וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את הפועל ת"א 67:80 ועלתה ל-0:2

ריקי היקמן שוב להט עם 25 נקודות ו-6 שלשות גדולות, והוליך את מכבי תל אביב ליתרון 0:2 בדרבי אחרי ניצחון 67:80 על הפועל תל אביב. הצהובים רשמו ריצת 2:16 ברבע האחרון שסגרה את הסיפור, יוגב אוחיון קרוב לטריפל דאבל

אחרי שני קרבות נהדרים שהחזירו את הצבע לכדורסל הישראלי, עומדת מכבי תל אביב מרחק 40 דקות מהכרעת הסדרה מול הפועל תל אביב, ועלייה לשלב חצי גמר הפלייאוף. הצהובים של דיוויד בלאט הגיעו לסביבה עויינת- היא 'בית מכבי' בראשון לציון, אותו מקום בו הפסידו מוקדם יותר העונה- אבל הפעם לא כשלו, ניצחו 67:80 את האדומים ואלמלא יתרחש נס במשחק הבא, הם יעשו את דרכם לשלב הבא כבר ביום חמישי.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן חוגג. קובי אליהו
פשוט בלתי ניתן לעצירה בסדרה הזו. היקמן חוגג/קובי אליהו

במכבי היו מי שטענו כי מקומו של ריקי היקמן בעונה הבאה מיותר, שהגארד לא סיפק את הסחורה עד כה, ושהקבוצה של זקוקה לשירותיו. הערב, בדיוק כמו במשחק הראשון, המשיך היקמן לענות על הפרקט, והפעם התפוצץ עם 25 נקודות (6 מ-9 מחוץ לקשת), והיה זה שהוציא את הרוח ממפרשי הפועל בכל פעם שהאדומים התקרבו. מנגד, הקבוצה של ארז אדלשטיין הוכיחה פעם נוספת שהיא עשתה דרך משמעותית העונה, ושוב הצליחה להקשות מאוד על היריבה העדיפה עליה, אך בדיוק כמו במשחק הראשון, קבלת החלטות רעה ברבע האחרון, בצירוף הגנה רכה סייעה לצהובים לברוח אל הניצחון.

היקמן הוליך את האורחים ליתרון כבר מהרגע הראשון, רנדל הצליח לשמור את האדומים קרוב, אבל אז הצליחה קבוצתו של בלאט לברוח ליתרון דו ספרתי. בדיוק כמו במשחק הקודם, גם הפעם הקבוצה של אדלשטיין חזרה, בעיקר בזכות אנתוני גודס ויונתן שולדברנד שהשלימו מהפך והעלו את הפועל ליתרון, אלא שאז הגיע רבע אחרון זוועתי של האדומים, שפשוט קפאו לחלוטין, מכבי הריחה דם וטסה ל-2:16 והתקרבה מרחק נגיעה מחצי הגמר. האם ביום חמישי נאלץ להיפרד מהסדרה הנהדרת הזו?

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מול בריאן רנדל שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
ניצחו, אבל זה לא היה פשוט. רנדל עוצר את ג'יימס/קובי אליהו

רבע 1

אליהו העלה את הצהובים ראשונים על הלוח, אבל רצף של החטאות של הפורוורדים של מכבי איפשרו לרנדל ולאדומים לתפוס את היתרון. היקמן צלף את השלשה הראשונה שלו להערב, אבל סטיט החזיר עם אחת משלו מיד מן העבר השני. רנדל הקפיץ את האוהדים באדום עם דאנק נהדר, אבל ההגנה של המארחים המשיכה לחרוק, ושלשה של יוגב אוחיון קבעה 9:16 למכבי. גודס תפר שלשה פנויה, אבל האלופה המשיכה להוביל וירדה ביתרון 16:21 בזכות שלשה מטורפת של היקמן על הבאזר.

אוהדי הפועל תל אביב מקללים את גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
חטף לא מעט קללות מכוערות מהקהל. פניני/קובי אליהו

רבע 2

פניני פתח את הרבע השני עם שלשה גדולה, למורת רוחו של הקהל באדום, שהגיב עם השיר המגעיל "גיא פניני מת". לוגן הוסיף שלשה משלו, וגם סל נפלא של גודס לא מנע מהצהובים לברוח ליתרון דו ספרתי- 20:31. היקמן, מי אם לא, שוב צלף מחוץ לקשת, אבל נאור עצר את השטף עם שלשה במתפרצת. גודס צימק את הפיגור ל-7 בלבד, ואיתן היה יכול לקרב עוד יותר את המארחים אבל חטף גג מסמית' ואליהו שמר את האלופה מלפנים. הפועל סירבה לוותר, המשיכה ללכת לטבעת, ומתפרצת של שירן הקפיצה את האוהדים, אך היקמן שוב הכה ביריבה, אליהו העניש עם מתפרצת משלו ומכבי תל אביב הוליכה 32:43 במחצית.

שחקן הפועל תל אביב מתן נאור מתוסכל. קובי אליהו
התחיל את הקאמבק הגדול של האדומים ברבע השלישי. נאור/קובי אליהו

רבע 3

גודס פתח כצפוי את הרבע השלישי עם שלשה, נאור תפר אחת משלו יחד עם עבירה, והאלי-אופ מרהיב של קלי הוריד ל-45:43 בלבד, והשלים ריצת 2:11 של האדומים. דווקא אז ביצע רנדל עבירת תוקף- הרביעית שלו- מכבי המשיכה להיכנס ללחץ, שולדברנד נכנס, צלף שלשה פנויה לגמרי והעלה את הפועל ליתרון ראשון הערב, 49:50. פניני מיד הגיב בצד השני עם שלשה משלו, היקמן מצא נקודות ראשונות מאז המחצית הראשונה אבל גודס קלע את השלשה הרביעית שלו (ללא החטאה), ושולדברנד אסף עוד ריבאונד בהתקפה כדי לשמור את המשחק צמוד במיוחד. היקמן צלף עוד שלשה גדולה, ומכבי הוליכה 56:60 בסיום הרבע השלישי.

שחקן הפועל תל אביב אנתוני גודס חודר מול שחקני מכבי תל אביב ליאור אליהו, שון ג'יימס. קובי אליהו
שוב היה מצויין, אבל זה לא הספיק. גודס/קובי אליהו

רבע 4

גודס וסטיט קבעו שיוויון בפתיחת הרבע האחרון, אבל היקמן המשיך להפגיז שוב ושוב, ושלשה ראשונה של סמית' קבעה 60:68. הפועל נראתה מפורקת לחלוטין באותן דקות, הצהובים הריחו דם והענישו עם מתפרצות פעם אחר פעם, כשאוחיון משלים ריצת 2:14 בדרך ליתרון 14. גודס עוד ניסה לעשות משהו וצלף שלשה, אבל זה היה מעט מדי, מאוחר מדי. אליהו וידא שהמארחים לא יחזרו עם נקודות בצבע, פניני עוד השפיל את שולדברנד עם חדירה על הפנים של הפורוורד של הפועל, ומכבי ניצחה 67:80.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול הפועל תל אביב. קובי אליהו
עוד ערב משוגע שלו מחוץ לקשת. היקמן/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 25 (6 מ-9 ל-3, 6 ריבאונדים), ליאור אליהו 16 (5 ריבאונדים), שון ג'יימס 10 (7 ריבאונדים, 4 איבודים), יוגב אוחיון 9 (10 ריבאונדים, 8 אסיסטים), גיא פניני 9, דייויד לוגן 8, דווין סמית' 2. מורן רוט (4 דקות) ודארקו פלאניניץ' (5 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: אנתוני גודס 24 (4 מ-5 ל-3), יונתן שולדברנד 12 (3 איבודים), בריאן רנדל 10 (6 ריבאונדים), קרטיס קלי 7 (3 מ-8 מהשדה, 1 מ-6 מהעונשין), מתן נאור 7 (2 מ-6 ל-3), דמונטז סטיט 5 (4 אסיסטים, 3 איבודים), יותם שירן 2. בר טימור (5 דקות), גל איתן (10 דקות) ויוני ניר (דקה) שותפו ולא קלעו.

שחקני מכבי תל אביב יוגב אוחיון, גיא פניני, דיוויד לוגן, ריקי היקמן, דארקו פלאניניץ'. קובי אליהו
יסגרו את הסיפור ביום חמישי? מכבי לוקחת ניצחון ב'בית מכבי'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully