וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולה על אירופה: שלום תקווה על הזכייה של ספרד

18.6.2013 / 22:59

החוסן המנטאלי, הבגרות של הצעירים, השיטה היציבה, וכמובן התרומה של ברצלונה. העליונות של ספרד ביורו 2013 לא הוטלה בספק, שלום תקווה מסכם, עם אופטימיות ישראלית

כולם ידעו, כולם חיכו, ואכן, כצפוי, נבחרת ספרד עשתה את זה היום (שלישי) ושוב הוכתרה כאלופת אירופה. עכשיו, במבט בדיעבד על הטורניר, אפשר לומר בוודאות שהיא הייתה גדולה על היורו הזה. יכולנו לראות גם היום כבר מהדקה הראשונה את השליטה המוחלטת של הנבחרת הזאת. הפערים של ספרד מהיריבות הם ברורים, ולדעתי זה לא משנה אם זו הייתה איטליה או הולנד או כל נבחרת אחרת, העליונות הספרדית היא מובהקת.

נבחרת ספרד הצעירה אלופת אירופה, יורו 2013. ברני ארדוב
תוקפנית, מהירה, אנרגטית, בוגרת, סוחפת, מרשימה. ספרד/ברני ארדוב

בתחילת המשחק האיטלקים שיחקו בסגנון שמנסה לא לאבד הרבה כוחות ברדיפה אחרי הנעת הכדור המסודרת של ספרד. איטליה הסתגרה מאחור, וניסתה לתפוס את ספרד פחות מרוכזת. היא הצליחה לעשות זאת בהתחלה, ואף השוותה, אבל מהר מאוד המכונה המשומנת של ספרד, בסגנון העקבי שלה, הצליחה להחזיר את השליטה, לעלות ליתרון, ואף להכריע את המשחק עוד לפני ההפסקה.

במחצית השנייה נבחרת איטליה שינתה קצת את הסגנון וניסתה ללחוץ על ספרד, אבל ביתרון 1:3, כאשר ספרד כל כך בטוחה בעצמה, גם ללחץ הזה היא לא נכנעה, ואף הצליחה להגדיל את היתרון ולהשלים את הניצחון הצפוי. בסופו של דבר, לנוכח הפערים הברורים, הדבר היחיד שהאיטלקים יכולים להתנחם בו היום, זה שהם הראשונים בטורניר שהצליחו להכניע את ההגנה של ספרד ולכבוש.

דובר כל כך הרבה על היכולת האישית של כל שחקן בספרד. דובר הרבה על היכולת הקבוצתית ועל השיטה. אבל הדבר המשמעותי בספרד – גם בצעירה וגם בבוגרת – זה ההכנה המנטלית והעבודה הקשה שמושקעת בתחום הזה. קשה מאוד לא רק להציג יכולת כל כך פשוטה וכל כך נכונה - אלא להתמיד בה לאורך זמן. אין ספק שזה כרוך בהכנה מנטלית חזקה. יכולנו לראות שהנבחרת הספרדית לא משנה את סגנונה, לא נסחפת אחר אירועים במגרש, שומרת על יציבות טקטית לאורך 90 דקות, עם דרך וסגנון שכמעט ואינם משתנים.

אנחנו יודעים שלא פשוט במגרש הכדורגל להיות סבלני ולהיות מאופק ולהתמיד בסגנון שלך. קל להיסחף. טבעי להתאים את עצמך ליריבות. אבל היכולת של הנבחרות הספרדיות לשמור על יציבות מביאה לה יתרון גדול מאוד מול היריבות. מדהים בכל פעם מחדש לראות את הסבלנות הזאת, גם בקרב נבחרות של שחקנים צעירים.

טיאגו אלקנטרה קפטן נבחרת ספרד הצעירה עם הגביע, יורו 2013. ברני ארדוב
ותודה לברצלונה. טיאגו/ברני ארדוב

ויסלחו לי אוהדי ריאל מדריד, אבל השליטה הספרדית ברובה מגיעה מקטאלוניה. הדרך הזו, השיטה הזו, שבה נבחרת ספרד משחקת בשנים האחרונות, הגיעה לשיאה בתקופת הפריחה של ברצלונה. כמובן שבנבחרת הבוגרת רוב ההרכב מורכב משחקני ברצלונה, אבל גם בנבחרת הצעירה יש ארבעה שחקנים דומיננטיים (ברטרה, טייו טיאגו ומונטויה), שמגלמים את השיטה של ברצלונה. זו הנעת הכדור העקבית והסבלנית, שמאפשרת בזמן הנכון למצוא את השחקן הנכון, עם היכולת הנכונה, פנוי בעמדה הנכונה. בעשורים קודמים לא הכרנו את ספרד כל כך חזקה כדי להתמודד מול הנבחרות הגדולות של אירופה, אבל אין ספק שהשיטה של ברצלונה שהעניקה לה דומיננטיות באירופה, שינתה את המעמד של ספרד בכדורגל העולמי.

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל (שני מימין) עם מישל פלאטיני נשיא אופ"א (משמאל). מגד גוזני
מצאנו את השיטה איך להגיע לטורנירים גדולים. לוזון ופלאטיני/מגד גוזני

לסיכומו של דבר, גם אני, כמו כולם, נהניתי מאוד מהטורניר. כל מי שהיה שותף בארגון ראוי למילות הערכה. אפשר גם להגיד כמה מילים חמות לקהל שמילא את המגרשים, אין לי ספק שהתמונות האלו נראו היטב על המסכים באירופה. למרות שנבחרת ישראל לא עלתה לחצי הגמר, עדיין ההשתתפות בשלושת המשחקים בבית המוקדם הייתה חשובה. יכול להיות שעלינו על פטנט, ומצאנו את הפתרון כיצד להשתתף בטורנירים היוקרתיים. השקענו בכל כך הרבה דברים, אבל אולי השקענו לא במקום הנכון, ועדיף היה לשים את כל המשאבים על אנשי ההתאחדות. מי יודע, אולי יום אחד גם יורו הבוגרים יתקיים בישראל, וייפתרו לנו כל הבעיות של ההעפלה והמוקדמות. בכל אופן, להתראות ביורו הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully