וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הודיעה: טיטו וילאנובה נאלץ להתפטר בשל מחלתו

אלופת ספרד כינסה מסיבת עיתונאים דרמטית, בה ראשיה הודיעו כי המאמן, שסבל מנסיגה נוספת במצבו הרפואי בשל מחלת הסרטן, נאלץ לנטוש את תפקידו. רוסל: "נמנה מאמן תוך שבוע"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

טיטו וילאנובה נאלץ להתפטר מתפקידו כמאמן ברצלונה. ראשי המועדון, הנשיא סנדרו רוסל והמנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה, כינסו הערב (שישי) מסיבת עיתונאים דרמטית וקצרה, בה הודיעו כי מצבו הרפואי של המאמן בן ה-44 הזקוק לטיפולים נוספים כדי להתמודד עם מחלת הסרטן, לא יאפשר לו להמשיך לכהן בתפקידו.

הנשיא רוסל דיבר בנוכחות כל שחקני הסגל והצוות המקצועי, ואמר: "אלה חדשות שלא רצינו למסור. אחרי בחינת התוצאות של הבדיקות הרפואיות של וילאנובה, הובהר כי הוא יצטרך לעבור טיפולים נוספים שימנעו ממנו להמשיך בתפקידו כמאמן ברצלונה".

רוסל, שהודיע על ביטול משחק הידידות מול לכיה גדנסק, התייחס לשאלת המחליף: "נודיע על זהות המאמן הבא בתחילת השבוע הקרוב. המועדון שלנו התגבר על מהלומות רבות בעבר, וכך יהיה גם הפעם. החיים נמשכים".

טיטו וילאנובה מאמן ברצלונה. רויטרס
לא יכול להמשיך. טיטו וילאנובה/רויטרס

מוקדם יותר, כאשר נמסרה ההודעה על קיום מסיבת העיתונאים, כבר דיווחו בתקשורת העולמית על העזיבה הצפויה. בקטלוניה טענו כי בדיקות מקיפות שנערכו למאמן לאחרונה העידו על נסיגה נוספת במצבו, המצריך כעת טיפולים מיוחדים שיגרמו להיעדרות ארוכה שלו. כזכור, וילאנובה נטש את תפקידו למשך כחודשיים במהלך העונה האחרונה, לטובת טיפולים בניו יורק. אז החליף אותו עוזרו ג'ורדי רואורה, אבל הפעם הוא ייאלץ לוותר על המשרה לגמרי על מנת להתמקד בתהליך הריפוי.

מי שנחשב באופן מפתיע כמועמד המוביל להחליף את וילאנובה, הוא הקטלאני ז'ואן פרנססק פרר, המכונה "רובי", שהצטרף לפני כשבועיים לצוות האימון של ברצלונה אחרי שאימן בהצלחה את ג'ירונה מליגת המשנה. הוא הוביל את ג'ירונה הצנועה לעונה הטובה בתולדותיה, עם מקום רביעי בליגה ונעצר רק בפלייאוף על ידי אלמריה שהעפילה ללה ליגה. המאמן בן ה-43 שיחק בעבר בקבוצת המילואים של אספניול ובקבוצות קטנות נוספות.

פרט לרובי נמצאים ברשימת המועמדים שמות מוכרים כמו אנדרה וילאש בואש, לואיס אנריקה, מרסלו ביילסה ואפילו יופ היינקס, שזכה עם באיירן בטרבל והודיע על פרישה מאימון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ברצלונה סנדרו רוסל עם המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה. רויטרס
ימנו מאמן בשבוע הבא. סנדרו רוסל ואנדוני סוביסארטה במסיבת העיתונאים/רויטרס

וילאנובה בן ה-44 מונה בקיץ שעבר למאמן הראשי של ברצלונה, אחרי שהיה עוזרו של פפ גווארדיולה והחליפו בתפקיד כשהאחרון החליט לעזוב. בברצלונה חששו שהסגן הנצחי לא יוכל להיכנס לנעליים הגדולות של גווארדיולה, אבל וילאנובה שמר על הסגנון האטרקטיבי של הקבוצה, שבר שיאים רבים והחזיר את תואר האליפות לקטלוניה.

עוד בנובמבר 2011, כשבארסה נסעה למילאנו למשחק בשלב הבתים בליגת האלופות, וילאנובה, אז עוזרו של פפ גווארדיולה, הובהל לבית החולים על מנת לעבור ניתוח חירום בבלוטת הרוק. הניתוח עבר בהצלחה, ובגיל 42 הספרדי חשב שהוא התגבר על המחלה.

אלא שבדצמבר האחרון הוא התבשר כי הסרטן, בו חלה בעבר, שב לתקוף אותו וכי נמצאו גרורות בגופו. הוא נותח בדחיפות ומאז העביר את רוב זמנו בניו יורק, משם ניסה לנהל את בארסה בשלט רחוק. מי שהחליפו על הקווים היה עוזר המאמן ג'ורדי רואורה, שעשה זאת במה שהוגדר כהצלחה חלקית בלבד. בארסה עברה את מילאן בשמינית גמר האלופות, למרות הפסד 2:0 בחוץ במשחק הראשון, אך הודחה מהגביע מול ריאל מדריד והפסידה גם קלאסיקו בליגה. וילאנובה חזר לספסל וזכה כאמור יחד עם הקבוצה באליפות, אך הודח בחצי גמר ליגת האלופות על ידי באיירן מינכן.

המאזן של וילאנובה כמאמן הראשי של ברצלונה: 60 משחקים רשמיים, מתוכם 43 ניצחונות, תשע תוצאות תיקו ושמונה הפסדים. יחס שערים: 70:158.

ליאונל מסי, קרלס פויול, ג'ורדי רואורה צופים במסיבת העיתונאים של ברצלונה. רויטרס
הפעם לא הוא יהיה האיש שיקבל את המושכות. ג'ורי רואורה לצד קרלס פויול וליאונל מסי במסיבת העיתונאים/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully