וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: מכבי חיפה מחצה 0:8 את חזאר לנקראן

החבורה של בנאדו התעללה באזרים וקבעה את ניצחון השיא של קבוצה ישראלית באירופה. תורג'מן, קטן, ראיוס (צמד), אבוחצירא (צמד, הראשון בוולה פנטסטי), עזרא וראיוס חגגו

מכבי חיפה חזרה הערב (חמישי) לנצח במשחק חוץ אירופי אחרי ארבע שנים, ועשתה זאת בצורה המושלמת ביותר. 0:8 - זו התוצאה החלומית שהשיגה הקבוצה של אריק בנאדו מול חזאר לנקראן (0:10 בסיכום שני המשחקים). לפני הגומלין באזרבייג'אן דובר בעיקר על האבטחה הכבדה לה זכו הירוקים. על המגרש אף אחד לא שמר עליהם, בדרך למחצית השיא של קבוצה ישראלית באירופה עם שישייה, וגם לניצחון הגבוה ביותר ב-21 השנים בהן משתתפות הקבוצות מישראל במפעלי אופ"א. בשלב הבא מצפה לירוקים משוכה מעט יותר גבוהה, עם מפגש כפול מול ונטספילס הלטבית (ניצחה 1:4 בגומלין את ז'ונס אש מלוקמסבורג).

מכבי חיפה ניפצה את כל השיאים של קבוצה ישראלית באירופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאת שיא. יניב קטן ושחקני מכבי חיפה חוגגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי 10 שניות אף אחד לא יכול היה לחזות איך יתפתח המשחק. המקומיים הדביקו כדור לקורה בהתקפה הראשונה, ונראה שחיפה בלחץ. בדקה ה-13 כבר לא נותר לזה זכר. אלון תורג'מן פתח את מסכת הכיבושים עם שער מריבאונד בדקה השביעית, ויניב קטן הקפטן חיקה אותו בחלוף שלוש דקות עם שערו ה-15 באירופה (שווה לשיאן הירוקים אלון מזרחי). עוד שלוש דקות חלפו ורובן ראיוס פתח את החשבון שלו בקבוצה הישראלית עם פנדל מוצלח. דקה 13, כבר 0:3.

כאן אוהדי לנקראן כבר החלו לנטוש את האצטדיון, ורק קבוצה אחת הייתה על המגרש. שמעון אבוחצירא ניצל זאת כדי להבקיע בדקה ה-26 את הראשון שלו במכבי חיפה והשער היפה במשחק, עם וולה נדיר ברגל ימין לחיבורים. חלוץ הרכש מקרית שמונה גם השלים צמד בדקה ה-44, שלוש דקות אחרי שחן עזרא הצטרף גם הוא לחגיגת השערים. קונצרט במחצית אחת, כשלאחר ההפסקה הספיק ראיוס להשלים צמד כדי להשיג את השער השביעי ההיסטורי והמחליף אייל גולסה קיבע את ההישג עם המסמר האחרון בדקה ה-76. אמנם יריבה נחותה, אבל משחק שנכנס לספרי ההיסטוריה. את הערב הזה גם ג'ון טושאק לא ישכח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחראי לדובדבן. שמעון אבוחצירא חוגג עם רובן ראיוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהלך המשחק

דקה 87: קטן סובב כדור חופשי שעבר דרך החומה ונעצר אצל השוער המחליף.

* כעת מכבי חיפה מוליכה 0:10 בסיכום שני המשחקים, שווה לשיא שלה מהמפגש הכפול מול גלנטורן שכבר הוזכר כאן. אז זה היה עם 0:6 בבית ו-0:4 בחוץ. מכבי פתח תקוה סיימה בעבר מפגש כפול עם 0:11 מול בשקימי המקדונית (0:6 בבית ו-0:5 בחוץ).

דקה 76: גול! אבוחצירא הקפיץ כדור מצוין לגולסה המחליף, שהמתין ואז בעט משישה מטרים עם החלק החיצון לרשת. 0:8 למכבי חיפה, שמקבעת את השיא שלה.

* זו פעם ראשונה שקבוצה ישראלית כובשת שבעה שערים במשחק כלשהו באירופה - בית או חוץ. אם התוצאה תישמר, יהיה זה ניצחון השיא.

דקה 62: גול! ראיוס השתחרר בצד ימין וסובב ברגל שמאל כדור שפגע בשחקן מקומי וחדר פנימה. צמד לקשר הספרדי, 0:7 גדול למכבי חיפה.

דקה 54: נילדו הגביה כדור קרן, הנגיחה של סילבה המחליף חלפה מעט מעל המשקוף.

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך עם חילוף כפול בלנקראן, כולל הוצאתו של השוער דובלאס לטובת שוער המשנה סדיקלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוער הספרדי האומלל הוחלף במחצית. אלון תורג'מן לפני טוני דובלאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

* ניצחון השיא של קבוצה ישראלית באירופה שייך למכבי תל אביב (0:6 על ז'לגיריס ב-2001/2 ועל ז'לזניצ'אר ב-2011/12) וגם למכבי חיפה עם ה-0:6 על גלנטורן ומכבי פתח תקוה (0:6 על בשקימי ב-2005/6). כולם היו במשחקי בית.

* זו כמובן גם פעם ראשונה של שישה שערים במשחק חוץ (מכבי פתח תקוה הייתה השיאנית הקודמת, ניצחה 0:5 את בשקימי במקדוניה ו-2:5 את פרטיזן בבלגרד).

* זו הפעם הראשונה בה קבוצה ישראלית כובשת שישה שערים במחצית אחת באירופה.

דקה 44: גול! והנה עוד אחד. טואטחה הגביה מצד שמאל, אבוחצירא נותר חופשי מול האין הגנה של לנקראן ונגח בקלות לרשת של דובלאס האומלל. 0:6 במחצית אחת, תוצאת השיא של קבוצה ישראלית במשחק חוץ באירופה.

* אם התוצאה תישמר, יהיה זה ניצחון החוץ הגבוה ביותר של מכבי חיפה באירופה. הקודם היה במוקדמות ליגת האלופות 2009/10 מול גלנטורן, עם 0:4 בצפון אירלנד (צמד של ירו בלו, שערים של פיטר מסיללה ושלומי ארבייטמן) אחרי 0:6 ביתי.

דקה 41: גול! ההתעללות נמשכת. גבאי העביר כדור רוחב מצד ימין, תורג'מן נעצר אצל דובלאס ואבוחצירא פספס, אבל הכדור הגיע אל עזרא שבעט בין רגליו של השוער ופנימה. 0:5 מוחץ למכבי חיפה.

דקה 37: נילדו הברזילאי השתחרר וניסה לבעוט לעבר השער, אבל קינן שם את הרגל ושלח לקרן.

דקה 31: ראיוס הוציא קרן קצרה, קיבל בחזרה וסובב כדור מצוין שליטף את המשקוף ויצא החוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שערים ראשונים מאז המעבר. רובן ראיוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

דקה 26: גול! קבלו את אבוחצירא. איזו דרך לכבוש שער בכורה. טואטחה נבלם פעם אחת, עזרא נעצר בפעם השנייה ואז שלח רגל ארוכה כדי להקפיץ את הכדור לעבר אבוחצירא. הרכש מקרית שמונה הניף את רגל ימין ומ-15 מטרים ירה מהאוויר לחיבורים הרחוקים. שער מרהיב, 0:4 גדול למכבי חיפה.

דקה 23: עזרא הניע כדור בצורה טובה לעבר ראיוס, שסובב מחוץ לרחבה לידיו של דובלאס.

דקה 13: גול! מכבי חיפה מפרקת. ראיוס חדר לרחבה וספק הוכשל על ידי סקרלטאקה. השופט שרק לפנדל, וראיוס בעצמו התכבד בשער הבכורה שלו. 0:3 מהיר למכבי חיפה, אוהדי לנקראן נוטשים את היציעים.

* קטן השתווה כעת לאלון מזרחי כמלך שערי מכבי חיפה באירופה בכל הזמנים עם 15 שערים.

דקה 10: גול! הנה השער השני, במצב די דומה. אבוחצירא נעצר פעם אחת אצל דובלאס עם ניסיון תוך כדי גלישה מצד ימין, והריבאונד הגיע לקטן שבעט בצורה די מוזרה, כדור שפגע בקרקע, קפץ מעל המגן ועשה קשת פנימה. 0:2 למכבי חיפה.

דקה 7: גול! הפעם חיפה כובשת. תורג'מן הוריד בראש לראיוס, שנעצר אצל דובלאס, אבל הריבאונד חזר לתורג'מן שלא התקשה להרשית מול שער חשוף ומגן שלא ממש הפריע. 0:1 למכבי חיפה שמתקרבת לשלב הבא.

דקה 6: התקפה יפה של מכבי חיפה הסתיימה עם מסירה לעבר טואטחה, שמ-10 מטרים אלכסונית בצד שמאל בעט לידיו של דובלאס.

דקה 1: וואו, איזה מזל למכבי חיפה. כבר אחרי 10 שניות נפער חור גדול בהגנת מכבי חיפה. בנואהי נותר חופשי ובעט בימין, אבל הכדור ננעץ בקורה של שראנוב. הירוקים, שעלו הערב בתלבושת שחורה, יוצאים בנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השתווה לאלון מזרחי כשיאן השערים של מכבי חיפה באירופה. יניב קטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרכבים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אלעד גבאי, אדין צוצאליץ', דקל קינן, טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי (אביחי ידין, 73), רובן ראיוס (אייל גולסה, 67), יניב קטן, חן עזרא (איסמעיל ריאן, 77), אלון תורג'מן, שמעון אבוחצירא.

חזאר לנקראן: טוני דובלאס (אורצ'אן סדיקלי, 46), אלנור אלחברדייב, ראסים רמאלדנוב, מנואל סקרלטאקה (אלברו סילבה, 46), ראדומיר טודורוב, רהיד אמירגולייב, מארין אורשוליץ', אדריאן פיץ, זוהיר בנואהי (ניקולה גליגורוב, 60), נילדו פרנקה, אוג'ור פאמוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא זוכר כזו תבוסה. ג'ון טושאק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראה את הקבוצה שלו דורסת. אריק בנאדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully