדול ביותר כיום, ואחד הגדולים בכל הזמנים.

שחקני נבחרת צרפת ניקולה באטום, טוני פארקר חוגגים. רויטרס
הגיבור של הערב, באטום חוגג עם פארקר/רויטרס

רבע 1

הליטאים עלו ראשונים על הלוח, אבל צרפת הגיבה עם שלושה סלים מהירים בדרך ליתרון 2:6 בזכות דקות טובות של באטום ואג'ינסה. קלייזה צלף שלשה פנויה אבל באטום הפגיז אחת משלו, ונקודות של דיאו בצבע העלו את הנבחרת של קולה ל-10:15. קלייזה סחט סל ועבירה מצויין והוסיף שלשה גדולה כדי להשלים את המהפך ולהעלות את נבחרתו ל-17:18. קלייזה המשיך להפציץ מחוץ לקשת, סיים את הרבע עם 11 נקודות וליטא הוליכה 19:22 בסיום הרבע הראשון.

יונאס מאצ'יוליס שחקן ליטא מול יוהאן פטרו שחקן צרפת. רויטרס
לא הופיעו התקפית לגמר. מאצ'יוליס מול פטרו/רויטרס

רבע 2

קולה הוריד את פארקר אל הספסל, ודווקא זה הצליח להעיר מעט את חבריו, שהחזירו את היתרון לצרפתים, אבל קלייזה, מי אם לא הוא, הפגיז שלשה נוספת ושמר את ליטא מלפנים. פטרו ודה קולו ניצלו הגנה רדומה מעט של הליטאים, ובאטום תפר שתי שלשות רצופות כדי להריץ את צרפת ל-0:14 ויתרון 9. הקיפאון ההתקפי של ליטא פשוט לא עבר, קלייזה לא מצא פתאום את הטבעת, ומנגד לחצה צרפת על הדוושה וטסה ליתרון 34:47 מדהים. דיו נעץ מסמר אחרון במחצית הראשונה כשצלף שלשה, 0.9 שניות לסיום, וצרפת דהרה קדימה עם 34:50 במחצית.

שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר חוגג. רויטרס
אחד הגדולים בכל הזמנים באירופה. פארקר/רויטרס

רבע 3

מאצ'יוליס וקלאנייטיס עוד פתחו טוב את הרבע השלישי וצימקו ל-14 בלבד, אבל דיאו המשיך במופע של הצרפתים מחוץ לקשת כדי לקבוע 38:55. דיאו המשיך להתעלל בליטאים ההמומים, והיתרון של הצרפתים המשיך וטיפס עד 22 הפרש. קלאנייטיס צלף שלשה נדירה ופוצ'יוס עוד צימק מעט ל-64:47, אך ג'לאבל סיים האלי-אופ נפלא והאוהדים הצרפתים המשיכו את החגיגה ביציעים. פארקר הזין מצויין את פטרו בצבע, וצרפת הוליכה 50:68 לפני הרבע האחרון.

בוריס דיאו שחקן נבחרת צרפת מול לינאס קלייזה שחקן נבחרת ליטא. רויטרס
גמר חד צדדי לחלוטין. דיאו מול קלייזה/רויטרס

רבע 4

הליטאים עוד קיוו שהמומנטום ישתנה מעט בפתיחת הרבע האחרון, אבל גם הפעם הכדורים שלהם לא נכנסו מחוץ לקשת. קלייזה קלע סל שדה אחרי דקות ארוכות של שיממון, אבל מנגד ההגנה הליטאית נראתה מפורקת, פארקר התחיל לרוץ ויחד עם דיאו קבע 54:74. מאצ'יוליס עוד קלע סל ועבירה, אבל קלייזה המשיך להטיח שלשות שלא נכנסו, ופארקר המשיך לשפר את הסטטיסטיקה שלו עד לסיום. 66:80 לצרפת שעושה היסטוריה, ועושה אותה בסטייל.

אוהד ליטא מול צרפת. רויטרס
הפנים שלו אומרות הכל. אוהד ליטא מתוסכל/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת צרפת: ניקולה באטום 17 (3 מ-8 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, בוריס דיאו 15, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, טוני פארקר 12 (6 מ-17 מהשדה) ו-3 אסיסטים, יהאן פטרו 8, מיקל ג'לאבל 7, פלורן פייטרוס 6, אנטואן דיו 5, ננדו דה קולו (6 ריבאונדים) ואלכסיס אג'ינסה (10 ריבאונדים) 4 נקודות כל אחד, ג'ופרי לאוברן 2.

קלעו לנבחרת ליטא: לינאס קלייזה 20 (8 מ-12 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, מאנטס קלאנייטיס 19 (2 מ-8 מהשלוש), ריינלדס סביוטיס 10, דריוש לברינוביץ' ויונאס מאצ'יוליס 7 נקודות כל אחד, מרטינאס פוצ'יוס 3.

דריוש לברינוביץ' שחקן ליטא מול טוני פארקר שחקן צרפת. רויטרס
המצטיין הבלתי מעורער של הטורניר. פארקר/רויטרס

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2:

צרפת 58% (29 מ-50)
ליטא 44.1% (15 מ-34)

אחוזים ל-3:

צרפת 23.8% (5 מ-21)
ליטא 35% (7 מ-20)

אחוזים מהקו:

צרפת 100% (7 מ-7)
ליטא 78.9% (15 מ-19)

ריבאונדים:

צרפת 42 (12 בהתקפה)
ליטא 25 (2 בהתקפה)

אסיסטים:

צרפת 16
ליטא 9

איבודים:

צרפת 9
ליטא 10

נקודות בצבע:

צרפת 48
ליטא 24

נקודות מהספסל:

צרפת 13
ליטא 3

שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר חוגג עם מאמנו וינסנט קולה. רויטרס
ערב מרגש. קולה עם פארקר/רויטרס

ספרד - קרואטיה 66:92

אחרי ההפסד בחצי הגמר שמנע ממנה להגן על תארה, הוציאה ספרד את העצבים שלה על קרואטיה מוקדם יותר הערב כשדרסה אותה 66:92, וזכתה במדליית הארד. ספרד טסה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, אך אוקיץ' וחבריו חזרו וצימקו ל-2 בלבד. לספרד נמאס, יול, קלאבר וגאסול הטיסו את נבחרתם ל-18:35 והוסיפו ריצה נוספת ברבע האחרון כדי לסיים את האליפות בטעם מעט יותר טוב. סרחיו יול הוליך את קלעי ספרד עם 21 (5 מ-10 לשלוש), מארק גאסול הוסיף 17 ו-8 ריבאונדים. לקרואטיה: בויאן בוגדנוביץ' 22.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכולים להתנחם במשהו. גאסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully