וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי ריגול: הרכזים שמכבי תל אביב צריכה לשים עליהם עין

20.2.2013 / 14:01

מכבי תל אביב פותחת את הסיבוב השני בטופ 16 בלי סיכוי ממשי לעלות. יהונתן אליהו, כמקצה שיפורים לעונה הבאה, יציג מדי שבוע מועמדים שהצהובים יכולים לגנוב בקיץ ולבנות קבוצה יותר טובה. מתחילים ברכזים

עריכת וידאו: טל רזניק

בתקציר: ההפסד האחרון של מכבי תל אביב לברצלונה

ריאן טולסון (שוטינג גארד, גראן קנאריה)

גיל: 27

גובה: 1.92

סטטיסטיקות בולטות (ליגה ספרדית): 14 נקודות, 49.3% מהשדה, 46% לשלוש

לפני שנתיים עזב ג'ייסי קארול את הקבוצה החביבה מהאיים הקנאריים בדרך להפוך לאימת ההגנות ביורוליג, במדי ריאל מדריד. שנתיים חלפו מאז, וגראן קנאריה כבר מצאה לה העונה את הביאה השנייה של הצלף המדופלם, או לפחות משהו מאוד דומה: טולסון, בדומה לקארול, עשה לעצמו שם של סקורר אימתני כבר בתיכונים, ובהמשך גם כיכב במכללות. בין היתר, צבר את מספר הנקודות הגבוה ביותר אי פעם במכללת יוטה סטייט, והתפרסם בזכות משחק בודד במכללה בו התפוצץ עם 63 נקודות. כמו קארול, גם הוא מעולם לא נחשב לפרוספקט NBA, בעיקר עקב מידותיו וחולשתו הפיסית שלא תואמות את עמדתו הטבעית והיחידה – שוטינג גארד. ואם לא די בכך, טולסון גם הוא מורמוני אדוק ובילה שנתיים לאחר הקולג' בגואטמלה סיטי כשליח דת, מבלי שכף רגלו דרכה על פארקט. זו אחת הסיבות שבגינן הוא רושם עונת פריצה באירופה בגיל מאוחר יחסית.

מדוע יצליח ביורוליג: בזכות הידית. לטולסון קליעה שמשתווה רק למעטים ביבשת הישנה, גם אם באספקט הזה הוא מעט נחות ממושא ההשוואה התמידי שלו. הגארד מחזיק בטכניקת קליעה מושלמת ושחרור מהיר, מה שמקשה מאוד על העצירה שלו. הצעדים הראשונים בקריירה באירופה היו איטיים, ולוו בנדודים בין טורקיה (אליאגה, לאיטליה (מונטגרנרו, בנטון טרוויזו). העונה מצא טולסון, שמאז הגיע לאירופה ב-2009 לא ירד מ-40% עונתי לשלוש, בית חם בקבוצה הספרדית שמפתיעה בגדול בספרד, ורושם אחוזי שיא עם שתי שלשות לערב. לצד הקליעה מבחוץ, טולסון מביא עימו גם אינטליגנציית משחק גבוהה, הוא מראה יכולת מעודדת גם בצד ההגנתי ומחזיק, כפי שניתן לנחש, גם באופי וסיפור אישי ייחודיים.

מדוע ייכשל: חד-גוניות. בצד ההתקפי, בו טמון כוחו האמיתי של טולסון, הוא אינו מגוון דיו. גם עם שליטה סבירה ויותר בכדור, לקלע אין את האתלטיות הדרושה על מנת לגבור על שומרים אגרסיביים ומהירים בכדרור. אזור המחיה שלו מסתכם בקו השלוש ומעט בתוכו, אך הוא ממעט לסיים מהלכים בקרבת הטבעת. לפיכך, אינו מצטיין במצבי אחד-על אחד, ועל מנת להפיק ממנו את המירב יש לפעול על מנת לסדר לו מצבי קליעה.

צפו בטולסון בפעולה:

טיוויין מקי (רכז, טריומף מוסקבה)

גיל: 27

גובה: 1.88

סטטיסטיקות בולטות: יורוקאפ – 18 נקודות, 5.6 ריבאונדים, 6.3 אסיסטים, 2.3 חטיפות

הליגה המזרח אירופית: 12.6 נקודות, 4.9 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים, 2.7 חטיפות.

האמריקאי, חברו של יובל נעימי לקו האחורי, עבר דרך חתחתים עד שקיבע את מקומו ככוכב הקבוצה הרוסית, לצד סרגיי קראסב הצעיר. עד כמה? עד כדי כך שלקראת סיום שנות התיכון, חשב לפרוש מכדורסל. והיו לו כל הסיבות לכך, זמן שאימו התמכרה לסמים ואלכוהול והותירה אותו להתמודד לבדו ברחובות מוכי הפשע של פילדלפיה. שנים לאחר מכן אחיו, שהיה כדורסלן מקצועני בעצמו, שם קץ לחייו בירייה, אך גם הנסיבות הללו לא עצרו את מקי. לאחר שבקושי קיבל מלגה מקופין סטייט הפצפונת סיים קריירה שקטה במכללה. בעונת הבכורה באירופה, בה הגיע עד מינסק הבלארוסית, צד את עיניהם של ראשי טריומף הרוסית, בה הוא משחק זו השנה השנייה ברציפות. העונה הוא מציג יכולת שיא.

מדוע יצליח ביורוליג: הורסטיליות של מקי היא מצרך חשוב בכל קבוצה. הוא מחזיק ביכולות מגוונות, ותורם באספקטים רבים במגרש, כפי שמעידים המספרים שלו. הוא עוזר בריבאונד, מרבה לחטוף בהגנה ומצד שני מנהל משחק טוב ויעיל בעיקר בקצב מהיר. חוסנו הפיסי וזריזותו בהחלט עשויים להפוך אותו, אם ימשיך בגרף השיפור, לשחקן הגנה מצוין גם ביורוליג. התקפית, יכולת החדירה שלו טובה מספיק על מנת להפוך ליעילה, גם אם לא מצוינת, ברמות הללו.

מדוע ייכשל: סט היכולות של מקי סולידי, וצורת המשחק האלגנטית נותנת לו נקודות זכות, אך הוא לא מצטיין באף תחום. מה שעשוי להוות מכשול בדרך למעלה היא הקליעה מבחוץ, שעדיין לוקה בחסר. אחוזי הקליעה מחוץ לקשת, שעומדים העונה על 25% ביורוקאפ ו-28% בליגה המזרח אירופית בהחלט אינם מספקים, וכמוהם גם כמות איבודי הכדור הגבוהה יחסית (2.5 למשחק). כך או אחרת, מדובר בשחקן שזקוק לכוח אש התקפי לצידו ולסגנון משחק מהיר על מנת לפרוח. או, אם מחפשים השוואה לשחקן ששיחק בעבר בצהוב – דורון פרקינס לעניים.

* מדי שבוע המדור יציג לכם שני מועמדים לאורך כל שבעת המחזורים שנותרו עד לסיום הטופ 16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully