וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - הפועל ת"א: קליימן צפוי לפתוח בשער

השוער הצעיר צפוי להחליף את אדל (א', 20:50, ע'1). תמוז במקום בן חיים. שחקן בחיפה: "ניצחון, ונהיה מועמדים לתואר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי חיפה והפועל ת"א נפגשו 125 פעמים בליגה. מכבי חיפה ניצחה 50 משחקים, הפועל ת"א 39 ועוד 36 נגמרו בתיקו.

* כשחיפה מארחת, היא מנצחת כל משחק שני (32 מ-64). הפועל ת"א ניצחה 12 משחקים בחוץ ועוד 20 נגמרו בתיקו.

* עם זאת, בעשור הנוכחי יש מגמה הפוכה: ב-6 המשחקים האחרונים שחיפה אירחה, היא ניצחה רק פעם אחת. הפועל ניצחה 3 משחקים ועוד 2 נגמרו בתיקו.

* יוסי אבוקסיס אימן 5 פעמים מול מכבי חיפה ומעולם לא הפסיד. יש לו 3 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו (שניהם בעונה שעברה עם בני יהודה).

הנתונים: אתר דריבליסט

שחקן הפועל תל אביב נאעל חוטבא מול שחקן מכבי חיפה חן עזרא. ברני ארדוב
מפגש 126 בין מכבי חיפה להפועל תל אביב. חוטבא מול עזרא/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

מכבי חיפה:

שלוש נקודות בלבד מהפועל תל אביב ובמכבי חיפה עדיין לא מדברים על אליפות. ניצחון מחר ישנה את תוכנית העבודה של ראשי המועדון, שיהיו מוכנים לדבר לראשונה העונה על מאבק האליפות. המאמן אריק בנאדו ביקש משחקניו לשמור על צניעות, אולם אחד מהם אמר הערב: "ניצחון, ולא נוכל לברוח מהאמת. נהיה באמת מועמדים לתואר. עד אז, לא כדאי לדבר על זה. מצד שני, אסור לשכוח מאיפה התחלנו וצריך לזכור נגד מי אנחנו משחקים. לא משנה באיזה כושר היא מגיעה, זאת קבוצה שיש לה אולי את החלק ההתקפי הטוב בליגה".

החלוץ שלומי אזולאי ערך היום אימון מלא וייכלל בסגל. בנאדו שוב שומר את הקלפים קרוב לחזה ולא תירגל הרכב, כאשר עושה רושם שהוא שוב מתלבט בין אזולאי לבין אלון תורג'מן שזוכה כרגע לעדיפות בשל יכולתו במשחק האחרון, בו הביסה חיפה את הפועל רמת גן. המאמן לא ערך שיחה מסכמת, אבל הקרין את קלטת המשחק מול רמת גן. הכרטיסים למשחק אזלו כבר שלשום והאצטדיון יתמלא ב-14 אלף צופים.

הבלם אנדריי פיליאבסקי, שביקש אישור לחפש קבוצה בחו"ל, קיבל הבטחה שיזכה לדקות משחק כבר בימים הקרובים. אם הוא לא ישחק מול הפועל תל אביב, הוא אמור לפתוח בהרכב בגביע ביום רביעי מול הפועל אזור. אוראל דגני ממשיך בשיקום ולא יהיה בסגל וכמוהו גם לירוי צעירי (פציעה), עודד אלקיים, דינו אנדלובו ותמיר כהן, שאמור לקבל דקות ראשונות העונה בגביע. גם אביחי ידין ייעדר מול קבוצתו לשעבר, לאחר שנותח שלשום בידו השמאלית. ידין, שייעדר חודש וחצי, אמר: "אני נחוש לשוב כמה שיותר מהר למגרשים ולסייע לקבוצה במטרות שלה העונה".

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, אחרי שהחליטה להחתים את החלוץ נוח סדאווי, החלוץ היהודי-אמריקאי גייק קיגן (21) אמור לנחות מחר (ראשון) בישראל להתרשמות בקבוצה. השחקן מגיע בהמלצת הסקאוט, אלון חרזי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שטער הפועל תל אביב, בוריס קליימן. ברני ארדוב
צפוי לפתוח בשער. בוריס קליימן/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

האדומים ערכו היום (שבת) את האימון המסכם שלהם ולמרות הרקורד המצוין מול מכבי חיפה בשנים האחרונות, הם יגיעו עם לא מעט חששות לקרית אליעזר: "אנחנו יודעים שאנחנו לא בתקופה טובה", אמר היום אחד משחקני הפועל, "מכבי חיפה מגיעה עם מומנטום מטורף והולך להיות ממש לא פשוט מחר. אם ננצח, זה ייתן לנו דחיפה ענקית ויעצור את החזרה של חיפה".

המאמן יוסי אבוקסיס שוב תרגל את ההרכב שיפתח ובו צפויים להיות ארבעה שינויים מרכזיים. בראשם, בשער, כשאפולה אדל צפוי לרדת לספסל בשל היכולת הירודה שהפגין בשבועות האחרונים ובוריס קליימן הצעיר, שחתם לאחרונה על חוזה לשלוש שנים בקבוצה, יפתח במקומו בין הקורות. כזכור, קליימן שיחק גם במשחק האחרון בין הקבוצות, שבו ניצחה הפועל תל אביב 0:3 בבלומפילד. באותו משחק החליף קליימן את אדל הפצוע בדקה ה-46. חודש לאחר מכן, לאחר שאדל הורחק בעקבות ההתבטאויות נגד השיפוט בנתניה, שיחק קליימן בשלושה משחקים נוספים. בסך הכל ספג שני שערים בארבעה משחקים.

אפולה אדל יטוס ביום שני בבוקר לצרפת, לסידורים אישיים שנקבעו מראש בענייני השגת מעמד תושב קבע במדינה. הוא צפוי לחזור ולהיות על ספסל הקבוצה גם במשחק הגביע ביום רביעי מול הפועל באר שבע. גם במשחק זה צפוי לפתוח קליימן.

שמעון הרוש, שהגיע השבוע מבני סכנין, יערוך את הופעת הבכורה שלו בהרכב על חשבון אלירן דנין ויפתח כמגן שמאלי. הפועל תעבור לשחק במערך של חמישה שחקני הגנה, שיכלול שלושה בלמים, כאשר מור שושן יעלה במקומו של אריק דג'מבה דג'מבה המורחק וישחק לצדם של סאבו פאביצ'ביץ' ו-וואליד באדיר. טוטו תמוז יחזור להרכב על חשבונו של טל בן חיים הפצוע וישתף פעולה עם עומר דמארי בחוד ומאחוריהם בקישור ישחקו חנן ממן, רועי גורדנה וניר נחום.

באסיפה המסכמת אבוקסיס התמקד בעיקר בצד הטקטי ודיבר על המערך: "מול אתלטיקו היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו, קשה ללחוץ אותנו במערך הזה", אמר המאמן לשחקנים. אבוקסיס מצפה גם מחוטבא וגם מהרוש להצטרף כמה שיותר לחלק הקדמי של הקבוצה. כמו כן, הוא מצפה משלושת שחקני הקישור לתמוך בחלק הקדמי.

המאמן הוסיף: "לקחנו מאוד קשה את ההפסד לבית"ר, אבל צריך להשתחרר מהתחושה הזאת. יש לנו משחק לא פחות חשוב מחר. בואו נשים את הדברים מאחור, נגיע אליו מרוכזים ונעשה את העבודה".

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ינסה להוסיף את מה שהיה חסר מול בית"ר. תמוז/ברני ארדוב

יעמדו למבחן:

מכבי חיפה: טאלב טואטחה

מאז חזר המגן להרכב, הוא הזכיר כמה חיפה נהנתה מיכולותיו בהתקפה, אבל גם כמה הפוטנציאל שלו עדיין רחוק ממימוש. הפריצות של טואטחה בחלק הקדמי וההגבהות שלו, שעדיין לוקות בחסר, מדגישות לעיתים כמה פיטר מסיללה היה שחקן חשוב בקבוצה של אלישע לוי. היכולת ההגנתית של טואטחה נמצאת במגמת שיפור והוא מקווה לשחק בהרכב הנבחרת מול פורטוגל. מאמן הנבחרת אלי גוטמן יהיה מחר ביציע.

הפועל תל אביב: חנן ממן

את החולשה של האדומים בשבועות האחרונים אפשר להסביר בעיקר בירידה ביכולת של הקשר המצוין. כשממן היה טוב, לאורך רוב הסיבוב הראשון, גם הפועל תל אביב שיחקה כדורגל חכם ויותר יפה לעין. אחרי ההפסד מול בית"ר והביקורת שקיבל מאבוקסיס באמצע השבוע, הרבה מאוד תלוי בו וביכולות שלו להניע את מרכז השדה, אם הפועל רוצה לחזור עם ניצחון מקרית אליעזר, שכמובן היה בית עבור ממן עד לאחרונה, כאשר שיחק בהפועל חיפה.

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה. טל לוי
גוטמן ישקיף מהיציע. טואטחה/טל לוי

הרכבים:

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, חן עזרא, אלון תורג'מן (שלומי אזולאי), ויאם עמאשה.

הפועל תל אביב: בוריס קליימן (אפולה אדל), נעאל חוטבא, וואליד באדיר, סאבו פאביצ'ביץ', מור שושן, שמעון הרוש, רועי גורדנה, חנן ממן, ניר נחום, עומר דמארי, טוטו תמוז.

סרגיי קנדאורוב לשעבר שחקן מכבי חיפה. מכבי חיפה
כבש בפנדלץ. קנדאורוב/מכבי חיפה

משחק מהעבר

17.2.1996, מכבי חיפה – הפועל ת"א 3:4, מחזור 19, עונת 1995/96

* תחזרו רגע בדמיון לשנות התשעים הגדולות. שפיגל על הקווים במכבי חיפה, משה סיני מאמן את הפועל תל אביב. חיים רביבו, אייל ברקוביץ', סרגיי קנדאורוב, עופר שטרית, שלום תקווה וקובי הדדי על אותו מגרש. קלאסיקו.

* זה היה קרב בין מכבי חיפה מהצמרת (מקום שלישי, 5 נקודות ממכבי תל אביב במקום הראשון) לבין הפועל תל אביב ממרכז הטבלה העליון (מקום חמישי, 8 נקודות מתחת לחיפה).

* זה גם היה קרב בין ההתקפה החזקה בליגה (חיפה כבשה 49 שערים ב-18 המשחקים הקודמים) לבין אחת מההגנות החזקות בליגה (הפועל ספגה 18 שערים ב-18 משחקים).

* כבר בדקה הראשונה קיבלה חיפה פנדל אחרי שמשה גלאם הוכשל ברחבה. סרגיי קנדאורוב בעט פנימה וכבש את שערו ה-10 באותה עונה וה-28 בישראל. קנדאורוב סיים את עונת 95/96 עם 11 שערים ואת הקריירה בישראל עם 43 שערים.

* בדקה ה-20 הפועל השוותה, אחרי ששגיב אליהו נגח פנימה את שערו ה-3 באותה עונה וה-22 בקריירה. בסך הכל כבש אליהו 29 שערי ליגה בקריירה שלו.
•
* שתי דקות חלפו והפועל ביתרון: אלון אופיר הגיע לאחד על אחד מול רפי כהן ושלח פנימה. גם עבור אופיר זה היה שער 3 באותה עונה – ו-13 בקריירה עד אז. אופיר סיים את הקריירה עם 30 שערים.

* מכבי חיפה חיכתה 10 דקות לפני שהגיבה: חיים רביבו כבש מול ירוסלב באקו וקבע 2:2. זה היה שערו ה-20 של רביבו באותה עונה וה-69 בקריירה בארץ.

* את המחצית השנייה פתחה הפועל תל אביב בסערה, כשסרגיי פוגודין קבע 2:3. זה היה השני של פוגודין בארץ ובאותה עונה. הוא סיים את הקריירה כאן עם 5 שערים.

* שתי דקות לאחר מכן קיבל מוטי פליטר, מגן הפועל תל אביב, כרטיס אדום. שפיגל הכניס בדקה ה-62 את חיים סילבס ההתקפי במקום רוני לוי ההגנתי, סיני שלח לדשא את שחר כהן ההגנתי במקום החלוץ שגיב אליהו.

* בדקה ה-65 חיים רביבו שלח כדור לקורה ופנימה וקבע 3:3, עם שער 21 ב-19 משחקים ו-70 בקריירה.

* חיפה לחצה ולחצה, ובדקה ה-89 זה הגיע: כדור קרן הגיע לעופר שטרית, בתוך הרחבה, והחלוץ שלח לרשת וקבע 3:4 גדול. זה היה שערו ה-10 של שטרית באותה עונה וה-22 בליגה הראשונה. את הקריירה הוא סיים עם 90 שערים.

* חיפה סיימה את העונה במקום השני, במרחק 8 נקודות ממכבי תל אביב האלופה. הפועל סיימה במקום החמישי, רחוקה 12 נקודות ממכבי חיפה.

הנתונים: אתר דריבליסט

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully