וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הרשימה הנוכחית של כל המועמדים למכבי תל אביב

18.6.2013 / 12:16

היורש הליטאי של דווין סמית'. הצלף היווני שמצא את מקומו בספרד. הסנטר שהעניק לאולימפיאקוס זכייה ביורוליג, וזה שעוזב את חימקי המתפוררת. הבלוג של גרינוולד חושף את השמות החדשים במחברת של אנשי מכבי תל אביב, ומגלה את תוכנית המגירה לקראת העזיבה של אוחיון

צילום ועריכה: קובי אליהו

עוד לא בטוח מי יעמוד על הקווים בהיכל בעונה הבאה - דיוויד בלאט או מאמן אחר - אבל מכבי תל אביב מעלה הילוך בכל הנוגע לחיזוק הסגל. בשלב הזה של הקיץ שעבר כבר היו חתומים מספר שחקנים. העונה העסק מסובך מאוד: שאלת בלאט עדיין מרחפת; ובגזרת השחקנים ישנן בעיות חוזיות עם כמה מהם.

הבעיות עם יוגב אוחיון, ליאור אליהו ודווין סמית' מטרידות את אנשי מכבי. עד לסוף השבוע תודיע מכבי לאליהו כי היא מממשת את סעיף היציאה בחוזה שלו (100,000 דולר) ותחת זאת תציע לו חוזה חדש, לשלוש שנים, בסכום שנמוך בכמחצית מהסכום שאמור היה להרוויח בחוזה המקורי (בחוזה החדש יוצעו לאליהו 400,000 דולר לעונה). נציגיו של אליהו פועלים כדי לאתר עבורו אופציות בחו"ל.

באשר לסמית', במכבי החליטו למצות איתו את המגעים בשבוע הקרוב. תוגש בפניו הצעה חדשה, סביב ה-850,000 דולר לעונה. היו גורמים במכבי שהתאכזבו מהיכולת של סמית' במשחקי המפתח של העונה (הסדרה מול ריאל, חלק ממשחקי הפלייאוף, גמר הפלייאוף), אבל עבור בלאט מדובר בעוגן. מצד שני, מכבי לא תצא מגדרה מבחינה כלכלית כדי להשאיר את סמית' בישראל. הוא מחזיק בהצעות מספרד ומרוסיה ובהחלט עשוי למצוא את עצמו בקבוצה אחרת.

אוחיון, כפי שפרסמנו מספר פעמים בעבר, מצוי בתסבוכת חוזית רצינית מול קובאן. מכבי תהיה מוכנה לשלם פיצוי סמלי לקובאן תמורת אוחיון (מעבר ל-200,000 דולר שקובאן העבירה למכבי בשנה שעברה ושטרם הוחזרו), אבל בכל מקרה תדרוש גם מאוחיון להשתתף בפיצוי. במידה וקובאן תדרוש פיצוי גדול יותר ואוחיון לא ירצה לקחת בו חלק משמעותי - מכבי לא תילחם על אוחיון בכל מחיר. יש למכבי אלטרנטיבה: יותם הלפרין.

אומנם, קיימת העדפה קלה לאוחיון על פני הלפרין, אבל אם יהיה מדובר בהבדל משמעותי במחיר, מכבי תוותר על אוחיון ותצרף במקומו את הלפרין. מכל מקום, הרכז הישראלי יהיה רכז מחליף לזר שיגיע בקרוב.

שחקן באיירן מינכן יותם הלפרין. Alexander Hassenstein, GettyImages
החלופה לאוחיון. יותם הלפרין/GettyImages, Alexander Hassenstein

***

הבעיה הקשה יותר היא עם שחקנים שמצויים תחת חוזה, ללא אפשרות יציאה, ושבמכבי רוצים לשחרר. ניק קיינר-מדלי ודרקו פלאניניץ' בראשם. אין למכבי סעיף יציאה מהחוזים איתם. לקיינר-מדלי יש עדיין שוק, לפלאניניץ' אין ממש. מכבי עדיין צריכה להעביר סכום כסף לשירוקי עבור הסנטר הקרואטי (כחלק מהביי-אאוט). קבוצות אחרות שהביעו בו עניין "התקררו" אחרי היכולת הגרועה שהציג במכבי.

פלאניניץ' עצמו רוצה להישאר בתל אביב ו"לא יוותר בקלות על החוזה שלו במכבי", לדברי מקורבים לקבוצה. קיימת אפשרות שפלאניניץ' יוזמן לתחילת האימונים, אך לא ישותף עד שיחליט לעזוב בעצמו.

דרקו פלאניניץ' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עד שיחליט לעזוב בעצמו. פלאניניץ'/קובי אליהו

***

בשלב זה, האלטרנטיבה של מכבי לדווין סמית' היא יונאס מאצ'יוליס (28, 1.98) מפנאתינייקוס. מאצ'יוליס גדל בז'לגיריס קובנה, ושיחק בין היתר גם במילאנו ובסיינה. הוא נמנה על כל נבחרות ליטא בעבר. בעונה שעברה העמיד במדי פאו ממוצע יורוליג עונתי של 10.1 נקודות (40.2% מ-3), 4.1 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים ו-9.3 נקודות מדד ב-24:30 דקות. בשבועות האחרונים נחת בישראל פעמיים סוכנו של השחקן, מאוריציו באלדוצ'י, ונפגש עם ראשי מכבי. בין היתר דובר גם על עניין מאצ'יוליס. באלדוצ'י, יצוין, מייצג גם את גל מקל.

למכבי יש עוד מספר אפשרויות לעמדת הסמול פורוורד: קוסטאס וסיליאדיס (29, 2.00), הקלע היווני של בילבאו, פיינליסטית היורוקאפ, שהציג העונה יכולת נהדרת וסיים את העונה האירופאית עם ממוצעים של 14.5 נקודות (37.6% מ-3), 3.3 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים ו-14.2 נקודות מדד ב-27:30 דקות. וסיליאדיס נבחר לחמישיית העונה במפעל. הוא חבר נבחרת יוון.

גם שמו של קיי.סי ריברס (26, 1.96) של חימקי, שהיה מועמד להצטרף למכבי בקיץ שעבר, שוב עלה. ריברס העמיד העונה ביורוליג 9.6 נקודות, 2.7 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים ו-7.5 נקודות מדד ב-26 דקות. טרמל דארדן (31, 1.94), שהחל את העונה בז'לגיריס והצטרף במהלכה לריאל מדריד, מועמד גם כן.

יונאס מאצ'יוליס שחקן פנאתינייקוס. Mariano Pozo, GettyImages
היורש של דווין סמית'? יונאס מאצ'יוליס/GettyImages, Mariano Pozo

***

בעמדות הפנים מחפשת מכבי סנטר נוסף לצידו של שון ג'יימס ופאוור פורוורד נוסף, אך הדבר תלוי במו"מ עם אליהו. כרגע המועמדים לעמדת הסנטר הם ריצ'רד הנדריקס, שחקן הקבוצה בעבר, שפתח את העונה במילאנו ועבר במהלכה לקובאן, והיה מועמד לשוב למכבי בחודש ינואר. הבעיה עם הנדריקס היא שהוא מחזיק בחוזה ללא אפשרות יציאה ממילאנו, וכל קבוצה שתהיה מעוניינת בשירותיו תצטרך להגיע להסדר מול האיטלקים. חוזהו במילאנו מוערך בכ-1.2 מיליון דולר לעונה.

שני מועמדים בכירים נוספים לתפקיד הם פול דיוויס (29, 2.11) של חימקי, אליו כבר נעשתה פנייה; דייויס עזב את הקבוצה הרוסית שקיצצה משמעותית מתקציבה. וג'ואי דורסי (29, 2.03), שפרץ בעונת 2011/12 במדי אולימפיאקוס (עמה זכה ביורוליג).

דיוויס העמיד העונה ביורוליג ממוצעים מצוינים של 13.4 נקודות (60.3% מ-2, 85.5% מהקו), 5.5 ריבאונדים, 1.3 אסיסטים ו-16.1 נקודות מדד. בצמד המפגשים מול מכבי בטופ-16 בלט עם 14.5 נקודות ו-24 נקודות מדד בממוצע.

דורסי שוחרר מאולימפיאקוס בנובמבר שעבר, לאחר שביקר את התנהלות הקבוצה. הוא נשלח לגזיאנטפ הטורקית וסיים במדיה את העונה. למרות היכולת הגבוהה שהציג דיוויס ביורוליג, ישנם גורמים במכבי שסבורים שדווקא דורסי הוא השחקן הנכון ביותר להשלים את שון ג'יימס, שכן הוא מביא איתו פיזיות ורוחב שחסרו העונה למכבי מתחת לסלים.

המועמדים המובילים בעמדת הרכז הם טייריס רייס, שחקנה של באיירן מינכן, כפי שחשפנו כאן בעבר; ובובי בראון (28, 1.88), שהציג עונת יורוליג אישית פנטסטית במדי סיינה והעמיד ממוצעים של 18.8 נקודות, 5.3 אסיסטים, 1.7 ריבאונדים ו-17.4 נקודות מדד ב-33 דקות.

עם אלכס טיוס, כפי שפרסמנו כאן, כבר קיימות הבנות. טיוס יהיה השחקן הראשון שמצטרף לקבוצה לקראת עונת 2013/14. הוא צפוי לחתום במכבי לשנתיים.

פול דייויס שחקן חימקי מוסקבה קולע מול בשיקטאש. GettyImages
במכבי מעוניינים בו לצד שון ג'יימס. פול דייויס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully