וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל אילת ניצחה את מכבי ת"א בהארכה

הצגה גדולה של בן שימול הובילה את אילת ל-82:89, בלאט סירב לשוחח עם קטש בסיום כשזה ניגש אליו. חיפה ניצחה את ראשל"צ, הרצליה גברה על אשדוד ושלחה את אשקלון ללאומית

בפעם האחרונה שמכבי תל אביב רשמה ארבעה הפסדים או יותר בליגה, היתה זו עונת 2007/8, אז איבדו הצהובים את האליפות להפועל חולון של מיקי דורסמן. הערב (ראשון) זה קרה שוב, כשהפועל אילת גברה על האלופה 82:89 לאחר ההארכה, ושלחה תזכורת לקבוצה של בלאט שעם כל הכבוד לה, תואר האליפות שלה כלל לא מובטח. בסיום המשחק זעם דיוויד בלאט על מאמנה של אילת, עודד קטש, בטענה שזה לקח פסק זמן כשהמשחק היה גמור, וסירב לשוחח איתו. גם בני הרצליה השיגה ניצחון 77:85 על מכבי אשדוד, שהבטיח את מקומה בליגת העל גם בעונה הבאה, ושלח את אשקלון לליגה הלאומית. מכבי חיפה קטעה את רצף ההפסדים שלה עם 69:76 על מכבי ראשון לציון.

אבי בן שימול שחקן הפועל אילת. נמרוד סונדרס
פשוט משחק ענק שלו, מול הקבוצה בה חימם את הספסל. בן שימול/נמרוד סונדרס

הפועל אילת - מכבי תל אביב 82:89 (בהארכה)

רק לפני מספר שנים היה אבי בן שימול נער פוסטר במכבי תל אביב, כזה שרק עולה לפני המשחקים, זורק קצת בחימום ומדי פעם מקבל כמה פירורים כשהקבוצה היתה דורסת את יריבתה. הערב הפך נער הפוסטר לזה שמנחיל לאלופה את ההפסד הרביעי שלה העונה והראשון של אילת על הצהובים מזה 15 שנה, כשבן שימול, אפיק ניסים וסקוטי הופסון גברו על הצהובים אחרי משחק דרמטי, ונתנו לכולנו סיבה נהדרת להתחיל ולפנטז על הפלייאוף ההולך וקרב. הדרומיים מתקרבים מאוד להבטחת המקום השני בליגה, ושולחים מסר ברור שתואר האליפות השנה בכלל לא מובטח לאף קבוצה. והצהובים? הם סבלו מיום התקפי חלש, ואלמלא יוגב אוחיון, אילת היתה מנצחת הרבה יותר בקלות. בסיום זעם בלאט על עודד קטש על שלקח פסק זמן, וסירב לשוחח איתו.

לוגן ואוחיון פתחו את המשחק עם שלשות, אך המארחים הגיבו עם שלוש שלשות משלהם שהעלו אותם ליתרון 8:11. המטווח של שתי הקבוצות מחוץ לקשת נמשך, כששלשה נוספת של לנדסברג הורידה את הצהובים עם 14:16 בסיום הרבע הראשון. הופסון נכנס טוב לרבע השני, צלף שתי שלשות, וסל ועבירה של בן שימול הנהדר הקפיץ את אילת ליתרון 24:33. הצהובים התקשו מאוד בהתקפה, אבל לוגן תפר שלשה משוגעת, ומכבי ירדה בפיגור מינימלי אל המחצית, 37:34.

אילת המשיכה להיראות חדרה גם ברבע השלישי, אבל עבירה בלתי ספורטיבית מפוקפקת של סקוטי הופסון על אוחיון, סייעה לאורחים לעלות ל-43:44. אוחיון המשיך להיות האיש של בלאט בהתקפה, וסל גדול של לנדסברג עם הבאזר הביא את מכבי אל הרבע האחרון ביתרון 51:55. ההגנה של אילת התקשתה לעצור את הגארדים הצהובים, אבל שלשה נוספת של הופסון וג'אמפ מוצלח של ניסים הורידו לנקודה בלבד, דקה וחצי לסיום. מכבי התקשתה, אבל אז חדר אוחיון, משך אליו את כל ההגנה וסידר לג'יימס דאמק קל שהעלה את הפער ל-3. אילת סידרה תרגיל נאה לאובאנון שקבר שלשה והשווה ל-74:74, 19 שניות לסיום. מכבי הסתבכה, הלכה שלון ג'יימס שהחטיא עם הבאזר, הולכים להארכה.

בן שימול ואפיק ניסים פתחו בטירוף את ההארכה, בן שימול הוסיף חטיפה, ודאנק עצום של הופסון קבע 78:84 לאילת. שון ג'יימס לא ויתר ותפר שלשה נדירה כדי לשמור את הצהובים קרוב, אבל סל גדול של הופסון שמר את היתרון אצל המארחים, שפצחו בחגיגות. 82:89 בסיום למארחים.

קלעו להפועל אילת: סקוטי הופסון 28 (9 ריבאונדים), אבי בן שימול (7 אסיסטים) 16, אפיק ניסים וג'רום טילמן (8 ריבאונדים) 14 כל אחד, לארי אובאנון 10, אלי הולמן 6 (14 ריבאונדים), טוני יאנגר 1. שיחק ולא קלע: יחזקאל סקוורר.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד לוגן 19, שון ג'יימס (12 ריבאונדים) ויוגב אוחיון 14 כל אחד, ריקי היקמן וסילבן לנדסברג 12 כל אחד, ליאור אליהו 6, גיא פניני 5. שיחקו ולא קלעו: מורן רוט, ניק קיינר מדלי ודרקו פלאניניץ'.

סקוטי הופסון, שחקן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
עוד הצגה גדולה שלו. הופסון/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון 69:76

אחרי רצף ההפסדים הגדול ביותר ממנו סבלה העונה (שלושה), השיגה מכבי חיפה של בראד גרינברג סוף סוף ניצחון, שהחזיר אותה לחיים במאבק על המקום השלישי. בחיפה בוודאי לא שמחו לשמוע על ניצחונה של אילת על מכבי תל אביב, אבל מתנחמים בכך שהם חזרו למסלול הניצחונות, ואם הם ימשיכו כך, יש להם עוד צ'אנס לתפוס את הקבוצה של עודד קטש. ראשון לציון לעומת זאת נתנה מאבק נאה, בעיקר בהתחשב בסגל החסר שעמד לרשותו של רוני בוסאני, והציגה לראווה את שון דאוסן, הבן של, שרשם את משחקו הטוב ביותר העונה בליגה, ואין ספק שעוד נראה אותו מככב בשנים הקרובות בליגה.

קלאיית'ס פתח מצויין עם שלשה גדולה, ויחד עם מקל וסטול סחף את המארחים ליתרון מהיר של 2:12. ראשון לא נבהלה, והגיבה עם ריצת 0:10 משלה כדי להשוות ל-12:12. אלכס צ'וברביץ' נכנס לפעולה אצל הירוקים, ועם ריצת 0:8 הוריד אותם בסיום הרבע הראשון ביתרון 14:22. קלאיית'ס וסטול המשיכו במפגן השלשות שלהם גם ברבע השני והעלו את המארחים ליתרון 12, בעוד בוסאני נאלץ להכניס לא מעט שחקנים צעירים בגלל בעיית העבירות של קבוצתו. הירוקים ניסו לנצל זאת, אבל עבירה טכנית של דונטה סמית' שהתלונן בפני השופט, סייעה לאורחים לצמק, וסל נהדר על הבאזר של שון דאוסן הוריד את ראשון בפיגור 38:33 בלבד.

שתי הקבוצות התקשו מאוד למצוא את הטבעת בפתיחת הרבע השלישי, אך דונטה סמית' העיר את הירוקים עם חמש נקודות רצופות וחיפה חזרה להוביל בפער דו ספרתי. חולודוב ודאוסן הצעירים צלפו שלשות חשובות, וצימקו ל-54:52 בלבד בסיום הרבע השלישי. חיפה פתחה עם ריצת 0:8, אבל אדריאן יוטר ושון דאוסן החזירו את הכתומים למשחק, ושלשה של אור סולומון העניקה להם את היתרון 65:69. מקל וקלאת'ס קלעו את הזריקות שלהם מהעונשין וחיפה נשארה עם נקודה יתרון לחצי הדקה האחרונה. מקל סגר את הסיפור, גם כן מהקו, וחיפה השלימה את הניצחון. 69:76 בסיום.

קלעו למכבי חיפה: פט קלאיית'ס 22, גל מקל 12, ג'יימס תומאס 9, עידו קוז'יקרו (11 ריבאונדים) ודונטה סמית' (8 אסיסטים) 8 כל אחד, אלכס צ'וברביץ' ופול סטול (7 אסיסטים) 6 כל אחד, חנן קולמן 5. שיחק ולא קלע: קורי קאר.

קלעו למכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר (12 ריבאונדים) 16, שון דאוסן 13, ג'וליאן רייט (10 ריבאונדים) 12, אור סולומון ועמית בן דוד 9 כל אחד, ניצן חנוכי 5, יבגני חולודוב 3, דניאל איידן 2. שיחק ולא קלע: ניר כהן.

פט קאליית'ס שחקן מכבי חיפה מאחוריו גל מקל. קובי אליהו
הסלע של חיפה, כמו תמיד. קלאיית'ס/קובי אליהו

מכבי אשדוד - בני הרצליה 85:77

אחרי עונה נוראית שהיא רק תרצה לשכוח, הבטיחה הערב בני הרצליה את מקומה בליגת העל גם בעונה הבאה. הקבוצה של מתן חרוש היתה חייבת ניצחון אחד בשלושת משחקיה האחרונים, ועשתה את העבודה כבר הערב כשגברה על האשדודים, שמבחינתם כבר סיימו את העונה ואין להם על מה להילחם. מי שהוביל אותם להבטחת עונה נוספת בליגה הבכירה הוא ניב ברקוביץ', שרשם עוד משחק נהדר, ויחד עם רומל בק הבטיח שההרצליינים לא יצטרכו להיות במתח עד סיום העונה. כתוצאה מההפסד, ירדה הערב אליצור אשקלון באופן רשמי לליגה הלאומית.

המשחק נפתח באיחור בגלל תקלה בשעונים, ומי שהתעוררה ראשונה מכך היתה אשדוד שניצלה שתי שלשות של סקין כדי לעלות ליתרון 11:15. ניב ברקוביץ' המשיך את היכולת הנהדרת שלו בתקופה האחרונה, ובמו ידיו החזיר את הרצליה לעניינים, ובסיום הרבע הראשון זה רק 20:21 לאשדוד. האורחים המשיכו במומנטום, ופתחו את הרבע השני עם ריצת 2:11 בעיקר הודות ליכולת טובה של דרק קרטקר, וזה העלה אותה ל-23:31. סימפסון עוד שמר את אשדוד קרוב, אבל אל המחצית ירדה הרצליה ביתרון 38:45.

ניב ברקוביץ' המשיך להיות משמעותי מאוד בהתקפה של האורחים שעלו ליתרון 52:61, למרות דאנק נפלא של מארדי קולינס מאשדוד. סימפסון הקשה מאוד על ההגנה של המארחים, אבל לרבע האחרון הגיעה אשדוד בפיגור 66:58. קולינס החל לאבד את הראש והרבה להחטיא, הרצליה ניצלה זאת עד תום עם נקודות חשובות של בן רייס, ושלשה של רומל בק הכריעה סופית את ההתמודדות, 77:85 להרצליה שמבטיחה את מקומה בליגת העל גם בעונה הבאה.

קלעו לבני הרצליה: רומל בק 26, בן רייס וניב ברקוביץ' 14 כל אחד, דרק קארקטר 13 (8 ריבאונדים), ג'ומיין ג'ונס 10 (13 ריבאונדים), ג'יי אר ריינולדס 6, אייזק רוזפלט 2. שיחק ולא קלע: גיא לביא.

קלעו למכבי אשדוד: דיימון סימפסון 18 (8 ריבאונדים), ג'יימי סקין ומארדי קולינס 15 כל אחד, אוסטין פרימן 13, גוני יזרעאלי ודרור חג'ג' (7 אסיסטים) 6 כל אחד, גלעד קרני ומשה מזרחי 2 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: דניאל גור אריה וזאק גורדון.

ניב ברקוביץ' שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
הבטיחו את הישארותם בסטייל. ברקוביץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully