וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 90:98 את מכבי ראשון לציון

הירוקים הבטיחו את המקום השני עם סיום הליגה הסדירה, 19 לסטול, סמית' וקליית'ס. גלבוע/גליל - אליצור אשקלון 74:87

המחזור ה-22 בליגת העל והאחרון בעונה הסדירה נמשך הערב (חמישי) עם שני משחקים נוספים. בקרב צמרת מעניין מכבי חיפה רשמה ניצחון שישי רצוף אחרי משחק צמוד ברוממה שהסתיים עם 90:98 שמשאיר את הירוקים במקום השני בתום העונה הסדירה. עוד לפני המשחק קיבלו בראד גרינברג ופט קליית'ס את תואר מאמן ושחקן חודש מרץ בליגת העל, והצדיקו את קבלת התואר עם משחק מצוין. במשחק תחתית חם הפועל גלבוע/גליל, שתשחק בשבוע הבא בפיינל פור הליגה הבלקנית, הביסה את אליצור אשקלון המידרדרת 74:87 וקירבה אותה אל הליגה הלאומית.

פול סטול שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
המקום השני שלהם. פול סטול/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון 90:98

הקבוצה של בראד גרינברג ידעה שאחרי הניצחון של הפועל אילת על הפועל ירושלים, היא חייבת להשיג ניצחון ביתי כדי לסיים במקום השני בטבלה בתום העונה הסדירה. הניצחון השישי ברציפות של המארחים הגיע עם הרבה מאמץ אחרי שהשחקנים של רוני בוסאני כפו משחק צמוד בסיום בזכות שתי שלשות ענקיות של עמית בן דוד. אלא שפול סטול וחבריו היו מרוכזים יותר במאני טיים והשלימו ניצחון חשוב. ראשון לציון שהבטיחה את מקומה בבית העליון תצטרך להמשיך לעבוד קשה כדי להבטיח כעת את יתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף. פול סטול, פט קליית'ס ודונטה סמית' סיימו עם 19 כל אחד והיו הבולטים.

מכבי חיפה עלתה בחמישייה עם דונטה סמית', גל מקל, פט קליית'ס, עידו קוז'יקרו וג'יימס תומאס. ראשון לציון פתחה עם לזאריק ג'ונס, ניצן חנוכי, אדריאן יוטר, ווילי וורן וג'וליאן רייט.

מכבי חיפה שלטה בריבאונד ברבע הראשון (8:16) ועידו קוז'יקרו עם דקות של דומיננטיות בצבע סידר לירוקים יתרון מוקדם. לזאריק ג'ונס קלע שלשה ראשונה לכתומים, אבל ג'יימס תומאס הקפיץ ליתרון דו ספרתי. עד סיום הרבע ראשון לציון הצליחה לצמק ל-24:19 ומזערה נזקים. ניר כהן פתח את הרבע השני עם שלשה והמשיך עם שלשה נוספת בהמשך, אבל הירוקים המשיכו לתת את הטון כששוטבין הקפיץ לעשר הפרש. כהן המשיך להיות דומיננטי אצל הכתומים, אבל גם הדקות הטובות שלו לא מנעו מחיפה לרדת להפסקה ביתרון 42:52.

ראשון לציון עלתה לרבע השלישי במטרה ברורה לחזור למשחק, וזה מה שהיא עשתה עם דקות טובות של ווילי וורן וניצן חנוכי, שהעניק יתרון אחרי הרבה זמן לכתומים 53:54 שלוש דקות מהפתיחה. חיפה התעוררה בזמן, פול סטול כיוון את הידית וצלף מבחוץ והירוקים השאירו לעצמם יתרון 66:73 בסיום הרבע השלישי. אור סולומון ורייט לא איבדו תקווה בפתיחת הרבע האחרון, אבל קליית'ס הקפיץ לעשר הפרש. וורן ורייט המשיכו שוב הקטינו בחזרה לארבע. חיפה החטיאה מהעונשין ונענשה, כאשר עמית בן דוד עם שתי שלשות רצופות קבע 90:90 דרמטי בדקה האחרונה. סמית' קלע שתיים חשובות לחיפה, בעוד וורן החטיא שלשה קריטית שסגרה את הסיפור עם 90:98.

קלעו למכבי חיפה: פול סטול (7 אסיסטים), דונטה סמית' ופט קליית'ס 19 כל אחד, ג'יימס תומאס (13 ריבאונדים) ועידו קוז'יקרו (9 ריבאונדים) 14 כל אחד, גל מקל 11, אנטון שוטבין 2. שיחקו ולא קלעו: קורי קאר, אלכס צ'וברביץ', בריאן כהן וחנן קולמן.

למכבי ראשון לציון: ג'וליאן רייט (7 ריבאונדים) 21, אדריאן יוטר (8 ריבאונדים) 18, ניר כהן 12, שון דאוסן 10, לזאריק ג'ונס 8, ווילי וורן 7, עמית בן דוד וניצן חנוכי 6 כל אחד, אור סולומון 2.

יניב גרין שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון. אדריאן הרבשטיין
משחק חד צדדי. יניב גרין/אדריאן הרבשטיין

הפועל גלבוע/גליל עליון - אליצור אשקלון 74:87

גלבוע/גליל עליון, שהייתה עסוקה בשביתה ביחסים המעורערים בין ההנהלה לשחקנים, הראתה שלפחות היא לא שכחה לשחק בפגרה הקצרה, והערב היא רשמה ניצחון חמישי מששת המשחקים האחרונים כאשר היא משפרת את סיכוייה להגיע מהבית התחתון לרבע גמר הפלייאוף. אשקלון, שהציגה על הקווים מאמן חדש-ישן אריאל בית הלחמי לא סיפקה בשורות כאשר הקבוצה הדרומית רשמה הפסד מספר 11 ברציפות. לא פחות מארבעה שחקנים של גלבוע/גליל קלעו בדאבל פיגרס, ובראשם קני הייז וג'מאר סמית' שסיימו עם 15 נקודות כל אחד.

גלבוע/גליל פתחה בחמישייה עם דגן יבזורי, ראקים סנדרס, יניב גרין, ג'מאר סמית' ומיטשל וואט. אשקלון עם מרכוס מור בחמישייה, מרכוס דאב, מרקי פרי, ג'וליאן מילס וגור פורת.

אשקלון פתחה טוב את המשחק וכבר עלתה ל-2:9 אחרי נקודות של מרקי פרי, אבל אחרי כמה החטאות יניב גרין הכניס את המארחים בצורה יפה. מרכוס מור שמר על דומיננטיות והאורחים ירדו ביתרון 11:16 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני התנהל במעמד צד אחד בלבד, כאשר במשך חמש דקות וחצי קלעה אשקלון שתי נקודות בלבד בזמן שגלבוע/גליל רצה 2:14. דגן יבזורי וג'מאר סמית' דייקו בשלשות, אבל עד סיום המחצית האורחים הצליחו לייצר נקודות שהורידו אותם רק בפיגור 30:41.

אחרי הרבע השני הפושר של אשקלון, גלבוע/גליל המשיכה ללחוץ כשסנדרס הכתיב את הטון. מילס ומור החטיאו זריקות נוחות בעוד ההתקפה של גלבוע/גליל עשתה את הדברים נכון בדרך ליתרון 46:66 בסיום הרבע השלישי. ומה קרה ברבע האחרון? בעיקר הזדמנות לשיפורי סטטיסטיקה. דודו שמריז עם שתי שלשות השאיר את הפער על 20, אבל קני הייז דאג לנקודות בצד של הצפוניים. סוף המשחק כבר נראה היה כמו משחק אימון שרק מסבך את אשקלון עם הפסד נוסף 74:87.

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: קני הייז וג'מאר סמית' 15 כל אחד, עמית שמחון 14, ראקים סנדרס 12, דגן יבזורי 9, שון טאגרט (8 ריבאונדים) 8, יניב גרין ומיטשל וואט (9 ריבאונדים) 7 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: נמרוד טישמן, עמית ביר-כץ, חואקין שוכמן ויועד בית יוסף.

לאליצור אשקלון: ג'וליאן מילס (9 ריבאונדים) 20, דודו שמריז 18, מרכוס מור 12, מרקי פרי 9, גור פורת 5, אחיעד בוקרא ומרכוס דאב (9 ריבאונדים) 4 כל אחד, עודד שעשוע 2. שיחק ולא קלע: רגב סימון.

לוח משחקי הבית העליון

מחזור 23 - 18/4

הפועל אילת – מכבי ראשון לציון
ברק נתניה – מכבי חיפה
מכבי תל אביב - הפועל ירושלים (2/5)

מחזור 24 - 21-22/4

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב
מכבי חיפה – הפועל ירושלים
הפועל אילת – ברק נתניה

מחזור 25 - 24-25/4

מכבי ראשון לציון - ברק נתניה
הפועל ירושלים - הפועל אילת
מכבי תל אביב - מכבי חיפה (עשוי להידחות ל-30/4)

מחזור 26 - 28-29/4

מכבי חיפה – מכבי ראשון לציון
הפועל אילת – מכבי תל אביב
ברק נתניה – הפועל ירושלים

מחזור 27 – 5/5

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון
מכבי תל אביב – ברק נתניה
מכבי חיפה – הפועל אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully