וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי: "מינוי מזרחי פסול". מקורביו ישנו ההגדרה?

30.4.2013 / 17:04

בעקבות חשיפת וואלה! ספורט, היועץ המשפטי רונן וינברג צפוי להגיש לאיגוד חוות דעת לפיה מינוי יו”ר מכבי נוגד את הקוד האתי. מקורביו של שמעון מזרחי ינסו לשנות את ההגדרה הסמנטית ולהגדירו כממלא מקום זמני של האיגוד ובכך לאפשר מינויו

ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל, שמעון מזרחי, צפוי להיבחר בהנהלת איגוד הכדורסל שתיערך ביום רביעי כמחליפו הזמני של היו"ר המתפטר אבנר קופל. אולם, מסתבר שמינויו של יו"ר מכבי תל אביב בעייתי מאוד, גם אם מדובר במינוי זמני לתפקיד הנחשק. כפי שפורסם אתמול בוואלה ספורט, המינוי של מזרחי נוגד את הקוד האתי של משרד הספורט. הקוד האתי נכנס לתוקף בינואר 2013, והוא חל על כל איגודי הספורט בישראל.

הסעיף הבעייתי בקוד האתי קובע כי: "יו"ר באיגוד או התאחדות ספורט לא ימלא תפקיד אחר בהנהלת איגוד או אגודת ספורט באותו ענף". מכאן עולה שמזרחי, כיו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, מנוע מלהחזיק במקביל בתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל.

שמעון מזרחי, מכבי תל אביב. קובי אליהו
מינויו יטורפד? שמעון מזרחי/קובי אליהו

כעת נודע כי היועץ המשפטי של איגוד הכדורגל, רונן וינברג, צפוי להגיש מחר (רביעי) חוות דעת להנהלת איגוד הכדורסל, לפיה מינויו של שמעון מזרחי לתפקיד יו"ר האיגוד, ולו באופן זמני, הוא פסול בהחלט ולכן לא מן הנמנע שימליץ על פסילת מועמדותו של מזרחי לתפקיד. בעקבות כך, מקורביו של מזרחי ינסו לשנות את ההגדרה הסמנטית של מינויו ולהגדירו כממלא מקום זמני של האיגוד ובכך לאפשר את המינוי.

יש לציין כי מזרחי כבר כיהן כיו"ר זמני של איגוד הכדורסל, לאחר פטירתו של יו"ר האיגוד דני קסטן ז"ל בשנת 2003 - אם כי אז לא היה קיים קוד אתי במשרד הספורט. שמעון מזרחי, ששוהה בישיבות היורוליג בברצלונה, מסר בתגובה כי הודיע לאנשי איגוד הכדורסל כי הסכים לקחת את התפקיד על עצמו רק באופן זמני, ולתקופה קצרה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully