וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 שנה של ספינים: רמת השרון צריכה לארח אך ורק בגרונדמן

תירוצים, חלם וחוסר ספורטיביות. רק המחשבה על הזזת "משחק ההכתרה" מגרונדמן לרמת גן מראה שכלום לא השתנה פה. אורן יוסיפוביץ נגד רמת השרון, נגד ההתאחדות ונגד המשטרה

65 שנה, והספינים והחלם ממשיכים להדהים בכל פעם מחדש.

בין אם המשחק בין עירוני רמת השרון למכבי תל אביב ייערך באצטדיון גרונדמן ובין אם לא, רק עצם הדיון הוא אבסורדי במילה יפה ומטומטם במילה כנה. למה, למה, למה שהמשחק יועתק לאצטדיון אחר? הרי משחק אליפות הוא סמנטיקה. בלוח השנה של ליגות הכדורגל זה משחק לכל דבר. שלוש נקודות. כמו שמכבי תל אביב שיחקה בשבוע החולף מול בני יהודה, כך היא משחקת בשבוע הבא מול רמת השרון.

רק שבמדינת החלם, מספר מפחיד שוטרים. מספר. "יבואו מעל 10,000 אוהדים של מכבי תל אביב", מאיימים הספינים, והרי שבגרונדמן אין מספיק כיסאות. "יהיה אסון", מבשרים החמדנים, האופורטוניסטים, גוזרי הקופונים. מה זאת אומרת "יבואו 10,000"? למה שלא יבואו רק האנשים שקנו כרטיס? מדברים על אוהדי מכבי תל אביב כאילו היו חלק מאל קעידה. ראינו אותם העונה לא מעט פעמים. פעולות טרור עוד לא עשו שם. הרי גם לדרבי החוץ מול הפועל היו המונים צהובים שרצו לבוא, ובאו רק 1,800, ואסון לא היה. ולקרית אליעזר היו רבים שרצו להגיע, ובאו 1,500, ותודה לאל לא ספרנו גופות. ממתי כמות אוהדי החוץ המשוערת קובעת באיזה מגרש ייערך המשחק?

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול רן יצחק שחקן עירוני רמת השרון. ברני ארדוב
"יבואו מעל 10,000 אוהדים של מכבי תל אביב", מאיימים הספינים, והרי שבגרונדמן אין מספיק כיסאות. "יהיה אסון", מבשרים החמדנים, האופורטוניסטים, גוזרי הקופונים. מה זאת אומרת "יבואו 10,000"? למה שלא יבואו רק האנשים שקנו כרטיס? עטר בגרונדמן/ברני ארדוב

בואו נזרום עם הספין שלכם. נניח שמכבי חיפה תנצח את בני יהודה ביום ראשון – לא תסריט מופרך – מה שאומר שהמשחק של מכבי תל אביב ברמת השרון יהיה משחק רגיל, לא "משחק הכתרה". משחק ההכתרה יידחה למחזור הבא, בקרית אליעזר מול מכבי חיפה. האוהדים הירוקים והמסורים לא יוותרו על התענוג להרוס לצהובים את חגיגות האליפות, ויבואו בהמוניהם. מכבי תל אביב תקבל, במקסימום, 1,500 כרטיסים ליציעים שמאחורי השער הדרומי. ומה אז? האם "עשרות אלפי" הצהובים שמתים לבוא לראות אליפות יזיזו את המשחק לרמת גן או לקמפ נואו? האם משטרת חיפה תעשה במכנסיים? רמז: לא. יענקל'ה שחר לא ייתן לזה לקרות. הוא בוס של קבוצה רצינית, ולא שטיח אליפות.

אם הספינים סנוורו את עיניכם, הבה נחזיר את הפוקוס. המשחק הקרוב של מכבי תל אביב הוא משחק חוץ. לצהובים ולאוהדיהם הרבים מגיעה חגיגה אמיתית. אבל חגיגה הוגנת, לפי הספר ולפי התור. הם יחגגו אותה לאחר המשחק, בבמות אליפות, או בשבוע שלאחר מכן או בזה שלאחר מכן. באופן אירוני, לוח השנה זימן למכבי תל אביב השבוע את משחק החוץ הנוח ביותר לחגיגות אליפות. לא מכבי חיפה בקרית אליעזר ולא דרבי חוץ. במקום 1,800 כרטיסים הם יקבלו 4,000. הרי רמת השרון זו קבוצת שטיח. בלי אוהדים ובלי מטרות. קהל ממוצע של 1,396 אוהדים למשחק – הנמוך בליגת העל. אבל זה לא מספיק לספינולוגים (משטרה, התאחדות, רמת השרון, מי שתרצו). הם רואים 4,000 ורוצים 30 אלף. כולם מרוויחים, רק הספורטיביות מפסידה.

"יהיה אסון". מה זה אומר על כוח השיטור הרעוע, שלובש את המדים המחייבים ועונד את התג היוקרתי? "יהיה אסון". הרי אם לפקח על 4,000 צהובים בכניסה לאצטדיון שאושר לקיום משחקים בליגת העל זה דהר שגדול עליהם, מה הללו יעשו כשחס וחלילה יהיה מקרה קשה יותר, לא עלינו? רבבת צהובים שתחדור לעיר הנחמדה תגרום לאסון? אם כן, כל כוחות השיטור המעורבים צריכים להתפטר באופן מיידי.

ההיסטוריה מראה שהתנהגות לא ספורטיבית והזזות משחקים תמיד מסתיימת בכתם. משחק השרוכים ב-1998; האליפות של מכבי תל אביב במשחק ה"חוץ" ברמת גן מול הפועל פתח תקוה ב-2003. מדהים שעדיין לא למדנו כלום.

המאפייה מחוץ לאצטדיון גרונדמן. ברני ארדוב
אצטדיון גרונדמן הצנוע, שבקושי מתאים לארח מחנות קיץ בהולנד, הוא כנראה הסיבה שהשרונים נשארו בכלל בליגה/ברני ארדוב

אם לא שמתם לב, בגלל הספינים של "השוטר לשעבר" ושל "ראש העיר הבקיא", רמת השרון בבית ורמת השרון בחוץ הן שתי קבוצות שונות. נקצין – אצטדיון גרונדמן הצנוע, שבקושי מתאים לארח מחנות קיץ בהולנד, הוא כנראה הסיבה שהשרונים נשארו בכלל בליגה. כל הקבוצות שונאות לשחק שם. העונה, רמת השרון עם 51 אחוז הצלחה בבית. בחוץ – 29 אחוז. רק הפועל באר שבע והפועל חיפה מתחתיה.

נגד הגדולות הפער בכלל משוגע. בשתי העונות שלה בליגת העל, רמת השרון אחראית להפתעות רבות. 9 נקודות מ-21 לקחו הרמה"שים בגרונדמן מול מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל תל אביב. בחוץ נגד אותן קבוצות – 4 מ-24, והפרש שערים של 18:1. שער זכות אחד בשמונה משחקים! והעונה? כואב הלב. חמישה משחקים, חמישה הפסדים על האפס. הפרש שערים: 13:0. מעניין מה יהיה ברמת גן מול מכבי תל אביב ו-35 אלף אוהדיה. הימור קשה, ואין ספק, ספורטיבי.

ברמת השרון אמרו שימכרו 800 כרטיסים בלבד לאוהדי מכבי, אם המשחק ייערך בגרונדמן. שקרנים, די. הרי זו הקופה שלכם. זה הג'ק פוט. ראינו מה אתם שווים בפלייאוף העליון. חמישה משחקים, חמישה הפסדים ואפס שערי זכות. זה מעל לרמה שלכם, זה לא בשבילכם. את זה שהכסף לא מעניין אתכם תמכרו למישהו אחר.

בהתאחדות, למראית עין, כולם חדורי מוטיבציה. מצהירים שהמשחק חייב להתקיים בגרונדמן. משום מה, קשה להאמין. כיום איים גם היו"ר אבי לוזון שאם המשחק לא יתקיים בגרונדמן, האצטדיון ייפסל למשחקי ליגת העל. לוזון צודק לחלוטין, למרות שצריך אפילו להחמיר עם האיום. גם אם המשחק הקרוב לא יועתק, אצטדיון גרונדמן צריך להיפסל לצמיתות ממשחקי ליגת העל. רק על עצם הדיון. כי אצטדיון שמאושר למשחקי ליגת העל, צריך להיות מאושר למשחקי הכתרה ולמשחקי ירידה. ליגת כדורגל היא ליגה שמבוססת על שוויון. כולן משחקות נגד כולן, באותם התנאים. למה שמכבי חיפה תשחק ברמת השרון פעמיים, ומכבי תל אביב רק פעם אחת?

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. ברני ארדוב
גם היו"ר אבי לוזון איים שאם המשחק לא יתקיים בגרונדמן, האצטדיון ייפסל למשחקי ליגת העל. לוזון צודק לחלוטין, למרות שצריך אפילו להחמיר עם האיום. גם אם המשחק הקרוב לא יועתק, אצטדיון גרונדמן צריך להיפסל לצמיתות ממשחקי ליגת העל. רק על עצם הדיון/ברני ארדוב

מכבי תל אביב תיקח אליפות. פער 10 הנקודות כשיש 15 בלבד בקופה יספיק לה. ומגיע לה לזכות, מגיע לכל בורג במערכת. אבל מגיע לה לקחת את האליפות לפי הספר. האם האליפות הזו כל כך מרגשת את כולנו, עד שירדנו מהפסים? האם כולנו צריכים לעזור לגולדהאר? לא. האליפות הזו היא רק של מכבי תל אביב ואוהדיה, והם יקחו אותה לבד.

בלי המועדון הקטן מרמת השרון, בלי ההתאחדות לכדורגל ובלי משטרת ישראל. לבד.

לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

"כל צד מגלגל את האחריות לגוף אחר"

המשטרה: רמת השרון לא תארח בגרונדמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully