וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טים דאנקן: "המשחק הזה ירדוף אותי עד סוף ימיי"

סן אנטוניו התקשתה לעכל את ההפסד במשחק 7, הסנטר הותיק ביכה את ההחטאה הגורלית. פופוביץ': "הרסני - אין מילה אחרת"

"ההבדל הדק בין קיץ נהדר לבין קיץ שמרגיש כמו חרא". כך תיאר מאנו ג'ינובילי את ההפסד הדרמטי 88:95 של סן אנטוניו הלילה (בין חמישי לשישי) במשחק המכריע על האליפות. האם זו הייתה שירת הברבור של החבורה הנהדרת של גרג פופוביץ', שצועדת יד ביד כבר במשך שנים? טים דאנקן, מאנו ג'ינובילי וטוני פארקר בוודאי לא ירצו לסיים את התקופה האדירה הזו עם טעם כה מריר בפה. דקה לסיום, הביג פונדמנטל קיבל הזדמנות ענקית להשוות, אך החטיא ליי אפ פנוי, ומשם כבר לא הייתה דרך חזרה, אחרי עוד ג'אמפ של לברון ג'יימס.

שחקני סן אנטוניו ספרס במשחק 7 בגמר ה-NBA. רויטרס
מתקשים לעכל את ההפסד. שחקני סן אנטוניו/רויטרס

טים דאנקן התקשה לקבל בסלחנות את ההחטאה הגורלית שלו בדקה האחרונה, שהייתה יכולה להשוות. בפסק הזמן שלאחר ההחטאה הוא עמד על סף בכי בפסק הזמן, ובירידה לחדרי ההלבשה לא הסכים להתראיין. דאנקן אמר לאחר מכן בלקוניות: "המילה הכי ברורה שיכולה לתאר את התחושות שלי עכשיו היא אכזבה. ההחטאה הזאת בסוף הייתה נוראית. המשחק הזה כנראה ירדוף אותי לעד".

"בשורה התחתונה, הם עשו יותר מהלכים טובים במאני טיים", דאנקן הוסיף. "החטאנו, איבדנו, והם ניצלו את זה. עשינו כל מיני התאמות תוך כדי המשחק, עשינו דאבל טים על לברון, אבל הם פשוט קלעו את הזריקות שלהם. ניסינו להרחיק אותם מהסל, אבל לברון היה בלתי ייאמן. לא הצלחנו למצוא את הדרך לעצור אותו, הוא קלע פעם אחר פעם. הגענו להישג נהדר, אבל קשה לבלוע את הדרך שבה הפסדנו את הסדרה הזאת".

לגבי המשך דרכו בסן אנטוניו: "יש לי חוזה, אז אני מניח שאני נשאר".

"יש הבדל כל כך דק בין קיץ נהדר לבין התחושה שיש לי עכשיו - תחושה של חרא", ביכה מאנו ג'ינובילי את סיום העונה. "להיות כל כך קרוב, להרגיש שאתה כמעט כבר לוקח את התואר ואז לראות את זה הולך ונעלם, זה קשה מאוד. היינו רחוקים בסך הכול חמש שניות מזכייה באליפות", נזכר בסיום של משחק מספר שש ובשלשה הדרמטית של ריי אלן, ששינתה את פני הסדרה.

גרג פופוביץ' מאמן סן אנטוניו ספרס. AP
לא לזה הוא פילל. פופוביץ'/AP

גרג פופוביץ' ניסה לסכם את העונה המדהימה של הספרס, ואמר: "אני אוהב את השחקנים שלי, אי אפשר לאהוב אותם יותר ממה שאני אוהב. אף אחד לא ציפה מהם להגיע למה שהם הגיעו העונה. זה הפסד הרסני, שקשה מאוד לעכל. אין מילה אחרת לתאר את זה. מהרגע שנעזוב את האולם הזה הכול יהיה התאוששות מנטאלית. צריך להעמיד דברים בפרופורציות, ולהמשיך הלאה. צריך דווקא לברך על זה שהיו לנו שתי הזדמנויות לזכות באליפות. זה דבר גדול".

"כשלברון ו-ווייד משחקים ככה, והם שיחקו כמו הול-אוף-פיימרים הלילה, אתה חייב לשחק בצורה מושלמת כדי להישאר קרובים", הוסיף פופ. "אנחנו לא היינו מושלמים. עשינו הרבה טעויות והחטאנו הרבה זריקות".

"אלה החיים, ככה זה בספורט", ניסה טוני פארקר לנחם. "נתנו פייט אדיר, אבל פשוט לא יכולנו לעלות ליתרון עליהם. הם כל הזמן שמרו על יתרון".

פארקר נשאל על הפציעה שסחב עימו מאז המשחק החמישי: "אין לי תירוצים, אני לא הולך לתרץ את היכולת שלי בפציעה. פשוט לא שיחקתי טוב, הקליעה לא נכנסה לי. הייתה תצוגה רעה שלי. פשוט החטאתי הרבה".

האם זה היה המשחק האחרון של פארקר, ג'ינובילי ודאנקן? פארקר משוכנע שלא. "כבר חמש או שש שנים אומרים שאנחנו זקנים מדי ואנחנו ממשיכים לשחק. אז אין לי הרבה מה להגיד על זה".

על התחושות לאחר ההפסד: "אנחנו מאוכזבים מאוד, הייתה לנו הזדמנות גדולה במשחק מספר שש. היינו רחוקים זריקה אחת מאליפות, אבל ההפסד במשחק 6 לא השפיע על המשחק הזה".

לגבי ההחלטה של גרג פופוביץ' לספסל אותו בשניות הסיום: "הסכמתי עם המהלך של פופ, היינו צריכים קלעים על המגרש כי היינו בפיגור של ארבע נקודות. אני תמיד הולך עם ההחלטות של פופ".

מאנו ג'ינובילי שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
כואב הלב. מאנו ג'ינובילי מעכל את ההפסד/AP

נתונים סטטיסטיים

* הספרס ספגו הפסד ראשון אי פעם בסדרת גמר. בארבע הפעמים הקודמות שהגיעה סן אנטוניו למעמד הזה, היא יצאה עם טבעת.

* אם סן אנטוניו הייתה מנצחת, היא הייתה מגדילה את המאזן המצוין שלה במשחקי 7 לאורך ההיסטוריה. ההפסד הוריד אותה למאזן של 3 הפסדים מול 5 ניצחונות.

* שני ההפסדים הרצופים של הספרס במשחק מספר 6 והלילה היו הפעם הראשונה שזה קורה להם בפלייאוף הנוכחי.

* סן אנטוניו לא רגילה להפסיד בתדירות כזאת כשהטריו המופלא שלה, טים דאנקן, טוני פארקר ומאנו ג'ינובילי משחקים יחדיו. הפעם האחרונה שהשלושה שיחקו וספגו שני הפסדים רצופים הייתה חודש דצמבר האחרון.

* טים דאנקן יזכור בעיקר את החטאת הליי אפ הגורלי מהמשחק הזה, אך אם אפשר למצוא בזה נחמה כלשהי, הוא לפחות סגר עוד הישג לאוסף בעונה המדהימה שלו. 24 הנקודות ו-12 הריבאונדים שלו הערב היו הפעם החמישית בפלייאוף הנוכחי בה הגיע ללפחות 20 נקודות ו-10 ריבאונדים - המאזן הכי טוב שלו מאז פלייאוף 2008.

* עוד נתון שממחיש את הגדולה של דאנקן: עם 8 מ-8 מהקו הלילה, הוא סיים את הפלייאוף עם אחוזים נפלאים מקו העונשין - 82%. זה האחוז הגבוה ביותר שהשיג הביג פונדמנטל בפלייאוף אי פעם.

* קאווי לאונרד סיים עם 19 נקודות, שלוש נקודות פחות משיא הקריירה שלו בפלייאוף (22) אותו השיג במשחק מספר 6. 16 הריבאונדים שלו הלילה, לעומת זאת, הם שיא קריירה.

* דני גרין, ששבר במהלך הסדרה את שיא השלשות לסדרת גמר של ריי אלן עם 27 צליפות מחוץ לקשת, הגיע חולה למשחק השביעי, אותו סיים עם 5 נקודות בלבד (1 מ-12 מהשדה, כולל 1 מ-6 לשלוש).

גארי ניל שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
מיאמי חוגגת על חשבון סן אנטוניו/GettyImages
טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
גם לברון יודע לתת כבוד לקאווי לאונרד על פלייאוף נהדר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully