וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "אנחנו חוזרים לישראל עם הראש מורם"

3.6.2013 / 6:28

מאמן הנבחרת מרוצה מהניצחון על הונדורס. ריקן: "אנחנו סופגים את הדרך שלו". מליקסון: "כל דקה שלנו ביחד נורא חשובה". גוטמן שימריא לפורטוגל מרוצה מהחלק ההגנתי, אך מאוכזב ממשחק המעברים

אלפי אוהדי כדורגל יהודים המתינו הלילה (בין ראשון לשני) בסבלנות לשחקני נבחרת ישראל בצאתם מאיצטדיון סיטי פילד בניו יורק. חלקם טענו כי מי שלא היה יודע שמדובר במשחק ידידות מול הונדורס, היה משוכנע שמדובר במפגן תמיכה פרו-ישראלי. הניצחון 0:2 סיפק לאלי גוטמן לא מעט נקודות למחשבה.

דווקא שחקני הספסל שלו, דוגמת חן עזרא ואליניב ברדה (אחרי למעלה משנה ללא הופעות בנבחרת) סיפקו את הסחורה, ונראה כי התחרות לקראת צמד המשחקים בספטמבר (אזרבייג'אן בבית, רוסיה בחוץ) ובעיקר לקראת המשחק מול פורטוגל באוקטובר, הולכת וגדלה. גוטמן ימריא ישירות לליסבון שם יעקוב אחר המשחק בין פורטוגל לרוסיה. עוזרו יוסי אבוקסיס יגיש דוח על המשחק של האזרים בלוקסמבורג.

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל מול ווילסון פלאסיוס שחקן נבחרת הונדורס. AP
נקודת האור הייתה ההגנה. טל בן חיים/AP

נקודת האור של גוטמן קשורה דווקא למשחק ההגנה. "זאת הסיבה שאלי ערך פחות שינויים ברביעייה האחורית", הסבירו בנבחרת. "אם יש משהו שחשוב לו זה לשמור על יציבות בחלק הזה. חשוב שהם ישחקו כמה שיותר יחד". אבל הייתה גם ביקורת בנבחרת, בעיקר בנוגע למשחק המעברים. "המעבר מההגנה להתקפה לא היה נכון ולא כמו שגוטמן כתב בספר. השער של עזרא שחרר הרבה לחץ". לפני המשחק הקרין גוטמן לשחקנים דיסק ערוך של המשחק מול פורטוגל, בו מדד את המרחקים בין השחקנים בכל רגע נתון. בנבחרת טוענים שהלילה הורגש שיפור בעמידה על המגרש, במיוחד במחצית השניה, אך נראה כי את הראשונה ירצו לשכוח.

יוסי בניון זכה למעקב צמוד של סקאוטים מה- MLS, אך לא הרשים והוחלף על ידי עזרא. בניון רשם אתמול את הופעתו ה-93 וישווה את השיא של אריק בנאדו בספטמבר. דווקא ברדה היה אחת מנקודות האור בנבחרת. אחרי הבישול שרשם, נראה שבאר שבע רק תגביר את ההתעניינות לגביו. מיד לאחר המשחק השחקנים הגיעו לארוחת ערב במלון. חלק משחקני הנבחרת נותרו בארצות הברית, וחלק חזרו למשפחות בישראל.

יוסי בניון שחקן נבחרת ישראל. AP
לא הרשים את הסקאוטים. יוסי בניון/AP

אלי גוטמן אמר אחרי המשחק: "הניצחון הזה חשוב להמשך הדרך שלנו במוקדמות המונדיאל. אנחנו חוזרים לישראל עם הראש מורם. הגול של חן עזרא הוא הסיבה לכך שאנשים באים לראות כדורגל. אני גם מאוד שמח בשביל שמעון אבוחצירא על השער הראשון שלו במדי הנבחרת. כאשר משחק ההכנה של כל הקבוצה עובד כמו שצריך זה כמובן עוזר לשוער. אריאל הרוש היה מרוכז לאורך כל המשחק, והוא גם הציל שער בטוח. יש לו פוטנציאל גבוה".

"היה משחק טוב שמשך הרבה עניין", אמר אבי ריקן. "היו 30 אלף צופים והייתה אווירה מטורפת. כיף לנצח ואנחנו מסתכלים קדימה, למשחקים הבאים. אנחנו סופגים את הדרך והדרישות של גוטמן כמו בכל התכנסות. המחליפים עשו שינוי? לדעתי כולם היו בסדר, גם המחליפים עשו את המוטל עליהם וגם אלה שפתחו ושיחקו עד הסוף. כולם נהנו מהחוויה, במיוחד כשזה מסתיים בניצחון".

מאור מליקסון הוסיף: "הייתה אווירה טובה וקיבלנו הרבה תמיכה. התנאים לא היו אופטימלים אבל כל דקה שלנו ביחד נורא חשובה לקראת המשחקים החשובים שלנו בחודש ספטמבר".

אליניב ברדה שחקן נבחרת ישראל מול בריאן בקלס שחקן נבחרת הונדורס. AP
בישול אחרי למעלה משנה ללא הופעה בנבחרת. אליניב ברדה/AP

איתי שכטר: "משחק מצוין שלנו. היה חם מאוד במחצית הראשונה, אבל אחר כך התנאים היו נוחים יותר והצגנו כדורגל טוב. כל ניצחון נותן ביטחון, וללא ספק כיף לצאת כך לפגרה הקיץ. אנחנו מודים לכל הקל שהגיע, היה מרגש לשיר את התקווה לעיני אלפי אוהדים ישראלים באיצטדיון".

יובל שפונגין: "התמיכה שקיבלנו כאן לא נקלטת. הרבה אנשים אוהבים את ישראל ואני שמח שגרמנו להם אושר. מבחינה מקצועית אנחנו ממשיכים במומנטם החיובי. משחקי ידידות חשובים להמשך הקמפיין. כל השחקנים נתנו את הכל למרות שמדובר במשחק ידידות של סוף עונה, וזה מראה על מקצוענות".

יובל שפונגין שחקן נבחרת ישראל מול רוני מרטינס שחקן נבחרת הונדורס. AP
"התמיכה שקיבלנו כאן לא נקלטת". יובל שפונגין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully