וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ' יודיע על פרישה ביום חמישי

13.5.2013 / 16:46

אחד מגדולי השוערים הכדורגל הישראלי יקיים מסיבת עיתונאים ביום ה' (14:00) וצפוי לקבל דקות פרידה מול הפועל ת"א בשבת

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

עכשיו זה סופי ורשמי: ניר דוידוביץ', אחד מגדולי השוערים של מכבי חיפה והכדורגל הישראלי בכל הזמנים, יודיע על פרישה מכדורגל ביום חמישי, אז יערוך המועדון מסיבת עיתונאים עם השוער בכפר גלים (14:00).

ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הפרידה סופית. ניר דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין

דוידוביץ' בן ה-36, שעבר קריירה עמוסת פציעות וגם העונה שותף רק במשחק ליגה אחד בגלל שבר באצבעות היד, יתאמן לאחר מכן עם הקבוצה, ייכלל בסגל למשחק הנעילה מול הפועל תל אביב וצפוי לשחק כמה דקות כדי להיפרד בצורה יפה מהאוהדים, כפי שפורסם בוואלה! ספורט. דוידוביץ' עשוי להתמנות למאמן שוערים בקבוצה הבוגרת או במחלקת הנוער.

גם מחירי הכרטיסים הוזלו לצורך משחק הפרידה (שבת, 19:45) ויעמדו על 20-30 שקלים. לפני המשחק יערוך המועדון טקס פרידה מיוחד מהשוער, ששיחק 18 שנה בקבוצה הבוגרת. "בואו להיפרד מסמל ענק", ביקשו בהנהלת המועדון מאוהדי הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השוער הוותיק פתח כאמור את העונה בין הקורות ושיחק בשלושת משחקי גביע הטוטו ובמחזור הפתיחה מול מכבי תל אביב (2:1), לפני הפציעה האחרונה שהשביתה אותו מהמשך משחקי העונה. דוידוביץ' סבל משבר באצבעות, אך התקשה להתאושש וסבל מכאבים עזים שהקשו עליו להתאמן.

דוידוביץ' ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת ב-4 בנובמבר 1995 (2:2 עם בית"ר ירושלים) ומעולם לא עזב את המועדון. הוא זכה עם חיפה בשבע אליפויות, שני גביעי מדינה ושלוש פעמים בגביע הטוטו והופיע עם הירוקים בשלב הבתים של ליגת האלופות ושל הליגה האירופית. הוא נבחר פעם אחת לכדורגלן העונה ומחזיק בשיא ממוצע הספיגה הנמוך בכדורגל הישראלי (0.77 שערים למשחק בעונת 2009/10). כמו כן, הוא שיאן עצירות הפנדלים של מכבי חיפה, עם 25 כאלה - 15 בליגה ו-10 בגביע.

השוער רשם 385 הופעות במדים הירוקים, 59 הופעות במסגרות האירופיות, כולל אחת בלתי נשכחת שזיכתה אותו בכינוי 'התמנון' אחרי 0:0 בוולנסיה, 43 בגביע המדינה, 48 בגביע הטוטו ו-51 פעמים בנבחרת ישראל. בהיסטוריה של מכבי חיפה, דוידוביץ' במקום החמישי ברשימת ההופעות בליגה (ראשון בין השוערים ושני בין השחקנים הפעילים אחרי יניב קטן) ואילו בנבחרת ישראל הוא במקום ה-28 ברשימת ההופעות ורביעי בין השוערים אחרי דודו אוואט, יצחק ויסוקר ובוני גינצבורג.

דוידוביץ על הכתפיים. מכבי חיפה
מכבי חיפה לאוהדים: "בואו להיפרד מסמל ענק". ניר דוידוביץ' על כתפי האוהדים באימון פתיחת העונה/מכבי חיפה

שחקני מכבי חיפה, המאמן אריק בנאדו, מנהל הקבוצה אדורם קייסי והמנכ"ל איתמר צ'יזיק הגיעו היום לאצטדיון בקרית אליעזר ולקחו חלק בפרויקט של מועצת הנוער העירונית בניהולה של מירב גולדשטיין. גולדשטיין פנתה למועדון וביקשה לזיום אירוע משותף נגד אלימות כשבמועדון נענו ישירות והיום הגיעו השחקנים וצבעו כרזות גרפיטי שבני נוער מקומיים ציירו על הקירות וכוללות סיסמאות נגד אלימות.

הבלם דקל קינן הגיב באירוע לפרישתו של דוידוביץ': "'קשה מאוד לסכם את הקריירה שלו בכמה מילים. האיש אגדה. אני מרגיש פריבילגיה ששיחקתי ושיתפתי פעולה עם שחקן כמוהו, הוא שיחק כל הקריירה בירוק. מבחינתי הוא מודל לחיקוי למקצועיות, ווינריות ואהבת המועדון. כל הזמן חשבתי שהוא יחזור בעונה הבאה להיות התמנון שכולנו הכרנו, אבל הגיל גם הכריע אותו. מעבר לעניין המקצועי מדובר גם באדם מדהים".

קינן התייחס לאירוע בו נטל חלק: "אנחנו מאוד שמחים. מדובר ביום נגד אלימות והמעט שאנחנו צריכים לעשות זה להצטרף לפעילות הזאת ולתת קצת מעצמנו. נקווה שזה יגיע לכמה שיותר אוהדים ואנשים, ושכל החברה הישראלית תצא מורווחת".

לגבי המשחק הקרוב והעונה הנוכחית: "פתיחת העונה החלשה הייתה בעוכרינו. כמובן שהמקום השני לא מספק את מכבי חיפה אף פעם, אבל לאור פתיחת העונה שהייתה לנו, זה מקום טוב. אנחנו רוצים לסיים את העונה כמו שצריך מול הקהל הביתי".

המנכ"ל איתמר צ'יזיק הוסיף על הפרישה של דוידוביץ': "אני לא חושב שיש הרבה מקומות בעולם ששחקן נולד, גדל, חונך ומסיים את הקריירה באותו מועדון מבלי להעתיק את מקומו פעם אחת. מי שראה את דוידוביץ' כמעט מגיל אפס בתור אוהד ברגע שהוא הגיע לבוגרים, ראה את המשחק בוולנסיה וההתרגשות שהייתה שם ושאר המשחקים לא יכול שלא להוקיר ולהעריך את דוידוביץ', וכל מילה נוספת מיותרת. הוא נתן למכבי חיפה את הצביון והסמל וזה חשוב לא פחות מהמשחק עצמו. אנחנו שמחים שיש לנו את דוידוביץ' ואני שמח שהוא איתנו. ביום שבת ניפרד ממנו, זה סיום תקופת המשחק שלו, אבל לא מדובר בפרידה אחרת. אנחנו לא עוסקים בשאלה על עתידו. הייתה לי היום שיחה איתו והיא הייתה פשוטה ומאוד מרגשת. לא דיברנו על העתיד".

איביצ'ה אוליץ' שחקן באיירן מינכן בין שוער מכבי חיפה ניר דוידוביץ' לבלם דקל קינן. Alexander Hassenstein, GettyImages
"זו פריבילגיה ששיחקתי עם אדם ושחקן כמוהו". דקל קינן מול באיירן מינכן יחד עם ניר דוידוביץ'/GettyImages, Alexander Hassenstein
שוער מכבי חיפה ניר דוידוביץ' עם ג'יאנלואיג'י בופון, שוער יובנטוס. ברני ארדוב
הספיק לשחק גם בליגת האלופות ולפגוש את אלילו ג'אנלואיג'י בופון/ברני ארדוב
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה הודף פנדל מכריע. ברני ארדוב, ברני ארדוב
עצר 25 פנדלים בקריירה במכבי חיפה. ניר דוידוביץ'/ברני ארדוב, ברני ארדוב
יעקב שחר חוגג אליפות של מכבי חיפה עם ניר דוידוביץ'. ברני ארדוב, ברני ארדוב
שבע אליפויות יחד. יעקב שחר עם ניר דוידוביץ'/ברני ארדוב, ברני ארדוב
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה. מכבי חיפה
ערך את הבכורה ב-4 בנובמבר 1995 ועצר פנדל מול בית"ר ירושלים. ניר דוידוביץ'/מכבי חיפה
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה. מכבי חיפה
שיאן ההופעות של השוערים במכבי חיפה. ניר דוידוביץ'/מכבי חיפה
שביט אלימלך, דודו אוואט, אלכסנדר אובארוב וניר דוידוביץ', שוערי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
51 משחקים במדי נבחרת ישראל. ניר דוידוביץ', מימין, באימון ב-2007/ברני ארדוב
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה. מכבי חיפה
עם אבא והגביע/מכבי חיפה
שוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ'. ברני ארדוב
הפציעות הכריעו. ניר דוידוביץ'/ברני ארדוב
חולצת הצ'מפיונס של דוידוביץ. מכבי חיפה
השוער מספר 1/מכבי חיפה
שוער מכבי חיפה ניר דוידוביץ'. ברני ארדוב
ראוי לפרידה יפה. ניר דוידוביץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully