וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד פיקה: "אני חושב שנעשה את זה"

בלם ברצלונה מאמין במהפך מול מילאן (ג', 21:45, ספ'5). אלגרי: "נצטרך לכבוש כדי להירגע". שאלקה - גלאטסראיי (5+)

ברצלונה תעלה מחר (שלישי) לגומלין המסקרן בשמינית גמר ליגת האלופות, מול מילאן בקמפ נואו, כשהיא עם הגב לקיר ובפיגור 2:0 מול הרוסונרי. לפחות לפי סוכנויות ההימורים, ניצחון של ברצלונה זה עניין ודאי. השאלה היא האם אותו ניצחון יספיק להעפלה לרבע הגמר. הקטלאנים לא הפסידו משחק אירופי בקמפ נואו יותר משלוש שנים, ובמפגשי גומלין דילגו מעל מילאן גם ברבע הגמר של העונה שעברה וגם בחצי הגמר של 2006. הפעם, קווין פרינס בואטנג וסולי מונטארי דאגו שזה יהיה הרבה יותר קשה.

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה. AP
"הם זכו בהמון תארים, אבל יש לנו את אחד הסגלים הכי טובים בהיסטוריה של ברצלונה". פיקה/AP
ג'רארד פיקה בלם ברצלונה. AP
"ניצור כמה שיותר מצבים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לספוג". פיקה/AP

נתון שיעודד את ליאונל מסי וחבריו: 28 פעמים בהיסטוריית ליגת האלופות קבוצות התגברו על פיגור וניצחו בגומלין כדי לעבור שלב.

נתון שיאכזב את ליאונל מסי וחבריו: רק ארבע פעמים בתולדות המפעל קבוצות עשו זאת לאחר פיגור של שני שערים ויותר.

נתון שייאש את ליאונל מסי וחבריו: אף קבוצה לא הפכה פיגור של 2:0.

אבל ג'רארד פיקה הוא לא אחד שמסתכל על נתונים. הבלם שבאמצע עונת 2008/09 אמר: "אני חושב שנזכה בטרבל", מגיע למפגש הקרוב עם המון אמונה. על השער של "ספורט" הקטלאני הכריז פיקה: "ננצח 0:3 בשביל טיטו".

הערב, במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המפגש המשיך הבלם באותו הקו: "יש לי הרגשה שאנחנו יכולים לעשות את זה. אני מאמין שיש לנו את הכישרון להעפיל לרבע הגמר. אנחנו פוגשים את אחת הקבוצות הגדולות ביותר. הם זכו בהמון תארים, אבל יש לנו את אחד הסגלים הכי טובים בהיסטוריה של ברצלונה, ואני חושב שנעשה את זה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'רארד פיקה בלם ברצלונה. AP
"האוהדים חייבים להאמין בנו, לתמוך. אנחנו צריכים 90 אלף איש שמאמנים שאנחנו נעלה לרבע". פיקה מול כמעט 90 אלף צלמים/AP
עוזר מאמן ברצלונה, ג'ורדי רואורה. GettyImages
"לא רציתי לקבל את התפקיד הזה ולהיות המאמן, אבל הנסיבות הביאו לכך לצערי ואני שמח שהקהל מבין ותומך". רואורה/GettyImages

"אנחנו חייבים להתקיף מהתחלה", הוסיף פיקה. "האוהדים חייבים להאמין בנו, לתמוך. אנחנו צריכים 90 אלף איש שמאמנים שאנחנו נעלה לרבע. הם צריכים לדעת שהקבוצה יכולה לנצח מחר ולעשות הרבה יותר מזה. אנחנו חייבים להתמודד עם פיגור 2:0. ניצור כמה שיותר מצבים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לספוג".

שתי הקבוצות נפגשו 16 פעמים, ברצלונה ניצחה בשישה ומילאן בחמישה. בקמפ נואו המאזן נוטה לטובת בארסה, שניצחה שלושה מפגשים וסיימה שלושה בתיקו. הרוסונרי יצטרכו להסתדר ללא מריו באלוטלי (שלא יכול לשחק באלופות) וג'מפאולו פאציני (פצוע), ועלולים להחסיר גם את הבלם פיליפ מקסס, שנמצא בספק. מאטיה דה שיליו בן ה-20 עשוי להחליפו. בויאן קרקיץ' יחזור הביתה למפגש מול הקבוצה שבה גדל.

"אנחנו חושבים על ההרכב כבר הרבה ימים ואחרי האימון היום נחליט סופית", אמר מאמנה הזמני של ברצלונה, ג'ורדי רואורה. "יש לנו את הכיוון הכללי. המשחק המושלם מבחינתנו הוא זה שמסתיים בניצחון והצלחה, לא איכפת לנו איך, אנחנו רק רוצים לעבור. היינו רעים מאוד במשחק הראשון וננסה לשנות זאת. אסור לנו לאבד את העשתונות. לא רציתי לקבל את התפקיד הזה ולהיות המאמן, אבל הנסיבות הביאו לכך לצערי ואני שמח שהקהל מבין ותומך. אסור לנו לספוג וזה לא פשוט כשמדובר במשחקי ליגת האלופות".

על צ'אבי הוא אמר: "הוא מתאמן כבר יומיים, המצב שלו נראה חיובי, אבל נדע רק ברגע האחרון".

מסימיליאנו אלגרי מאמן מילאן. GettyImages
"אנחנו יודעים שנצטרך לכבוש פעם, אולי אפילו פעמיים, כדי להיות רגועים יותר". אלגרי/GettyImages

מאמן מילאן, מסימיליאנו אלגרי, רחוק מלהיות רגוע, באופן טבעי: "קל לדמיין איך בארסה תגיע למשחק הזה", הוא אמר במסיבת העיתונאים הרשמית, "הם ילחצו מהרגע הראשון ולא יתנו לנו את הכדור יותר מדי. אנחנו יודעים שנצטרך לכבוש פעם, אולי אפילו פעמיים, כדי להיות רגועים יותר. יהיה קשה מאוד ונצטרך להיות טובים עוד יותר מהמשחק הראשון אפילו. צריך להגן טוב ולעשות כמה שיותר מכל הזדמנות שנקבל".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול שחקן מילאן מאסימו אמברוסיני. רויטרס
"מסי הוא השחקן הכי חשוב שלהם אבל הוא לא היחיד. מחר אנחנו צריכים לעצור את ברצלונה כולה". אמברוסיני מנסה לעצור את הפרעוש/רויטרס

"כל משחק הוא שונה", מאסימו אמברוסיני נשאר עם הרגליים על הקרקע וסירב להפגין אופטימיות מוגזמת. "אנחנו חייבים להכין את עצמנו למחר עם הרבה אומץ. אנחנו חייבים לוודא שאנחנו קוראים את המצבים ולגרום לברצלונה לשלם על טעויות. גול אחד יעזור לנו המון. זו תהיה הצלחה להעפיל לשלב הבא אפילו אם מסי יכבוש שני שערים. מסי הוא השחקן הכי חשוב שלהם אבל הוא לא היחיד. מחר אנחנו צריכים לעצור את ברצלונה כולה".

שחקן שאלקה, יוליאן דראקסלר. Alex Grimm, GettyImages
"אני עדיין בקשר שבועי עם ראול, והוא ברך אותי על ההתקדמות האחרונה שלי. זה עושה אותי גאה". דראקסלר/GettyImages, Alex Grimm

"יש לגלא חוד נהדר, ולא נחכה לבחון את זה"

בעוד שמרבית העיניים יופנו באופן טבעי לקאמפ נואו, בגלזנקירשן ייערך קרב ענק בין הגרמנים לטורקים, המייצגים שתי מדינות עם קשר ארוך ביניהן. שתי הקבוצות רוצות להיות אחת ההפתעות של רבע הגמר ולהמשיך את המסע האירופי ולמארחת יש יתרון לא קטן, אחרי 1:1 במשחק הראשון.

התיקו ההוא בטורקיה לפני שלושה שבועות הכניס את שאלקה לכושר מצוין והיא ניצחה שלוש משחקי בונדסליגה רצופים כדי לטפס עד למקום הרביעי בטבלה. הניצחון האחרון הגיע בדרבי מול דורטמונד, כך שגם מצב הרוח במחנה הכחול נמצא בשמיים.

גלא מגיעה דווקא אחרי הפסד, הראשון שלה בעידן דידייה דרוגבה, 1:0 ביתי לג'נצלבירליג'י, שאפשר ליריבות לצמרת לצמצם פערים. האורחים צפויים לעלות שוב עם דרוגבה, כמו גם עם ווסלי סניידר, אך ישימו את מרבית תקוותיהם בבוראק ילמאז, שכבש בכל חמשת המשחקים האחרונים של הקבוצה באלופות, כולל במפגש הראשון מול שאלקה.

דידייה דרוגבה שחקן גלאטסראיי. GettyImages
"זה מצוין עבורי, כשחקן צעיר, לשחק מול כוכבים ברמה עולמית"/GettyImages

הגרמנים לא ספגו הפסד ביתי באירופה העונה וניצחה את שתי האורחות הטורקיות ששיחקו אצלה עד היום (פנרבחצ'ה וטרבזונספור), בעוד הטורקים מחזיקים במאזן מצוין של תשעה ניצחונות, שש תוצאות תיקו ורק שני הפסדי חוץ באלופות מאז ספטמבר 2008.

"אנחנו נעשה הכל כדי לזכור את ההצלחות האחרונות שלנו, וננסה לנצל זאת כדי לקבל ביטחון", אמר יוליאן דרקסלר, הטאלנט של שאלקה. "אני עדיין בקשר שבועי עם ראול, והוא ברך אותי על ההתקדמות האחרונה שלי. זה עושה אותי גאה". לגבי ההתמודדות מול דרוגבה וסניידר, אמר הגרמני: "זה מצוין עבורי, כשחקן צעיר, לשחק מול כוכבים ברמה עולמית". הבחור בן ה-19 נשאל מה נשתנה עכשיו כשהוא כבר סיים בית ספר, וענה: "אני יכול לישון יותר בבוקר". מאמן שאלקה, ינס קלר: "יש לגלאטסראיי איכות נהדרת בחוד, ולא נחכה לבחון את זה".

ינס קלר מאמן שאלקה. Lars Baron, GettyImages
מחכה לחוד הטורקי. ינס קלר/GettyImages, Lars Baron

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully