וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב טוענים: "לאנס ארמסטרונג הודה בשימוש בסמים"

בארה"ב מדווחים כי הרוכב התוודה בפני אופרה ווינפרי בראיון שנמשך למעלה משעתיים וחצי. ווינפרי צייצה: "הוא הגיע מוכן!"

רוכב האופניים האמריקאי לאנס ארמסטרונג. רויטרס
עוד רגע קשה. ארמסטרונג/רויטרס

אחרי 15 שנים של הכחשות גורפות, לאנס ארמסטרונג הודה הלילה (שלישי) בשימוש בחומרים אסורים במהלך קריירת האופניים המפוארת שלו בראיון עם אופרה ווינפרי, כך מדווחים היום בארה"ב. גורם המקורב לפרשה סיפר את הדברים לסוכנות AP, אך העדיף להישאר בעילום שם מאחר שהראיון עצמו ישודר בטלוויזיה האמריקאית רק ביום חמישי.

כזכור, כל שבעת תאריו של ארמסטרונג בטור דה פראנס נשללו ממנו לפני מספר חודשים, לאחר שדו"ח של הסוכנות למלחמה בסמים טען שהרוכב - שנחשב לגדול בכל הזמנים - לא רק השתמש בסמים אסורים לאורך כל הקריירה, אלא אף היה ראש הקנוניה, סיפק סמים לחבריו לקבוצה ואף דרש מהם להשתמש בהם. עד עתה ארמסטרונג התעקש להכחיש את הטענות נגדו, וטען שמעולם לא נתפס, אך עתה מתברר שהוא חוזר בו.

ארמסטורנג רואיין במשך שעתיים וחצי על ידי ווינפרי, לעיני מנהליו ועורכי דינו. לאחר מכן צייצה ווינפרי בטוויטר: "הרגע סיימתי ראיון של יותר משעתיים וחצי עם ארמסטרונג, הוא הגיע מוכן!".

הרוכב ספג ביקורת על כך שהעדיף להתראיין אצל אופרה ווינפרי, הרכה והאמפתית, ולא אצל עיתונאי ספורט, שיכולים לאתגר אותו בשאלות קשות יותר ולעמת אותו עם עובדות קשות. ההערכות הן שארמסטרונג מעוניין להתוודות על מעשיו בתקווה שיזכה להמתקת עונש ההשעיה לצמיתות שספג, וכך יוכל לשוב ולהתחרות בטריאתלונים ותחרויות ריצה, וכמובן כדי לזכות למחילה מהציבור האמריקאי ולשפר מעט את תדמיצו הרמוסה.

כזכור, כבר אתמול דווח שארמסטרונג התנצל בפני חברי קרן "ליבסטרונג", אותה ייסד, אמר "אני מצטער" בעודו נשנק מדמעות לעיני 100 אנשי הצוות, שחלקם פרצו בבכי.

לאנס ארמסטרונג. Gail Oskin, GettyImages
יהיה מעניין לראות מה יהיו ההשלכות של ההודאה. ארמסטרונג/GettyImages, Gail Oskin

כאמור, עולם האופניים לא נדהם מהדברים, מאחר שההאשמות הללו דווחו במשך שנים, והדו"ח האחרון והמפורט של ה-USADA כולל עדויות של 11 רוכבים מהקבוצה של ארמסטרונג, ועוד עשרות עדים. על פי הדו"ח "ארמסטרונג ניהל את רשת הסמים הגדולה ביותר בתולדות הספורט המקצועני". בתקופה האחרונה ארמסטרונג אף איבד את כל הספונסרים שלו, והפסיק את עבודתו בקרן "ליבסטרונג".

יש לציין שלאורך השנים ארמסטרונג לא רק הכחיש את הטענות נגדו, אלא אף תקף את כל אלה שהעזו לטעון שהשתמש בחומרים משפרי ביצועים, תבע את גופי התקשורת שפרסמו דברים אלו, ואף השמיץ בצורה תקיפה את הרוכבים ש"העזו" לצאת נגדו.

כעת יהיה מעניין לראות את ההשלכות של ההודאה הזו. ייתכן שהרוכב יועמד למשפט ויואשם בעבירות פדרליות על שימוש פלילי בכספי משלמי המסים בארה"ב בעודו בקבוצת יו.אס. פוסטל. כמו כן הוא צפוי להיתבע על ידי הספונסרים לשעבר, ולהידרש להחזיר פרסי זכייה בתחרויות. כידוע, "טיימס" הבריטי כבר הודיע שיתבע את ארמסטרונג, לאחר שהרוכב זכה בעבר בתביעה נגד העיתון, שפרסם שהוא השתמש בחומרים אסורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully