וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ריאל מדריד ניצחה את פנאתינייקוס 54:58

הבלאנקוס עצרו את היוונים על 5 נק' ברבע האחרון בדרך לניצחון חוץ ענק. מלאגה הדהימה עם 81:94 על צסק"א במוסקבה

אימג'בנק GettyImages

צפו בניצחון הגדול של מלאגה במוסקבה

המחזור החמישי של שלב הטופ 16 ביורוליג הגיע הערב (שישי) לסיומו עם ארבעה משחקים נוספים. במוקד, השיגה ריאל מדריד ניצחון חוץ מתוק במיוחד - 54:58 על פנאתינייקוס באתונה. עוד בבית ה', צסק"א מוסקבה נחלה הפסד ראשון בשלב הטופ 16, ואיזה הפסד זה היה: קבוצת הפאר הרוסית הובכה בביתה ונכנעה 94:81 למלאגה. במשחק נוסף בבית ניצחה אנאדולו אפס 52:56 את ז'לגיריס השוקעת. במשחק יחיד בבית ו', הבית של מכבי תל אביב, שמרה סיינה הנהדרת על מאזנה המושלם כשגברה בביתה 57:63 על בשיקטאש החלשה.

שחקן פנאתינייקוס סטפון לאזמה מול שחקן ריאל מדריד מרכוס סלוטר. Panagiotis Moschandreou, GettyImages
הפסד כואב. לאזמה מול סלוטר/GettyImages, Panagiotis Moschandreou

בית ה'

פנאתינייקוס - ריאל מדריד 58:54

שתיים מהקבוצות הגדולות בתולדות הכדורסל האירופי נפגשו לקרב לוהט באואקה, בסיומו יצאה האורחת עם ידה על העליונה בתום קאמבק גדול ושמרה על מאזנה המושלם בטופ 16. הבלאנקוס ניצלו את הפסדה של צסק"א כדי לפתוח פער בפסגת הבית, בעוד פנאתינייקוס צונחת למאזן של 2:3.

הפתיחה היתה כל כולה פנאתינייקוס, שהציגה הגנה פנטסטית ונעזרה ביכולת התקפית טובה של מייקל בראמוס וקוסטס צרצאריס כדי לרדת לחדר ההלבשה ביתרון 27:37, תוך שהיא עוצרת את ריאל על שלושה אסיסטים בלבד (!) במחצית. 6:30 דקות לסיום עמד היתרון היווני על 46:54, אולם בנקודה הזו נעצרה פאו לגמרי, לא הצליחה למצוא את הטבעת, ראתה את הבלאנקוס נוגסים ביתרון נקודה אחר נקודה, ושלשות רצופות של סרחיו רודריגס ודונטיי דרייפר השלימו קאמבק גדול וריצת 0:11, בדרך ליתרון 54:57, שלוש דקות לסיום. היוונים המשיכו להחטיא בסיטונות, ונסיון של צרצאריס להשוות, 20 שניות לסיום, בקושי פגע בטבעת. פליפה רייס סגר עניין מהעונשין, ופנאתינייקוס סיימה את הרבע האחרון עם חמש נקודות בלבד (!) והפסד עגום במיוחד.

רייס סיים כקלע המוביל עם 13 נקודות, רפאל הטשמייר הוסיף 11 ורודי פרננדס תרם שמונה נקודות לריאל. פאו קיבלה רק שחקן אחד בספרות כפולות - בראמוס, שסיים עם 11.


צסק"א מוסקבה - מלאגה 94:81

עד הערב, המאזן בין שתי הקבוצות במוסקבה עמד על 0:8 לטובת צסק"א. אלא שהאמת היא שאפשר לזרוק את כל הסטטיסטיקות לפח ולהישאר עם אחת עיקרית: מלאגה קלעה הערב 16 מ-32 מחוץ לקשת, באחת מהתצוגות ההתקפיות המרשימות שראינו העונה. זה הוביל לכך שהקבוצה של אטורה מסינה רושמת הפסד ראשון בטופ 16 ושני בלבד ביורוליג העונה, בעוד הספרדים קוטעים רצף של שלושה הפסדים וחוזרים לתמונת ההעפלה להצלבה.

האורחת פתחה בסערה ופתחה יתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון. ברבע השני, הפצצת השלשות של מלאגה נמשכה והביאה את האנדלוסים עד יתרון מדהים של 28:45. צסק"א לא הרימה ידיים, ועם קאמבק גדול כבר הצליחה לחזור ולהוליך 53:54 בשלהי הרבע השלישי, אלא שבנקודה הזו התחמם מרכוס וויליאמס האדיר, ועם סדרת צליפות הטיס את קבוצתו לריצה משוגעת עד 62:80, 6:30 דקות לסיום. משם, קבוצת הפאר הרוסית לא הצליחה לחזור. וויליאמס סיים ערב נדיר והוליך חמישה שחקנים בספרות כפולות עם 28 נקודות (6 מ-12 ל-3), קרונוסלב סימון הוסיף 14 ולוקה זוריץ' תרם 12 נקודות. בצד השני, 23 נקודות של ננאד קרסטיץ' ו-17 של מילוש תאודוסיץ' לא הושיעו את צסק"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מלאגה מרכוס וויליאמס מול צסק"א מוסקבה. Mikhail Serbin, GettyImages
תצוגת קליעות נדירה. מרכוס וויליאמס/GettyImages, Mikhail Serbin

אנדולו אפס - ז'לגיריס קובנה 52:56

כששתי הקבוצות הללו נפגשו בשלב הבתים היתה ידה של ז'לגיריס על העליונה, אולם בטופ 16 הליטאים לא מציגים את היכולת שהציגו בשלב הבתים. אחד המשחקים הכי הגנתיים הלך ממש עד השניות האחרונות, כאשר שלשה של ג'וש שיפ העניקה לאפס יתרון 49:52, שתי דקות לסיום. מרקו פופוביץ' צימק עם שלשה משלו ל-53:52, 18 שניות לסיום, אולם בפיגור 54:52 החטיאו אוליבייה לפאייט וטרמל דארדן זריקות מכריעות, ומנגד חתם שיפ את הסיפור מהקו כדי להעניק לטורקים ניצחון רביעי בשלב הטופ 16.

סאשה וויאצ'יץ' סיים עם 12 נקודות למנצחים, שקיבלו גם 11 משיפ, ו-10 מדושקו סבאנוביץ' וג'מונט לוקאס. ג'ורדן פארמר היה חלש עם 5 נקודות באחוזים רעים. דארדן קלע 10 לז'לגיריס, ושימו לב לאחוזים של שתי הקבוצות הערב: אפס עם 32% ל-2 (12 מ-37), 35% ל-3 (7 מ-20) ו-68% מהעונשין (11 מ-16), ז'לגיריס עם 34% ל-2 (15 מ-44), 23% ל-3 (5 מ-21) ו-63% מהעונשין (7 מ-11). מדהים.

שחקן אנאדולו אפס ג'ורדן פארמר עולה לזריקה מול שחקן ז'לגיריס קובנה איברהים ג'באר. Salih Zeki Sayar, GettyImages
אפס מנצחת על אף משחק חלש שלו. פארמר/GettyImages, Salih Zeki Sayar

בית ו'

סיינה - בשיקטאש 57:63

לכאורה, אין כאן הפתעה גדולה: הקבוצה שעדיין לא הפסידה בטופ 16 ניצחה בביתה את זו שעדיין לא חגגה ניצחון. בפועל, זה היה הרבה יותר קשה לסיינה, שנתקעה על שש נקודות בלבד ברבע השלישי, וראתה יתרון דו-ספרתי הופך ליתרון של בשיקטאש בפתיחת הרבע המכריע. ברגעי ההכרעה, עם זאת, דאגו בובי בראון ודניאל האקט לסגור עניין ולסדר לאיטלקים המרעננים ניצחון נוסף. ויקטור סאנידקזה סיים כקלע המוביל עם 14 נקודות, בראון הוסיף 13 ומת'יו ג'נינג תרם 10. את בשיקטאש, שפחות או יותר איבדה עניין בהצלבה, הוביל כרטיס ג'רלס עם 16 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully