וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 79:80 את חימקי מוסקבה

מכבי תל אביב ממשיכה בהצלחות באירופה, הפעם עם ניצחון הירואי על הרוסים בזכות 30 נקודות של ריקי היקמן המצוין. הסיכויים להמשיך להצלבה משתפרים לפני הקרב בשבוע הבא מול אולימפיאקוס בחוץ. צפו בתקציר

ברני ארדוב
שון ג'יימס, ריקי היקמן שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שוב הוא הכוכב. היקמן עושה מה שהוא רוצה על המגרש הערב עם שון ג'יימס/ברני ארדוב

מה תגידו על מכבי תל אביב, שכולם כבר הספידו את העונה האירופית שלה, אבל גם הערב (חמישי) היא הוכיחה שהיא לא ויתרה על ההצלבה? הצהובים השיגו ניצחון הירואי על חימקי מוסקבה 79:80 גם ללא האס המרכזי שלה בשבועות האחרונים, שון ג'יימס, שנכנס לבעיית עבירות בשלב מוקדם, ולמרות זאת ריקי היקמן לקח על עצמו את המשחק (30 נקודות) ויחד עם רוח הלחימה של חבריו הצהובים רשמו ניצחון רביעי ברציפות ביורוליג, שמשפר את הסיכויים להמשיך הלאה לשלב הבא. בשבוע הבא כבר מחכה אולימפיאקוס בחוץ לעוד קרב לא פשוט, שעשוי להכריע את העונה של מכבי תל אביב.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב לפני ג'יימס אוגוסטין שחקן חימקי מוסקבה. ברני ארדוב
אירופה לחוד, והליגה לחוד. אליהו מול אוגוסטין/ברני ארדוב

הצהובים פתחו את המשחק בצורה הססנית, אבל עלו ליתרון ראשון במשחק 2:14 דקות לסיום הרבע הראשון (16:17) בליווי שתי חסימות מצוינות של שון ג'יימס שהקפיץ את הקהל. ג'יימס הסתבך בבעיית עבירות ברבע השני כשנזקפה לחובתו העבירה השלישית, מה שגרם לחימקי ובראשם לזוראן פלאניניץ' לחדור לצבע בקלות ולנצל דקות רעות של ליאור אליהו ודרקו פלאניניץ' בדרך ליתרון 36:40 בהפסקה.

הרבע השלישי היה הטוב ביותר של הקבוצה, שהתחילה להראות ניצוצות של קבוצה לוחמת דווקא עם קיינר מדלי ופלאניניץ' על המגרש וללא ג'יימס שספג את הרביעית שלו. הפער של מכבי תל אביב צמח ל-12 אחרי שחימקי נתקעה במשך דקות ארוכות על ארבע נקודות ברבע, אבל לקראת הרבע האחרון הפער קוזז לארבע בלבד. אלא שמשחק ההקרבה התחלף ביכולת המשובחת של היקמן שלקח את המשחק על הידיים וניער מעליו את השחקנים הרוסים המתוסכלים בדרך לניצחון הענק.

דגל אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צבעו את ההיכל ונתנו ביטחון לשחקנים הערב. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם שון ג'יימס, דווין סמית', ריקי היקמן, ליאור אליהו ויוגב אוחיון. חימקי מוסקבה פתחה עם זוראן פלאניניץ', ג'יימס אוגוסטין, איגור ויאלצב, קלווין ריברס וקרשימיר לונצ'אר.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב לפני סרגיי מוניה. ברני ארדוב
הדומיננטי בשורות מכבי תל אביב במחצית הראשונה. סמית'/ברני ארדוב

רבע 1

המשחק נפתח בקצב טוב עם נקודות בשני הצדדים, כשזוראן פלאניניץ' פתח עם שתי הנקודות ראשונות, אבל אחרי שלשות של ויאלצב ולונצ'אר, ריקי היקמן צלח את ניסיון השלשה הראשונה לצהובים שהקטינה ל-12:8. הרוסים שכבר טיפסו לשש הפרש נעצרו על ידי היקמן שהוביל את מכבי תל אביב בסיומה של התקפה מתפרצת ויחד עם שתיים של ג'יימס הגיע היתרון הראשון של המקומיים (16:17) בליווי שתי חסימות גדולות של הסנטר המצוין לאחר מכן בדרך ל-18:19 למכבי תל אביב בסיום הרבע.

רבע 2

פול דייויס קלע את הנקודות הראשונות ברבע, אבל המומנטום עבר לצד הצהוב אחרי שני מהלכים מצוינים של אוחיון ושל לוגן שהשאירו יתרון מזערי למקומיים. סרגיי מוניה קלע את השלשה הראשונה שלו אחרי שני נסיונות לא מוצלחים, וגם בצד השני גיא פניני חגג שלשת בכורה במשחק. דרקו פלאניניץ' שהיה על הפרקט לא סיפק את הסחורה בהתקפה ובהגנה, ובצד השני זוראן פלאניניץ' לא הפסיק לחגוג נקודות קלות, כולל שלשה מצוינת. ג'יימס נכנס לבעיית עבירות אחרי שספג את השלישית שלו, מה שסיבך את בלאט יחד עם שלשה ראשונה של פרידזון. אליהו קלע שתי נקודות עם הבאזר, אבל הסל לא אושר למורת רוחו של שמעון מזרחי, שקבוצתו ירדה בפיגור 40:36 להפסקה.

זוראן פלאניניץ' שחקן חימקי מוסקבה מול יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא הצליחו לברוח במחצית הראשונה. פלאניניץ' מול אוחיון/ברני ארדוב

רבע 3

מכבי תל אביב עלתה רעבה לרבע השלישי ואחרי שתי נקודות של סמית' קיבלנו שלשה ענקית של אוחיון שהעבירה את המומנטום לצד הצהוב יחד עם חסימה של ניק קיינר מדלי. בעיית העבירות של ג'יימס העמיקה אחרי שהסנטר המצוין ספג את הרביעית וירד להקפאה לספסל. דווקא עם הגב אל הקיר, סמית' ופלאניניץ' הצליחו עם הרבה לב לסדר נקודות חשובות שהקפיצו אותם ל-44:51 מדהים. מורן רוט שעלה לשחק כדי לאפשר לאוחיון לנוח הלהיב את החברים בצהוב, שהמשיכו לחטוף כדורים ודרקו פלאניניץ' השתתף בחגיגה. היקמן ולוגן הזכירו שגם בהתקפה מכבי תל אביב מלהיבה עם שתי שלשות שהקפיצו ל-12, אבל ריברס ופרידזון דייקו בזריקות שלהם והחזירו לשש במשחק המשוגע בדרך ל-56:60 בסוף הרבע.

רבע 4

קיינר מדלי פתח את הרבע האחרון עם שתי נקודות חשובות, אבל ריברס צלף שלשה נוספת לרוסים שהצליחו להחזיר לעצמם יתרון (62:63). פרידזון צלף את השלשה השלישית והרביעית שלו במשחק בעוד מכבי תל אביב נתקעה בהתקפה עם שבע נקודות בלבד. גם היקמן להט מחוץ לקשת וסיים עם שלשה רביעית שלו ששמרה משחק מותח. הנדנדה בין שתי הקבוצות נמשכה, אבל נקודות של אוגוסטין ולונצ'אר שמרו את האורחים בהתמודדות. במצב של 73:73 לוגן קלע שתי נקודות קריטיות אבל הרגע של המשחק היה שייך להיקמן שרשם הטבעה ענקית מעל שחקני חימקי האומללים שראו את הפער צומח לארבע, ולמרות שלשה של ריברס, היקמן סגר את הסיפור לפני שלשה אחרונה של דייויס. 79:80 בסיום.

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למרות בעיית העבירות, החברים שלו הסתדרו. שון ג'יימס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

למכבי תל אביב: ריקי היקמן 30 נקודות (4 מ-7 משלוש), דווין סמית' 16 (7 ריבאונדים), שון ג'יימס 9 (5 חסימות), דייויד לוגן 7, יוגב אוחיון 6 (6 אסיסטים), ניק קיינר מדלי 5 (7 ריבאונדים), גיא פניני 3, מורן רוט ודרקו פלאניניץ' 2 כל אחד. שיחק ולא קלע: ליאור אליהו.

לחימקי מוסקבה: ויטלי פרידזון 16 (4 מ-5 משלוש), זוראן פלאניניץ' ופול דייויס (9 ריבאונדים, 9 אסיסטים) 13 כל אחד, קלווין ריברס 11, ג'יימס אוגוסטין 10 (9 ריבאונדים), קרשימיר לונצ'אר 8, איגור ויאלצב 5, סרגיי מוניה 3. שיחקו ולא קלעו: פטרי קופונן ודמיטרי חבוסטוב.

השופטים במשחקה של מכבי תל אביב צופים מתייעצים בשולחן המזכירות. ברני ארדוב
התלבטו ממושכות על הסל של אליהו עם הבאזר במחצית. השופטים ליד שולחן המזכירות/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully