וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס: "לרגע לא עובר לי בראש להתפטר"

בהפועל ת"א מצפים מאבוקסיס לעזוב אחרי התבוסה בדרבי ונראה שיפוטר אם לא ינצח את קרית שמונה בשבת. "אנחנו משחקים כמו חרא". תמוז עשוי להיענש, בן חיים: "יוסי לא איבד את חדר ההלבשה". רמון: "צריך ליצור אווירה של תמיכה"

one

הלם. השפלה. עצבים. אלו המילים שמתארות את מה שעבר על הפועל אחרי התבוסה המחפירה 4:0 בדרבי, שהגיעה קצת יותר מ-20 שנה אחרי הרביעייה הקודמת שספגו האדומים מהיריבה העירונית במהלך עונת 1992/3. כעת ברור כי הפועל תל אביב במשבר קשה. במועדון יש הטוענים כי במידה לא יהיה זעזוע עמוק כבר בימים הקרובים, ספק אם הקבוצה תצא ממנו.

קשה לדעת היכן להתחיל את סיפור המפלה. ישנם הטוענים כי כבר לפני שריקת הפתיחה שחקנים הביעו פליאה על החלטותיו המקצועיות של יוסי אבוקסיס להרכיב את שי אבוטבול, שלא התאמן כראוי השבוע, ועוד יותר הופתעו משיתופו של הספרדי דויד רוצ'לה דווקא בעמדת המגן הימני הזרה לו. "איך יכול להיות ששחקנים שלא שיחקו דקה בהפועל פותחים בדרבי?", תהה שחקן בקבוצה. "לא יכול להיות שהגנה שלא ערכה אפילו אימון אחד ביחד פתחה במשחק כל כך קריטי".

מעבר לשינויים הבלתי צפויים, התחושות הקשות חלחלו למגרש. בקבוצה טענו כי באסיפה לפני המשחק, אבוקסיס שם דגש על האגף השמאלי של התקפת הצהובים בראשות אלירן עטר וערן זהבי, אך בפועל החליט המאמן לתת לרוצ'לה חסר הניסיון את הבמה, מה שגרם ללא מעט חורים בהגנת האדומים.

דויד רוצ'לה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"איך יכול להיות ששחקנים שלא שיחקו דקה בהפועל פותחים בדרבי?". רוצ'לה/ברני ארדוב

משם כבר העצבים המשיכו לחדר ההלבשה. כזכור במחצית המשחק התפתח עימות חריף בין אבוקסיס לחלוץ טוטו תמוז. המאמן בא בטענות לחלוץ ואמר לו: "כל כדור שאתה מקבל, אתה מאבד". תמוז מלמל לעברו כמה משפטים ואמר דברים חריפים, ובתגובה המאמן החליט להחליפו ואמר לו: "תישאר פה, אתה לא עולה למחצית השנייה". בעקבות התקרית גורמים במועדון טענו אתמול כי הדברים לא יעברו בשקט והחלוץ עשוי להיענש במסגרת המועדון.

אם לא די בעימות, שחקנים העבירו ביקורת גם על התדרוך שערך אבוקסיס בהפסקה בו שם דגש בעיקר על הצד ההגנתי. "גם אחרי ה-2:0 היה ברור לכולם שאנחנו עולים לשחק בשביל לא לקבל תבוסה ולא בכדי לנסות לחזור למשחק", ציין אחד השחקנים. גם לאחר שריקת הסיום של השופט אלי חכמון, חדר ההלבשה האדום היה שרוי בהלם מוחלט. השחקנים כמעט ולא החליפו מילה אחד עם השני. "זה נראה כמו בית קברות", סיפר אחד מהם.

השחקנים המאוכזבים יצאו משערי בלומפילד עצבניים מאוד. מי שלא יכול היה להתאפק היה דווקא הבלם סאבו פאביצ'ביץ', אקס מכבי תל אביב, שאמר בסיום המשחק: "אנחנו משחקים כמו חרא. אי אפשר להמשיך ככה. בא לי להרוג מישהו". אחרים אמנם בחרו להישאר בעילום שם, אך התבטאו בחריפות. אחד השחקנים הבכירים אמר: "נראינו כמו קבוצה מליגה ג', זו בושה וחרפה. הקבוצה מתפרקת ואף אחד לא עושה עם זה כלום". אותו שחקן בכיר הוסיף: "אנחנו במשבר ואם לא יהיה זעזוע בקבוצה, העונה הזו תסתיים גרוע מאוד". למרות הביקורת, שחקנים השתדלו לא להתנער מאחריות לתבוסה ואחד מהם אמר: "משהו פשוט לא נדבק בדשא. יש פה המון שחקנים טובים, אבל אנחנו לא קבוצה".

האווירה בסיום הייתה קשה גם בקרב האוהדים. כשיצאו השחקנים מהאצטדיון חיכו להם מאות אוהדים בחוץ שקיללו ודרשו מהם להוריד את החולצות. המפגן נמשך גם במתחם חודורוב אליו הגיעו לאחר המשחק עשרות אוהדים שהמשיכו לקלל את השחקנים ולקרוא לאבוקסיס להתפטר. האוהדים עשויים להמשיך במחאה גם באימון השחרור שנקבע היום בצהריים.

הבוקר הגיבו שחקני הקבוצה לתבוסה בטוויטר ולקחו את האחריות. אלמוג כהן צייץ: "כואב לי לראות בתקשורת ששחקנים בכלל מעזים לדבר על מאמן. איך שנראינו אתמול, אנחנו צריכים פשוט לסתום את הפה ולקבל ביקורת. רק אנחנו אשמים ורק ביחד נצא מהתקופה הזאת". טל בן חיים הוסיף: "יוסי לא איבד את חדר ההלבשה. רק אנחנו השחקנים אשמים ורק אנחנו נחזיר עטרה ליושנה. מבקש סליחה מכל אוהד הפועל באשר הוא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים, במרכז סלים טועמה. ברני ארדוב
חדר ההלבשה נראה כמו בית קברות. שחקני הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הבעלים חיים רמון פרסם הבוקר באתר הרשמי ובפייסבוק פנייה לאוהדים: "התחושות קשות הבוקר, ספגנו מכה כואבת ובשל כך ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים מתנצלים בפני אלפי אוהדינו. בשבת יש לנו משחק בעל חשיבות רבה שיקבע את גורלה של העונה כולה ואנחנו צריכים להתמקד רק בו. אנו צריכים להתאושש מהר וליצור אווירה של תמיכה וסיוע. אני פונה לכל האוהדים להגיע בשבת לבלומפילד ולהמשיך לתת את התמיכה דווקא עכשיו כשהקבוצה כל כך צריכה אותה".

בשלב זה נראה כי אבוקסיס עשוי הקורבן הגדול של הדרבי. בהנהלת הפועל תל אביב מצפים כרגע כי המאמן, שספג הפסד רביעי ברציפות בהפרש שערים כולל של 12:0, ישים את המפתחות ויודיע על התפטרותו. כידוע, הנהלת האדומים משלמת כעת משכורת לארבעה אנשי מקצוע: ניצן שירזי ועוזרו המפוטר שביט אלימלך וכן אבוקסיס ועוזרו הנוכחי אסי דומב. לפיכך, חלק מחברי ההנהלה עדיין טוענים כי אין כסף פנוי לפטר את אבוקסיס ולשלם לו פיצויים. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שבהנהלה יחליטו בכל זאת להיפרד מהמאמן גם אם זה יתעקש להמשיך.

גורם בכיר במועדון לא הכחיש כי יש כוונה לפטר את אבוקסיס, אך ככל הנראה זה יקבל צ'אנס נוסף במשחק הביתי נגד עירוני קרית שמונה בשבת. אם האדומים לא ינצחו את האלופה, נראה כי לא יהיה מנוס מפרידה מאבוקסיס ומינוי מאמן שלישי לעונה זו על מנת לאבד גובה במרוץ אחרי הכרטיס לאירופה והמאבקים בגביע המדינה. אגב, בהפועל יש דאגה אמיתית כי במצבה הנוכחי של הקבוצה, היא עוד עשויה לאבד את הכרטיס לפלייאוף העליון.

הבוקר התראיין אבוקסיס בגלי צה"ל ואמר: "זה אחד הימים היותר קשים של הפועל ת"א ושלי בכלל, בקושי הצלחתי לישון. "קשה מאוד לשחק דרבי כזה בלי טירוף וזה מה שהיה חסר לנו. מה שנשאר לנו לעשות זה להרים את הקבוצה. זה קשה, אבל אנחנו נסדר את זה. זה הכדורגל ואנחנו יודעים שניצחון אחד מוציא אותך לדרך חדשה. אנחנו לא הולכים עכשיו על אליפות, אלא על עליה לפלייאוף העליון". על הקריאות לעזיבתו אמר המאמן: "לרגע לא עובר לי בראש להתפטר. כשהפועל תל אביב קוראת לך, אתה לא אומר לקבוצה שגדלת 'לא'. אני לא מצטער שהגעתי".

סוגיית הפצועים עדיין מעסיקה לא מעט גורמים במועדון ובעיקר מעניקה תירוצים לאבוקסיס. "זה לא חוכמה לבוא רק ליוסי בטענות. אי אפשר לנהל קבוצה כשכל יום מישהו אחר נפצע", אמר מקורב למאמן. "אפשר להאשים אותו כמה שרוצים, אבל יש עוד כמה גורמים בקבוצה שבגללם אנחנו נראים ככה. הכי קל בשביל יוסי, אבל הוא יודע שזה מבחן אופי בשבילו להוציא את הקבוצה מהמצב. לא נוטשים ספינה טובעת".

וואליד באדיר וסאבו פאביצ'ביץ' ששיחקו ושוב נפצעו בדרבי אמורים להיבדק. השניים נמצאים בספק למשחק מול קרית שמונה. גם גילי ורמוט, אלרואי כהן וניר נחום לא יהיו כשירים למשחק.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"זה קשה, אבל אנחנו נסדר את זה". אבוקסיס/ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב ממתינים מחוץ לחדרי ההלבשה, לאחר התבוסה בדרבי. קובי אליהו
ימשיכו במחאה גם באימון היום. אוהדי הפועל תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully