וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה קנייזבה העפילה לגמר הקפיצה המשולשת

אחרי שפסלה את שני הניסיונות הראשונים, האתלטית הישראלית זינקה לרוחק של 14.46 מטר והשיגה את הכרטיס לגמר שייערך ביום חמישי עם התוצאה השלישית בטיבה במוקדמות

שבע מדליות זהב נוספות יחולקו היום (שלישי) באליפות העולם באתלטיקה במוסקבה, וביום הרביעי לאליפות קיבלנו סוף סוף גם נציגות ישראלית כשאנה קנייזבה התחרתה במוקדמות הקפיצה המשולשת לנשים והעפילה בגדול לגמר שייערך ביום חמישי אחרי שקפצה למרחק של 14.46 מטר. בכך הפכה קנייזבה לישראלית הראשונה שמגיעה לגמר באליפות העולם מאז אלכס אברבוך ב-2007.

האירוע הבולט בהמשך היום יהיה גמר 400 מטר גברים, כשגם במרחק הכפול צפוי לא מעט אקשן. כמובן שלא מעט עיניים יופנו גם אל עבר ילנה איסינבאייבה המופלאה, שתתחרה בגמר הקפיצה במוט האחרון שלה, שכן הודיעה שתפרוש מהספורט בתום האליפות.

אנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
עשתה זאת בגדול. קנייזבה/רויטרס

קנייזבה נכנסה למוקדמות עם התוצאה הרביעית בטיבה השנה בעולם (14.58 מטר), בידיעה שכל קפיצה מעבר ל-14.30 מטר תעלה אותה לגמר, אך כנראה שהלחץ הגדול השפיעה עליה והיא פסלה את שני הניסיונות הראשונים שלה. בידיעה שאסור לה לפסול פעם נוספת, קנייזבה לא איכזבה שוב וקפצה לרוחק מרשים מאוד של 14.46 מטר, כאשר היא אפילו לא מתקרבת לקו האדום וקובעת את התוצאה השלישית בטיבה.

קנייזבה תוכל להתחרות על מדליה בגמר שייערך ביום חמישי ועל פי התוצאה שהשיגה, יש לה סיכוי לא רע לעשות זאת. אגב, שיאה האישי של הישראלית עומד על 14.71 מטר. הפייבוריטית הברורה לזכייה היא אולגה סלדוחה האוקראינית, שקבעה את התוצאה הטובה ביותר במוקדמות עם מרחק של 14.69 מטר. קטרינה איבארג'ון הקולומביאנית סיימה שניה במוקדמות עם מרחק של 14.52 מטר.

קנייזבה הנרגשת אמרה בסיום: "אני כל כך מאושרת. הייתי בלחץ היסטרי. אחרי הפסילה השנייה, הרגשתי כאילו לקחו לי את האוויר מהריאות. הייתי חייבת להירגע. ידעתי שאני מלחיצה את עצמי ואת הצוות שלי לשווא, אבל סוף טוב הכל טוב. בקפיצה השלישית שלי נתתי את כל מה שיש לי. ראיתי שקפצתי הרבה לפני הקרש, אבל הייתה לי קפיצה מעולה ומייד בנחיתה ידעתי שעשיתי זאת. איזה אושר! עכשיו יש לי יומיים להירגע ולהתכונן לגמר כי זו המטרה האמיתית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך למדליה? אנה קנייזבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הליכה ל-20 ק"מ נשים

הקהל המקומי במוסקבה חגג ניצחון כפול בגמר שפתח את יום המשחקים, כשאלנה לשמאנובה הביאה למארחת מדליית זהב שנייה באליפות, ובת ארצה אניסיה קירדיאפקינה סיימה במקום השני. לשמאנובה, האלופה האולימפית מלונדון ומחזיקת תוצאה השנה בעולם, הייתה צריכה לנצח בפער משמעותי אך טעתה פעמיים בדרכה לאיצטדיון. למרות הטעויות, היא הקדימה את חברה בשלוש שניות וקבעה 1:27.08 שעות. הסינית ליו הונג זכתה בארד אחרי שנהנתה מפסילתה של רוסיה נוספת, ורה סוקולובה.

* מו פראח העפיל לגמר הריצה ל-5,000 מטר כשקבע 13:23.93 דקות וסיים חמישי במקצה השני של המוקדמות.

אלנה לשמאנובה מנצחת בהליכה ל-20 קילמוטרים באליפות העולם במוסקבה. רויטרס
הרוסיות חגגו בהליכה. לשמאנובה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully