וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל זכה ברולאן גארוס

גדול שחקני החימר בכל הזמנים חגג בפעם השמינית בתשע השנים האחרונות בפריס והשלים שנה מופלאה מבחינתו אחרי ניצחון חלק בדרבי הכל ספרדי 3:6, 2:6, 3:6 על דויד פרר בדרך לתואר גרנד סלאם 12 בקריירה

רפאל נדאל רשם היום (ראשון) הישג היסטורי, כשזכה ברולאן גארוס בפעם השמינית בקריירה אחרי שגבר ללא תנאי 3:6, 2:6, 3:6 על דויד פרר בדרבי הספרדי. נדאל, שממשיך למצב את מעמדו כגדול שחקני החימר בכל הזמנים, זכה בגרנד סלאם ה-12 בקריירה שלו, וממשיך שנה ספורטיבית מדהימה, שהחלה בקאמבק אחרי פציעה ארוכה, ובינתיים כוללת השתלטות מחדש על צמרת הטניס העולמי. כעת נדאל הוא הטניסאי עם הכי הרבה ניצחונות העונה (43), הכי הרבה ניצחונות על חימר (38), והכי הרבה תארים (7). היום הוא השלים ניצחון 59 מתוך 60 משחקים שלו ברולאן גארוס, מאזן בלתי נתפס.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
קומו והריעו לטניסאי החימר הגדול בכל הזמנים. רפאל נדאל לא מאמין, אנחנו דווקא כן/רויטרס

מי זוכר עכשיו שלפני שנה כבר הספידו את נדאל, סברו שהקריירה שלו הסתיימה בעקבות הפציעה שלו בברך, ופקפקו ביכולת שלו לחזור. גם במהלך הטורניר השנה נדאל נראה מעט פגיע, וניתן היה לחשוב שהוא לא חד כבעבר. אבל רפא, שהוכיח יכולת פיזית מרשימה מול דג'וקוביץ' בחצי הגמר ויכולת מנטאלית מרשימה לא פחות, הזכיר שוב את עוצמותיו, והשיג זכייה שמינית בפריס מתוך תשע הופעות שלו, ולא הותיר ליריבו כל סיכוי.

מנגד, פרר ודאי מרגיש מאוכזב מעט מהיכולת שהציג בגמר הגרנד סלאם הראשון שלו. פרר אולי הציג יכולת שמספיקה לניצחון מול טניסאים "רגילים", אבל לא הצליח לספק את ההתעלות הנדרשת כדי לנצח את נדאל על חימר, ולא ניצל את מעט ההזדמנויות שניתנו לו. המאזן שלו מול נדאל ירד ל-20:4, אבל באופן אירוני, הוא צפוי לחלוף על פני נדאל בדירוג העולמי, עקב שיטת הניקוד של ה-ATP שמבוססת בין השאר על התוצאות בטורניר בשנה שעברה.

האירוע היוצא דופן של המשחק התרחש במערכה השנייה כשאדם פרץ למגרש עם אבוקה בידו ומסכה לפניו, כשהוא צועק, לפי הדיווחים: "צרפת לא מכבדת את זכויות הילד". נדאל נדהם מהאוהד ורץ לצדי המגרש. באותו זמן האוהד נעצר על ידי כוחות האבטחה, הוצא משטח המגרש והאבוקה כובתה.

אוהד עם אבוקה ברולאן גארוס בגמר בין רפאל נדאל ודויד פרר. GettyImages
אפילו נדאל נשאר המום/GettyImages

מערכה ראשונה

מזג אוויר אפרורי בשמי צרפת קיבל את שני הטניסאים, עם עשרות דגלי ספרד ביציעים. נדאל, כהרגלו, פתח היטב, וכבר במשחקון השלישי השיג שבירה ועלה ל-1:2. פרר לא נכנע, ניצל כמה שגיאות לא מחויבות של נדאל, בעיקר בגב היד, ושבר בחזרה ל-2:2. במצב של 3:3 רפא שוב השיג שבירה, שהפעם פרר הוא זה שמרבה לשגות. נדאל הצליח להציל נקודת שבירה, ועלה ל-3:5 עם ווינר בקהנד נהדר. פרר לא עמד במתקפה, ונדאל דהר עם עוד שבירה ל-3:6 אחרי 40 דקות.

נתוני המערכה הראשונה:
אייסים: נדאל 1, פרר 1
שגיאות כפולות: נדאל 2, פרר 0
אחוזי הגשה ראשונה: פרר 71, נדאל 78
אחוזי הגשה שנייה: נדאל 50, פרר 25
ניצול נקודות שבירה: נדאל 3 מ-5, פרר 1 מ-3
ווינרים: נדאל 11, פרר 7
שגיאות לא מחויבות: נדאל 9, פרר 12

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. AP
עשה היסטוריה. נדאל/AP

מערכה שנייה

במשחקון הראשון של המערכה השנייה פרר השיג שתי נקודות שבירה, אבל לא הצליח לנצל אותן, ואיפשר לנדאל לעלות ל-0:1. השור ממאיורקה העלה את הרמה, ועם רצף של ווינרים הריץ את פרר ימינה ושמאלה כדי להשיג שבירה ולעלות ל-0:2 ו-0:3 קליל. פרר הגביר את הקצב והעלה הילוך, צימק ל-1:3 והשיג שתי נקודות שבירה, אבל נדאל, במשחק הגנה נהדר, לא איפשר ליריבו לחזור והצליח לשמור על ההגשה שלו ולעלות ל-1:4 עם פורהנד נהדר על הקו.

באופן תמוה למדי, ומאוד לא אופייני, המשחק הופסק כשאבוקה נזרקה לעבר המשטח, אבל המאבטחים השתלטו עליה מהר מאוד וכיבו אותה.

פרר עוד הצליח לדגדג מעט את יריבו וצימק ל-5:2, אבל נדאל המשיך לדרוס, ועלה ל-0:2 במערכות אחרי 54 דקות.

נתוני המערכה השנייה:
אייסים: נדאל 1, פרר 0
שגיאות כפולות: נדאל 1, פרר 2
אחוזי הגשה ראשונה: פרר 53, נדאל 58
אחוזי הגשה שנייה: נדאל 43, פרר 19
ניצול נקודות שבירה: נדאל 3 מ-8, פרר 1 מ-6
ווינרים: נדאל 16, פרר 11
שגיאות לא מחויבות: נדאל 10, פרר 13

אוהד זורק אבוקה בגמר הרולאן גארוס. Michel Spingler, AP
תקרית לא אופיינית. אבוקה ברולאן גארוס/AP, Michel Spingler

מערכה שלישית

פרר השבור פתח רע את המערכה השלישית כאשר נדאל השיג משחקון על האפס והמשיך עם שבירה שהשאירה לפרר נקודה אחת אחרי שני משחקונים בדרך ל-2:0 כואב. פרר לא התייאש, חזר למשחק עם משחקון מצוין והשיב בשבירה משלו בדרך ל-2:2 פנטסטי.

נדאל שחשב שהוא הולך לסגור סיפור מהר מאוד הרים את הראש וחזר לעצמו במשחקון החמישי שהקפיץ אותו ל-2:3, ופרר החזיר ל-3:3. לפרר כבר הייתה נקודת שבירה במשחקון הבא, אבל נדאל הציל אותה נפלא ושמר על ההגשות. כאן גם הגיעה נקודת השבירה של נדאל שניצל טעות כפולה בנקודה האחרונה של המשחקון השמיני כדי לעלות ל-3:5. מכאן הסיפור היה הרבה יותר פשוט ונדאל השלים 3:6 והוציא את החגיגות שלו לדרך.

נתוני המערכה השלישית:
אייסים: נדאל 3, פרר 0
שגיאות כפולות: נדאל 1, פרר 1
אחוזי הגשה ראשונה: פרר 60, נדאל 76
אחוזי הגשה שנייה: נדאל 33, פרר 38
ניצול נקודות שבירה: נדאל 2 מ-3, פרר 1מ-3
ווינרים: נדאל 11, פרר 5
שגיאות לא מחויבות: נדאל 6, פרר 9

הטניסאי הספרדי דויד פרר. רויטרס
נשאר עם המחמאות. פרר/רויטרס
האצן יוסאין בולט, הקוצף במוט רנו לאבילני, גמר רולאן גארוס. רויטרס
אליל מביט באליל. בולט/רויטרס
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג זכיה ברולאן גארוס. GettyImages
הוא כבר התרגל למעמד. נדאל עם הגביע/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully