וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: אולימפיאקוס זכתה באליפות אירופה

הבלאנקוס פתחו בטירוף והובילו ב-17 בסיום הרבע הראשון, אבל היוונים השלימו קאמבק מפואר, ניצחו 88:100 וזכו בתואר שני ברציפות. ספאנוליס הוביל עם 22 נקודות, כולן במחצית השנייה. הישג מדהים לאולימפיאקוס, הרביעית אי פעם ששומרת על התואר

עריכה: מיכאל ברגמן

ב-2004 ו-2005 מכבי תל אביב זכתה בשני גביעי אירופה רצופים. מאז ועד היום, אף קבוצה לא עשתה את זה, אבל הערב (ראשון), לעיני אולם O2 מפוצץ בלונדון, אולימפיאקוס פיראוס היוונית נכנסה למועדון המכובד הזה ושמרה על תארה עם זכייה שנייה ברציפות ביורוליג, אחרי 88:100 עצום על ריאל מדריד בגמר. הבלאנקוס סיימו את הרבע הראשון ביתרון 10:27, אבל החל מאותו רגע הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט. שנה אחרי שעשו קאמבק מדהים מול צסק"א בגמר, היוונים חזרו על התרגיל והוא שוב עבד להם, ובגדול.

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מניף את גביע יורוליג. AP
חגיגה יוונית. ספאנוליס עם גביע מוכר/AP

רק קבוצה אחת הייתה על הפרקט בעשר הדקות הראשונות וזו הייתה ריאל מדריד. הבלאנקוס עלו בטירוף וקלעו מכל מצב בדרך ל-10:27 מהמם בתום הרבע הראשון. אלא שאולימפיאקוס, ממש כמו בגמר שעבר, חזרה בענק והפעם עשתה זאת הרבה יותר מהר, כשהיא יורדת למחצית בפיגור ארבע נקודות בלבד, 41:37.

הדרמה נמשכה גם במחצית השנייה, כאשר אולימפיאקוס פתחה את הרבע השלישי בריצת 5:15 גדולה שהעלתה אותם לפלוס שש, אבל הבלאנקוס נשארו בעניינים ואל הרבע האחרון הקבוצות עלו בשוויון 61:61. הרבע האחרון היה צבוע כולו באדום-לבן, כאשר אולימפיאקוס המטירה לא פחות מ-39 נקודות, בדרך ל-88:100 עצום בסיום. אליפות אירופה שנייה ברציפות לקבוצה מפיראוס. לא ייאמן!

* במשחק על המקום השלישי ניצחה צסק"א 73:74 את ברצלונה. ארון ג'קסון קלע את שתי קליעות העונשין המכריעות, 27 שניות לסיום, ומנגד החטיא מרסליניו הוארטס את הזריקה המכרעת. ויקטור חריאפה הצטיין עם 17 נקודות אצל הרוסים, 17 של חואן קרלוס נבארו לא הספיקו לקטלאנים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מול שחקני ריאל מדריד. AP
מחצית שנייה חלומית. ספאנוליס מפרק את הספרדים/AP

רבע 1:

המשחק נפתח עם הרבה לחץ, אבל אחרי שתי דקות רודי העלה את ריאל על הלוח עם שלשה ומיד לאחר מכן מירוטיץ' הוסיף אחת משלו. ריאל המשיכה לרוץ ועוד שלשה של יול לצד סל יפה של מירוטיץ' הובילו אותה ל-5:13 אחרי חצי רבע. אולימפיאקוס לקחה פסק זמן. פפאניקולאו חדר והטביע נהדר, אבל ההגנה באדום פשוט לא הייתה קיימת וריאל המשיכה בבריחה. רודי קלע שלשה עם יד על הפנים וקבע 7:20 גדול, קייל היינס ענה בסל ועבירה. עוד חמש מהירות של יול ואסיסט שלו במתפרצת לרודי והפער קפץ ל-17. הרבע הראשון הסתיים ב-10:27 מדהים לריאל.

שחקן ריאל מדריד קרלוס סוארס מול שחקן אולימפיאקוס קוסטס פפאניקולאו. AP
גיבור הגמר הקודם חגג גם הערב. פפאניקולאו מול סוארס/AP

רבע 2:

הרבע נפתח עם שלשת באזר של פרו אנטיץ', אולי שינוי מומנטום קל, כאשר מיד לאחר מכן היוונים גם חטפו כדור. עוד צ'אקה של פרפרוגלו מחוץ לקשת ואולימפיאקוס השלימה ריצת 0:8 וחזרה למשחק. פרפרוגלו קלע סל יפה, רייס החטיא שתיים מהקו ומן העבר השני, עוד דאנק של אנטיץ' הוריד את זה לשבע בלבד. דאנק אדיר של סלוטר צינן מעט את הקאמבק, אבל ריבאונד התקפה של שרמדיני הפך לעוד שתיים של אנטיץ' וקבע 28:33 בלבד לריאל, שהזעיקה טיים אאוט. לואו תפר עוד שלשה, אולימפיאקוס לא הפסיקה ודקה וחצי למחצית זה 34:37. סלוקאס סחט עבירה לשלוש זריקות, 0.8 לסיום המחצית וקבע 37:41 ללבנים.

את אולימפיאקוס הובילו במחצית הראשונה אייסי לואו (8 נקודות) וקייל היינס ופרו אנטיץ' (7 כל אחד). לריאל קלעו רודי פרננדס (10) וסרחיו יול (8).

שחקן ריאל מדריד מרכוס סלוטר מטביע. רויטרס
דאנק עוצמתי של סלוטר/רויטרס

רבע 3:

ספאנוליס קבר שלשה בפתיחת המחצית השנייה ומיד לאחר מכן עוד אחת, שהשלימה את המהפך העצום, 43:45 לאולימפיאקוס. היווני האדיר לא עצר ושלשה שלישית ברציפות שלו העלתה ל-45:48. היינס סיפק חסימה ענקית מצד אחד, לואו הלך ללייאפ מן העבר השני והיוונים עלו ל-46:52. סלוקאס הוסיף סל גדול וריאל נראתה די אבודה, אבל נסמכה על סלוטר שהשאיר אותה קרובה. שלשה של רודי פרננדס קבעה עוד מהפך, 55:56, שלוש דקות לסיום הרבע. איזו דרמה מתפתחת כאן. היינס קלע מתחת לסל, אבל פרננדס המשיך לסחוב את ריאל. סלוקאס טעה וספג עבירה טכנית והרבע הסתיים בשוויון 61:61. עשר דקות משוגעות מחכות לנו.

מאמן אולימפיאקוס גיורגיוס ברזאוסקס. AP
תואר ראשון שלו, שני רצוף ליוונים. ברצוקאס/AP

רבע 4:

פרפרוגלו פתח את הרבע עם סל יפה. שלוש דקות בתוך הרבע, שלשה רביעית במשחק של ספאנוליס קבעה 62:70. גמור? ממש לא. קרול ענה בסל מחוץ לקשת וחזרנו לשלוש הבדל, אבל פרפרוגלו מיד ענה בשלשה משלו. סל ועבירה נהדר של שרמדיני מאסיסט גדול של ספאנוליס קבעו 70:78, חמש וחצי דקות לסיום. סלוטר איבד את הראש וספג טכנית וסל של אנטיץ' קבע 70:82 מדהים. הטירוף היווני נמשך ודאנק של פפאניקולאו העלה ל-14 הבדל. רודריגס צימק בסל יפה לשמונה, שתי דקות לסיום. אלא שספאנוליס קלע מעשרה מטרים שלשה משוגעת לגמרי וקבע 79:90, דקה וחצי לסוף. זה נראה גמור. סלוטר כיסח את ספאנוליס והעניינים קצת התחממו, אבל כלום כבר לא ייקח את הניצחון מאולימפיאקוס, שסגרה את המשחק מהקו. 88:100 מדהים ליוונים בסיום והם אלופי אירופה בפעם השנייה ברציפות.

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס חודר מול שחקני ריאל מדריד. AP
כל ריאל לא יכולה לעצור את ספאנוליס/AP

קלעו לאולימפיאקוס: ואסיליס ספאנוליס 22 (כולן במחצית השניה. 5 מ-9 ל-3, 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים 4 איבודים), אייסי לואו 20 (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים), קייל היינס 11, קוסטס סלוקאס 11 (7 מ-7 מהעונשין), סטראטוס פרפרוגלו 10, פרו אנטיץ' 10 (6 ריבאונדים), גיורגיוס פרינטזיס 5, קוסטס פפאניקולאו 5, גיורגי שרמדיני 3. דימיטריוס קציבליס שותף ולא קלע.

קלעו לריאל מדריד: רודי פרננדס 21 (2 מ-7 ל-2, 3 מ-6 ל-3), סרחיו רודריגס 17 (11 מ-12 מהעונשין, 4 אסיסטים, 4 איבודים), סרחיו יול 14, מרכוס סלוטר 9, ניקולה מירוטיץ' 7, מירזה בגיץ' 6 (3 חסימות), ג'ייסי קארול 5, קרלוס סוארס 5, פליפה רייס 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully