וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - באר שבע: גרסיה בספק, בכורה לגזל

קרלוס גרסיה פצוע, גורי עשוי להחליפו בהגנה (שני, 20:50, ערוץ 1). ברוכיאן וסבע ייעדרו בבאר שבע, רביד גזל יערוך בכורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

• זה יהיה המפגש ה-88 בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע. עד כה: 42 ניצחונות לצהובים, 18 ניצחונות לבאר שבע ו-27 משחקים שנגמרו ללא הכרעה. הפרש השערים: 75-129 למכבי תל אביב.

• כמארחת, מכבי תל אביב ניצחה 25 מ-45 המפגשים שהתקיימו עד כה מול באר שבע. 13 משחקים נגמרו בתיקו ורק 7 נסתיימו בניצחון של האורחים מהדרום.

• הניצחון האחרון של באר שבע על מכבי תל אביב במשחק חוץ: אפריל 2011 (0:2, עודד גביש ודוד רביבו כבשו).

• הפועל באר שבע מפסידה שניים מכל שלושה משחקים בהם מנשה משיח שופט אותה. מתוך 15 משחקים עם משיח היא הפסידה ב-10, ניצחה בשניים וסיימה שלושה בתיקו. במשחק האחרון עם משיח, באר שבע סיימה בתיקו 2-2 בעכו, כך שלפי הסטטיסטיקה הזו הפעם היא צפויה להפסיד.

• מצד שני, את שני הניצחונות ושלוש תוצאות התיקו שהשיגה באר שבע עם משיח, היא השיגה בחוץ. בווסרמיל יש לה 0 נקודות מחמישה משחקים איתו. אז אולי אפשר להתעודד.

• משיח שפט את מכבי תל אביב 29 פעמים. הצהובים ניצחו ב-14 משחקים איתו, הפסידו בתשעה וסיימו בשישה בתיקו. בבית: שמונה ניצחונות מ-12 משחקים, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים.

• ב-16 השנים האחרונות אימן אלישע לוי 36 פעמים נגד מכבי תל אביב. בחור סימטרי, אלישע: בשישה משחקים הוא סיים בתיקו. את היתר הוא מחלק שווה בשווה: 15 ניצחונות ו-15 הפסדים. בחוץ הוא אימן ב-20 משחקים נגד הצהובים, הפסיד ב-10, ניצח בחמישה וסיים חמישה בתיקו.

לאתר דריבליסט

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
יצליח לרשום ניצחון שני העונה על מכבי תל אביב? לוי/אדריאן הרבשטיין

משחק מהעבר

* זה היה המשחק ששבר את ניר קלינגר, מאמן מכבי תל אביב וגרם לו לעשות את הצעד הדרמטי ביותר באותה עונה – לספסל את אבי נמני במחזור הבא, במשחק החוץ בקרית אליעזר, שהסתיים בניצחון ששינה את פני הליגה.

* מכבי תל אביב הגיעה למשחק הזה עם שמונה ניצחונות וארבעה הפסדים, כשהיא מדורגת במקום השלישי ומשדרת חוסר יציבות משווע.

* הפועל באר שבע, עם לופא קדוש על הקווים, חלמה לרוץ גבוה באותה עונה ולמשחק הזה היא הגיעה מהמקום הרביעי, עם 20 נקודות בקופה.

* כבר אחרי 13 דקות אלעד בונפלד, באחד על אחד מול לירן שטראובר, שולח את הכדור לרשת ומעלה את באר שבע ליתרון 0:1. זה שער שני בקריירה של בונפלד (מתוך 8) וראשון (מתוך 6) באותה עונה.

* בדקה ה-40 מבצע קלינגר חילוף כפול: ראובן עובד ואנדראס פרוחננקובס בחוץ, עמיר תורג'מן ורודריגו גולדברג בפנים. הזעזוע לא עוזר ומכבי ת"א יורדת להפסקה בפיגור.

* אם במחצית הראשונה באר שבע כבשה 13 דקות מהפתיחה, במחצית השנייה זה לוקח לה 14 דקות: הפעם זה בלסינג קאקו שולח במספרת את ה - 0:2 לבאר שבע, בשער השני בעונת הבכורה שלו בישראל.

* גם שער הבכורה של קאקו היה מול מכבי תל אביב, בניצחון של באר שבע בסיבוב הראשון של אותה עונה. קאקו יסיים את הקריירה בישראל עם 22 שערים.

* קלינגר מכניס למשחק את קובי מוסא במקום אבי סטרול, לופא משתף את עוז יפרח במקום דראזן מדונוביץ' ואת רמיק יז'רסקי במקום ברטוש טרחולסקי, ובדקה ה-84 עושה את החילוף של המשחק, כשהוא מכניס את אמיר אבוטבול במקום בונפלד.

* בזמן פציעות אבוטבול מפרגן ללופא את שער העונה: הוא מזהה כדור שהוגבה לעברו בתוך רחבת מכבי תל אביב ומביא אותה במספרת אדירה כדי לקבוע 0:3 מדהים לבאר שבע, שחוגגת ניצחון ענק על מכבי תל אביב, ושער בכורה בקריירה לאבוטבול. בהמשך העונה הוא יוסיף עוד שער אחד (שגם יהיה האחרון שלו בליגה הראשונה), גם הוא בדקה ה-90, גם הוא במשחק בו אלעד בונפלד כובש את הראשון – הפעם לרשת מכבי פתח תקוה.

* הניצחון הזה של באר שבע היה הראשון שלה על מכבי תל אביב בחוץ מאז מרץ 1991. מכבי תל אביב סגרה 13 משחקים עם 61.5 אחוזי הצלחה. ב - 20 המשחקים הבאים היא תשיג 75 אחוזי הצלחה ותזכה באליפות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סוכן השחקנים אבי נמני. ברני ארדוב
הוא לא ישכח את המשחק הזה. אבי נמני/ברני ארדוב

מפתחות והכנות:

מכבי תל אביב

הקבוצה קיימה הערב את האימון הטקטי המסכם. המאמן אוסקר גרסיה זימן 20 שחקנים, לקראת התכנסות הקבוצה בבית המלון מחר בצהריים. בין השחקנים שזומנו נמצא גם חלוץ הרכש השבדי ראדה פריצה, שעדין לא כשיר לחלוטין, אך קיים הערב אימון מלא עם הקבוצה. מי שיערוך בוודאות הופעת בכורה בסגל הוא השוער תומר חנצ'ינסקי, שהצטרף לפני מספר שבועות לקבוצה. השוער ברק לוי, שקיבל מחמאות על המשחק בקרית שמונה, יפתח בין הקורות.

המאמן גרסיה, כהרגלו, לא מתרגל הרכב, ומי שנמצא בספק הוא הבלם קרלוס גרסיה שסוחב פציעה בשריר הירך האחורי. גרסיה יערוך מחר מבחן כשירות בשעות הצהריים ואז יוחלט אם הוא כשיר. אם גרסיה לא יוכל לשחק, צפוי סטיב גורי לפתוח כבלם ושרן ייני יחזור לעמדת המגן הימני. בחלק הקדמי לא צפויים שינויים, כאשר מהראן ראדי יתופקד שוב כפליימייקר, דור מיכה, מונס דאבור ואלירן עטר ישלימו את החלק הקדמי. בצוות המקצועי אמרו הערב לשחקנים שבאר שבע מרבה לכבוש במצבים נייחים והזכירו להם את התבוסה בסיבוב הקודם.

הפועל באר שבע:

אחרי ההחלטה לשחרר את החלוץ הבוסני סשה קאיקוט, אלישע לוי יעלה למשחק מחר עם לא מעט שחקנים נעדרים. אבירם ברוכיאן מורחק, דיא סבע ורועי קהת לא יכולים לשחק בשל ההסכם עם קבוצתם לשעבר, אוסטין אג'ידה שוהה עם נבחרת ניגריה וניקולס פלצ'וק פצוע. קלמי סבן צפוי לפתוח בעמדת המגן הימני. הבלם בן והבה אמור להמתין על הספסל.

על פי האימונים האחרונים, נראה כי ללוי ישנה התלבטות באיזה מערך לפתוח. אם יחליט לפתוח עם שלושה שחקנים בחלק הקדמי, עידו אקסברד שתורגל אתמול לסירוגין יפתח על הספסל ואילו סיראז' נאסר, דובב גבאי ותומר סוויסה יפתחו בהרכב. בקישור יפתחו בכל מקרה רביד גזל וויליאם סוארס, כשאחד מבין השניים, לוטם זינו או פטריק אוסיאקו, יפתחו לצדם. אם יוחלט לפתוח עם כל הארבעה, עידו אקסברד יפתח לצדו של תומר סויסה ונאסר וגבאי יירדו אל הספסל. עבור גזל תהיה זאת הופעת הבכורה בהרכב של באר שבע. באסיפה היום הקרין אלישע לוי את קלטת ההפסד למכבי נתניה ואמר להם: "אנחנו צריכים לקחת החלטות נכונות יותר בחלק הקדמי". המאמן ינסה להניחית בימים הקרובים למבחנים את החלוץ אובינה אוביפולה.

רביד גזל שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
הופעת בכורה בקבוצה החדשה. גזל/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן:

מכבי תל אביב: גל אלברמן

עונה לא ברורה עוברת על אלברמן: מצד אחד המנהיג על פי אוסקר ובאנקר בהרכב, מצד שני יכולת לא מרשימה לפרקים ולא מעט רגעים מתים כשהוא לא מורגש. במשחק שבו אלברמן נעדר, משה לוגסי מילא את מקומו ומכבי ניצחה 2:6 את הפועל חיפה. בשבוע שעבר הוא חזר, והצהובים התקשו מול קרית שמונה. אז מה התרומה של אלברמן? הגיע הזמן לספק תשובות.

הפועל באר שבע: רביד גזל

אם יש משהו שהיה חסר להפועל באר שבע במרכז השדה שלה, זה שחקן נוסף שמסוגל לאזן בין משחק הקישור להתקפה. גזל הוא מסוג השחקנים שמסוגל להפוך קבוצה רכה לאגרסיבית, לבנות התקפות ולהפוך את באר שבע לקבוצה שמניעה את הכדור טוב יותר. המבחן האמיתי שלו מתחיל דווקא מול הקבוצה עם מרכז השדה הטוב בליגה.

הרכבים משוערים:

מכבי תל אביב: ברק לוי, סטיב גורי, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, שרן ייני, מהראן ראדי, דור מיכה, מונס דאבור, אלירן עטר

הפועל באר שבע: גליל בן שנן, קלמי סבן, בויאן מרקוביץ', עודד גביש, אופיר דוידזאדה, וויליאם סוארס, רביד גזל, פטריק אוסיאקו (לוטם זינו), סיראז' נאסר (לוטם זינו), תומר סוויסה, דובב גבאי (עידו אקסברד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully