וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "אם יגידו לי 'תודה, רוצים מאמן אחר', אז בכיף"

10.9.2013 / 20:34

מאמן הנבחרת דיבר על המשך דרכו אחרי ההפסד לרוסיה: "אגיש חשבון ללוזון ונחליט. הכול בצורה מכובדת". לוזון: "אפגש עם גוטמן בעוד חודשיים". תיאורטית: ישראל הבטיחה את המקום השלישי

נבחרת ישראל רשמה הערב (שלישי) עוד אכזבה במסגרת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014. ארבעה ימים אחרי ה-1:1 המאכזב מול אזרבייג'אן, התייצבו שחקני הנבחרת ברוסיה למשחק שבו שוב הפגינו יכולת חלשה, והפעם זה הסתיים בהפסד בתוצאה 3:1.

הבשורה הטובה (יחסית) הגיעה מלוקסמבורג, שניצחה בבית את צפון אירלנד 2:3 וקבעה שתיאורטית - ישראל תסיים לפחות במקום השלישי. שיפור לעומת הקמפיין הקודם, לקראת מונדיאל 2010, שם סיימה ישראל במקום הרביעי.

לפני המשחק הפרידו בין שתי הנבחרות שלוש נקודות בלבד, אך הרוסים ענו על הציפיות, שלטו במשחק, הביסו את ישראל בפעם השנייה בקמפיין הזה אחרי 0:4 ברמת גן, והוכיחו שאמנם לפני ההתמודדות הפער על הנייר נראה מבטיח, אבל במגרש התמונה שונה לגמרי. ישראל לא שייכת לרמה הזאת, ועתה תנסה לא לרדת מובסת במשחק החוץ שמצפה לה מול פורטוגל, ולסיים את הקמפיין באופן מכובד מול צפון אירלנד בבית. לרוסים נותרו שני משחקים, מול לוקסמבורג ואזרבייג'אן.

מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן: "התחלנו טוב את המשחק, היינו מאורגנים, ידענו מה לעשות בהגנה, ידענו לצאת מספר פעמים קדימה. במחצית השנייה התחלנו רע מאוד. הם עברו לשחק עם שני קשרים אחוריים, ושם הם נכנסו מקו שני פנימה. אבל אם מקבלים גול מבלם זה מבחינתי אומר הכול. כשאתה לא טוב, המזל גם לא איתך. אני לא מאוכזב מהמשחק, אני יודע שרוסיה קצת יותר טובה מאיתנו, חד משמעתית. אני לא מסכם את הקמפיין, אסכם אותו רק ביומו האחרון. רוסיה ופורטוגל יותר טובות מאיתנו בצורה ברורה, שתי התוצאות שמאכזבות אותי בקמפיין הן תוצאות התיקו מול אזרבייג'אן".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. AP
"שתי התוצאות שמאכזבות אותי בקמפיין הן תוצאות התיקו מול אזרבייג'אן". גוטמן/AP

על המערך של הנבחרת אמר גוטמן: "כך בחרתי לעלות. כל מאמן או פרשן יכול לומר את דעתו. היו לנו שלושה קשרים באמצע, אחד אחורי, שחקן מנהל משחק 50:50, זהבי שמצטרף, חלוץ, אבל היריב יותר טוב מאיתנו".

על המשך דרכו בנבחרת אמר גוטמן: "לא צריך לומר את הדברים כרוטינה. נכון, אנחנו לא מספיק טובים לאחד משני המקומות הראשונים. אמרתי שיש לי חלום, והרמתי את רף הציפיות, באתי מאהבה, תשוקה, וגאווה, אני גאה להיות מאמן נבחרת ישראל וגם היום אני אומר את זה - נסיים את הקמפיין ונראה, יש את פורטוגל ואת המשחק הביתי בסיום שבו נאבק על המקום השלישי שחשוב לנו לדירוג. אשב עם אבי לוזון ואגיש את החשבון, ולאחר מכן נקבל החלטות. יגידו לי 'תודה, עשית את שלך, רוצים מאמן אחר' - בכיף. יגידו 'אנחנו מרוצים מהדרך שלך, בוא נשפר דברים', נשב ונדבר על זה. הכול בצורה מכובדת".

ומה אומרים הערב בהתאחדות לכדורגל. היו"ר אבי לוזון עדיין טוען כי לא התקבלה על החלטה לגבי המאמן הבא. "אשב עם גוטמן בעוד חודשיים ורק אז נחליט מה יהיה", אמר. כפי שפורסם לאחר המשחק מול אזרבייג'אן, בהתאחדות לכדורגל עדיין טוענים כי גוטמן עשוי להמשיך ויש מי שתומך במינויו. יחד עם זאת, בהתאחדות לא התקבלה החלטה האם למנות מאמן ישאאלי או זר במידה ויעזוב. לוזון חלוק לגבי עתידו של גוטמן אם כי כלפי חוץ הוא משדר מסר תומך בגוטמן. גורם בכיר בהתאחדות הבהיר עוד לפני המשחק: "כל שם שעלה הוא ספקולציה. כולם מדברים על גרנט כי הוא המועמד הטבעי לתפקיד אבל אני יכול להבטיח לך שהכל ספקולציות".

מאור מליקסון שחקן נבחרת ישראל לפני דמיטרי קומברוב שחקן נבחרת רוסיה. רויטרס
"רוסיה ופורטוגל גדולות מאיתנו, וצריך להגיד את האמת". מליקסון מול קומברוס/רויטרס

"אני לא יודע אם זה קמפיין מבאס", אמר מאור מליקסון. "נתייחס ספציפית למשחק, שהיה מול אחת הנבחרת הטובות בעולם. במחצית היה 0:0, ואז שני גולים מהירים ונגמר המשחק. צריך להגיד את האמת, אנחנו במקום הריאלי שלנו וכך נסיים את הקמפיין. האכזבה הגדולה היתה מול אזרבייג'אן, והיו לנו שם הרבה כמעטים".

"אנחנו רוצים להאמין שנגיע למונדיאל", הוסיף קשר ואלנסיין, "יש אכזבה, זה נכון, אבל אנחנו בדרג השלישי ובמקום השלישי. רוסיה ופורטוגל גדולות מאיתנו, וצריך להגיד את האמת".

ביברס נאתכו: "במחצית הראשונה עמדנו נכון ומנענו מהם להגיע למצבים. את המחצית השנייה פתחתנו בחוסר ריכוז וחוסר מזל. אני לא בטוח שהם תכננו שהבלם שלם יכבוש את הגול. מצד שני, מעודד אותי שאחרי 3:0 המשכנו לשחק ולא התפרקנו. אנחנו במקום הריאלי, קיווינו ושאפנו ליותר טוב, אבל שתי הנבחרות שיותר טובות מאיתנו ממוקמות מעלינו".

דקל קינן: "האכזבה האמיתית היא מהמשחק מול אזרבייג'אן בשבת. היום הפסדנו לנבחרת טובה מאיתנו ואני יכול להגיד שנתנו את כל מה שיש לנו, כולם נלחמו".

הקשר גל אלברמן סיכם: "נגד נבחרות מהסוג הזה אסור לאבד את הריכוז לשנייה וזה מה שקרה. חבל, אבל נרים את הראש ונסתכל קדימה".

גל אלברמן שחקן נבחרת ישראל לפני אלכסנדר קרז'אקוב שחקן נבחרת רוסיה. AP
"נגד נבחרות מהסוג הזה אסור לאבד את הריכוז לשנייה וזה מה שקרה". אלברמן מול קרז'אקוב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully