וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "ליגת העל לא ה-6 באירופה, למרות מה שאנשים חושבים"

מכבי תל אביב חולמת על ליגת האלופות, ג'ורדי קרויף מכניס לפרופורציות בכתבה שתתפרסם הערב בשוויץ: "באזל במקום 25 בעולם? מכבי בערך במקום ה-200". עוד מהג'נרל מנג'ר: "ניסינו להביא לפה היגיון אירופאי, אבל אם העונה הבאה תשתבש, המועדון אולי שוב יתחיל מהתחלה"

קובי אליהו

ביום שלישי תתמודד מכבי תל אביב מול פ.צ. באזל במשחק הראשון בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. השווייצרים עוקבים באדיקות אחר הפרויקט של מיטש גולדהאר, והערב (שני) תתפרסם באתר Tageswoche כתבה נרחבת אודות הצהובים, שבמרכזה ראיון מקיף עם המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף. הנה עיקרי הדברים שיתפרסמו הערב, בכתבתו של אנדראס שנייטר.

מה ידעת על הליגה הישראלית לפני שבאת?

"האמת, לא הרבה. אבל הדיבורים החלו 12 חודשים לפני שבאתי, אז היה לי זמן לעשות תחקיר".

מה מצאת פה?

"ראיתי מועדון עם תקציב גדול, הרבה תשומת לב מהתקשורת, בעלים יציב, קהל גדול. כשאתה מחבר את כל הגורמים האלה, זה צירוף מנצח. וזה מה שהיה. אתה לא מכיר את ישראל עד שלא גרת כאן. התדמית שיש מבחוץ זו לא המציאות. תל אביב זו עיר נחמדה מאוד לגור בה. ומצאתי פה בעלים יציב שרק רצה לבנות לטווח הארוך. הוא לעולם לא הפעיל לחץ על מנת שנזכה כבר בעונה הראשונה".

אבל זכיתם.

"כן, אבל עם הרבה עבודה. מיטש גולדהאר גר בקנדה, ואנחנו עושים הרבה שיחות ועידה. זה לא שאנחנו עושים מה שאנחנו רוצים, יש תקשורת טובה בינינו. אני שמח מאוד על זה".

מדוע מר גולדהאר בכלל מחזיק את המועדון?

"אני חושב שהוא פשוט רוצה לעשות משהו טוב עבור ישראל, אולי זה גם משהו משפחתי. אבל את זה אתה צריך לשאול אותו".

באילו ציפיות נתקלת?

"היה קשה להאמין, אבל היו פה סימני שאלה סביב עבודה של זרים, אמרו שהם לא יכולים להשתלב פה, שהם אולי לא מביאים דברים חיוביים לכדורגל הישראלי. היה לי קשה להאמין בזה, ראיתי את זה כחוסר פתיחות. הכדורגל לא הומצא פה, וכשאתה מביא תרבויות חדשות למועדונים, אתה פותח אופציות. האמת היא שככל שניצחנו, כך הפרויקט צבר לגיטימציה. וזה עשה את העבודה קלה".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב עם פאולו סוזה. ברני ארדוב
"אנשים רוצים לנצח תמיד", אומר קרויף, "אנשים רוצים לנצח את ברצלונה. אבל אם אתה רוצה לנצח את ברצלונה פה, אתה צריך עבודה של 40 שנה"/ברני ארדוב

"אנשים רוצים לנצח תמיד", אומר קרויף, "אנשים רוצים לנצח את ברצלונה. אבל אם אתה רוצה לנצח את ברצלונה פה, אתה צריך עבודה של 40 שנה. לנו אין מסיס ואין רונאלדיניוס וכו'. אין לנו את זה, אז אנחנו צריכים למצוא את הדרך שלנו. ישראלים אוהבים כדורגל התקפי, אבל האמת בנוגע לכדורגל היא שהקבוצה הכי מאורגנת, במילים אחרות – הקבוצה עם ההגנה הטובה ביותר – תמיד נמצאת בשני המקומות הראשונים. תמיד. אז אני לא רואה שום סטטיסטיקה שמבקרת את הקונספט שלנו בעונה שעברה. זכינו. אז לא אכפת לי שנעשה זאת גם העונה".

אתה מדבר על בנייה מסודרת. למה אתה מתכוון?

"להביא את ההיגיון האירופי ואת הרעיונות האירופיים לפה. להעתיק אותם. לעשות את הדברים שנורמליים לעשות כאן. הוכחנו הרבה באספקט של הכושר, של המשמעת, בלהכניס לפה תרבות של עבודה קשה. אנחנו רוצים שהשחקנים יעבדו קשה ויבנו אופי. השחקנים הכי מוכשרים הם לא תמיד הכי טובים. שינינו משהו בקבוצה, אבל בכלל במועדון. כשהשחקנים מתאמנים בבוקר, הם מגיעים לאכול ארוחת בוקר כאן. אנחנו עושים אימונים שמונעים פציעות ותזונה זה מעל הכול. כדורגל זה לא רק אימון והביתה".

זה היה כזה חדש פה?

"לא יודע ב-100 אחוז, אבל הקטע של תזונה לא היה חזק לפני. אנחנו רוצים שהשחקנים שלנו ידעו מה אומרת יציאה לאירופה. אנחנו רוצים שהם יהיו מוכנים. השחקנים יוצאים בינתיים עם תוצאות מעורבות. אין לזה שום קשר לכישרון, אבל אתה יודע...".

אתה מגדיר את עצמך כחלוץ?

"אני פשוט עושה את מה שאני למדתי ואת מה שאני רואה לנכון. אבל אני לא לבד. יש קרדיט לצוות גדול בעונה שעברה וגם בעונה הזו. יש לנו הרבה אנשים זרים שמביאים הרבה רעיונות".

הבאת ספרדים בכוונה?

"בטח. כל חיי הייתי בספרד וזו היתה ההחלטה הראשונה שלי. ידעתי שבגלל הסגנון והאקלים, צוות ספרדי יוכל להסתדר בסגנון הים תיכוני. אין לזה שום קשר לטיקי טאקה. אי אפשר להעתיק את ברצלונה. יש הרבה מועדונים שרוצים להעתיק. כמה מצליחים? אף אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף. מגד גוזני
"האמת בנוגע לכדורגל היא שהקבוצה הכי מאורגנת, במילים אחרות – הקבוצה עם ההגנה הטובה ביותר – תמיד נמצאת בשני המקומות הראשונים. תמיד". קרויף חוגג אליפות/מגד גוזני

מה הציפיות שלך לקראת באזל?

"באזל מקום 25 בדירוג, מכבי בערך במקום ה-200? זה רלוונטי. אבל בכדורגל הרי הדעות מדברות. כולם חושבים שהם יודעים יותר מהמאמן, מהבעלים, מכולם. זה הכדורגל בכל מקום. גם השחקנים חולמים, אבל הם יותר ריאליסטים. היו תוצאות מדהימות בשנים האחרונות, קבוצות מלוקסמבורג ניצחו קבוצות מהולנד. איך זה אפשרי? פעם זה היה בלתי אפשרי. ככה הספורט".

קרויף התייחס גם לשינוי המנטאלי שהנחיל הצוות החדש בקבוצה. "אנחנו מנסים לבודד את השחקנים מהציבור. בעבר זה היה כמו 'מטבח פתוח'. כולם היו נכנסים. אבל אנחנו אומרים להם 'אל תקשיבו למה שאנשים אומרים, אל תקראו מה שכל אחד כותב'. זו המנטאליות שאנחנו מנסים להביא. אנחנו גם עושים אימונים אישיים. באירופה זה נורמלי ופה זה לא היה נהוג. כמובן שאנחנו לא יכולים לשנות הכול. בואו נהיה כנים. אם העונה הקודמת היתה נוראית, אנשים היו אומרים: 'הרעיונות של הזרים האלה לא הביאו כלום'. זה היה המזל שלנו. הפרויקט צבר יציבות כשהצלחנו. אבל אם העונה הבאה תשתבש, המועדון אולי שוב יתחיל מהתחלה".

מה לגבי חינוך הדור הצעיר? אקדמיות?

"המטרה הראשונית שלי היתה להחזיר את הקבוצה למסלול. אני לא מעורב באימוני הנוער. אני צופה, אבל, כדי לראות את הדור הבא".

ואיזה דור זה?

"בישראל תמיד היו כישרונות, זה לא השתנה. מה שאני רואה זה כך: הרבה צעירים יוצאים לאירופה, ונכשלים. אין לזה קשר לכדורגל אלא למנטאליות, למקצוענות. להבנה שהגוף שלך זה הכלי שלך, זה מה שאתה עובד איתו ואתה צריך לדאוג לו. אם אתה שחקן כדורסל, אתה לא תעשה משהו שיסכן את הידיים שלך. הן מאכילות אותך. ואם אתה שחקן כדורגל, אל תבוא לאימון עם שלושה קילוגרמים מיותרים. יש הרבה דברים כמו אלו".

היית מופתע מהדברים האלו כשהגעת?

"כו, הייתי מופתע. אם אני רוצה להיות כדורגלן, אעשה הכול ויותר. כך הייתי רגיל. הייתי אוכל בריא, עובד על עצמי, ואם הייתי נכשל, הייתי קם ומנסה שוב. יש כמה דברים שהיו שונים פה".

על הליגה הישראלית באופן כללי אמר קרויף: "ליגת העל היא לא בטופ 6 באירופה, ולא בטופ 7, ולא בטופ 8, למרות שיש כמה אנשים שחושבים כך. אבל יש פה כדורגל התקפי וטכני וחזק. הייתי מופתע מזה".

מרקו שטרלר שחקן פ.צ באזל עם אלכסנדר פריי. GettyImages
"באזל מקום 25 בדירוג, מכבי בערך במקום ה-200? זה רלוונטי. אבל בכדורגל הרי הדעות מדברות. כולם חושבים שהם יודעים יותר מהמאמן, מהבעלים, מכולם. זה הכדורגל בכל מקום". פריי חוגג על שטרלר/GettyImages

מה התקציב של מכבי?

"אני לא יכול לומר, אבל מה שאני יכול לומר זה שבשנה האחרונה מכרנו יותר שחקנים מאשר שקנינו".

לגבי השחקנים הערבים-ישראלים בקבוצה אמר המנהל הספורטיבי: "יש לנו שלושה שחקנים ערבים. הם שחקנים טובים מאוד. אין אצלנו עניינים פוליטים. הבעלים מאוד פתוח, אדם בינלאומי. אם יהיה עוד שחקן ערבי פנוי, נתעניין גם בו".

כמה זמן תישאר כאן?

"לא יודע. אני לא חושב על זה. התוצאות יאמרו אם פיתחתי פה משהו או לא. אם נמשיך להצליח, השם שלי יהיה קשור לכבוד. אם ניכשל בשתי עונות, יהיו שמחים שהלכתי. ככה זה".

• הכתבה המלאה על מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי תתפרסם באתר Tageswoche

*****

מצעד הכוכבים של באזל, לפי בחירת העיתונאים השוויצרים

פאולו סוזה רואה תשוקה אצל השחקנים

פריצה ויצחקי תורגלו בהרכב לקראת באזל

בן חיים: "המצרים לא מעניינים"

ג'ורדי קרויף שחקן ברצלונה מול דיטמאר האמאן שחקן באיירן מינכן. Cesar Rangel, AP
אם אני רוצה להיות כדורגלן, אעשה הכול ויותר. כך הייתי רגיל. הייתי אוכל בריא, עובד על עצמי, ואם הייתי נכשל, הייתי קם ומנסה שוב. יש כמה דברים שהיו שונים פה". קרויף השחקן/AP, Cesar Rangel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully