וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי הכוס המלאה

8.1.2013 / 0:13

החיסרון: אף קבוצת צמרת לא מרשימה. היתרון: לפחות הצמרת הצפופה והמאבקים קשים. שלום תקווה לא מציע למכבי תל אביב לעשות מהפכות גדולות מדי בינואר

one

זה אמור היה להיות קרב צמרת בין שתיים מהקבוצות הטובות בישראל, אבל תנאי מזג האוויר הקשו היום (שני) על מכבי תל אביב ועירוני קרית שמונה להציג את מלוא יכולתן. חבל, כי מדובר בשתי קבוצות שהציגו לאחרונה יכולת טובה, שתי קבוצות עם הנעת כדור טובה ומומנטום חיובי, וחבל מאוד שתנאי המגרש הקשו על השחקנים למצות את הפוטנציאל שלהם.

במחצית הראשונה מכבי תל אביב לחצה היטב את המארחת בכל חלקי המגרש. היא ידעה שקרית שמונה מתחילה את ההתקפות שלה בצורה מסודרת דרך הנעת הכדור, ובעזרת לחץ, ויחד עם תנאי המגרש – הצהובים שיבשו לקרית שמונה כמעט כל מהלך. זו לא הייתה מחצית משובחת, אבל אין ספק שמכבי תל אביב הייתה טובה יותר, ומבחינת הזדמנויות מסוכנת יותר. היא הצליחה להגיע למספר הזדמנויות נוחות, שלא ניצלה.

מונס דאבור מכבי תל אביב דושאן מאטוביץ' עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
מתנחמים בצמרת לוהטת. מכבי תל אביב וקרית שמונה/ברני ארדוב

במחצית השנייה מכבי תל אביב שינתה את הסגנון. היא פחות לחצה, יותר הסתגרה, וניסתה לצאת להתקפות מתפרצות. השינוי שאוסקר גרסיה עשה, כשהסיט את אלירן עטר למרכז ההתקפה על חשבון מואנס דאבור, שינה את הסגנון של הצהובים. גרסיה ראה שדאבור די מתקשה ביכולת הכדרור שלו בתנאי המגרש, וביצע את השינוי כדי לקבל מהירות בהתקפה.

כמובן שלמהירות יש משמעות גדולה בתנאים האלה, לאור התאוצה שהכדור מקבל מהמגע עם הדשא. כשגרסיה הבין שהמתפרצות הן הנשק הכי מסוכן שהקבוצה שלו יכולה להשתמש בו, הוא גם הכניס את גאל מרגוליס. המהירות של עטר ומרגוליס כמעט הביאה למכבי תל אביב שלוש נקודות, אבל הסגנון הזה גם מנע משחקניו להחזיק בכדור, ואיפשר לקרית שמונה להשתלט על המשחק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אלירן עטר מכבי תל אביב מול דני עמוס שוער עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
שיחקו בחצי השני רק על מתפרצות. מכבי תל אביב ועטר/ברני ארדוב

מנגד, קרית שמונה לא הצליחה לתרגם את המשחק הפשוט שלה למהלכים נכונים. הסיבה הראשונה, היא הנטייה של שחקני ההתקפה של קרית שמונה להחזיק בכדור ולהסתבך בכידרורים מיותרים. היה ניכר גם חוסר פרגון בין שחקני החלק הקדמי. הם הגיעו לאזורים הנכונים, אבל משום מה בחרו תמיד בכדרורים המיותרים ופחות באיומים על השער.

בנוסף, קרית שמונה נוהגת להפעיל את שני המגנים המוכשרים שלה – מאטוביץ' משמאל וגבאי מימין – שמשפיעים מאוד בחלק ההתקפי של הקבוצה, אבל היום יכולנו לראות שתנאי המגרש, במיוחד על הקווים, מנעו ממרבית השחקנים לבצע מהלכים פשוטים ולבוא כאיום מאחור. מרבית המשחק שוחק ונוהל באזורים היבשים, במרכז השדה – מה שיצר משחק מוגבל, ללא אגפים, לשתי הקבוצות.

למרות התוצאה המאופסת, אנחנו בהחלט יכולים לומר שהשחקנים עשו את המירב כדי להכריע את המשחק. ניכר שהיה רצון של שתי הקבוצות לנצח, רק שהן נאלצו להסתפק בנקודה. אולי הקהל לא נהנה מה-0:0, אבל כל שאר קבוצות הצמרת נהנו מהתוצאה הזאת. לצערנו, אנחנו לא רואים אף אחת מקבוצות הצמרת מתבלטת ומציגה סגנון מרשים, אבל לפחות הבינוניות הזאת נותנת איזשהו עניין. אף קבוצה לא בורחת, נוצרת צפיפות בחלק העליון, ולקראת המאבקים הישירים בין הגדולות בשלבים המכריעים – מצפה לנו עוד מתח גדול.

דן איינבינדר עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
חוסר פרגון בהתקפה. קרית שמונה/ברני ארדוב

כמו כן, יהיה מעניין לראות כיצד מכבי תל אביב תנהג בחלון ההעברות בינואר. היא כבר הביאה את החלוץ השבדי ראדה פריצה, ערן זהבי צפוי להגיע, וניכר שאוסקר גרסיה משקיע הרבה מחשבה על החלק ההתקפי, למרות שהקבוצה שלו מובילה במאזן הכיבושים.

אוסקר גרסיה די רגוע ודי בטוח בחלק ההגנתי שלו, הוא סומך על החלק האחורי ועל שיטת המשחק שלו שבה הוא עוצר את היריבות שלו, ובצדק. כי מתחילת העונה מכבי נראית חזקה מבחינת עמידה וסגנון. אוסקר גרסיה רוצה יותר כלים התקפיים שיעמדו לרשותו, כדי שיוכל להשתמש בהם במאבקים הקשים שעוד מצפים לו. מאמן שרוצה לשפר דברים, בהחלט מקווה ששחקנים התקפיים ישפיעו על ההתקדמות.

למרות זאת, עליו להיזהר. יהיה נכון מצד מכבי, גם אם יש לה את היתרון ואת הצ'ק הפתוח לבצע מהלכים ושינויים, לעשות את הדברים בצורה חכמה וזהירה. למכבי תל אביב יש כבר סגנון ושיטה מתחילת העונה, וזה לא יהיה נכון לצרף יותר מדי שחקנים, שייקח להם זמן להתחבר ולהסתגל. היא יכולה להתחזק בשחקן אחד או שניים, אבל אנחנו יודעים שכמו בכל דבר, כל המוסיף גורע. מכבי עברה כברת דרך ועיצבה את עצמה, יהיה נכון עבורה רק טיפה לשפר אותה, ולא לבצע מהפכות מיותרות.

----

וביום שכזה, אי אפשר שלא לציין את האוהדים שהגיעו למשחק בקרית שמונה. מאיפה הכוחות? בתנאים כל כך קשים, בנסיעה כל כך ארוכה, בידיעה שאחר כך צריך לעשות את הנסיעה הזו חזרה הביתה – האוהדים האלה ראויים להערכה. כל הכבוד לאנשים הכי אמיצים באיצטדיון.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גיבורי הערב. אוהדי מכבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully