וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה 71:79 את הפועל ירושלים

דווין סמית' בלט עם 12 נק' ו-10 ריב' והוביל את הצהובים לניצחון יוקרתי במלחה. קרייג סמית' בלט עם 19 בקבוצה של דרוקר

שלושה ימים בלבד לאחר ההפסד הביתי לקאחה לבוראל, שהכניס אותה לצרות צרורות בשלב הטופ 16 של היורוליג, חזרה הערב (ראשון) מכבי תל אביב לליגה המקומית וחזרה גם לחייך. הצהובים ניצחו 71:79 את הפועל ירושלים במלחה, במסגרת המחזור ה-12 בליגת העל, זאת על אף יכולת די מאכזבת. דווין סמית' עם 12 נקודות ו-10 ריבאונדים, דייויד לוגן עם 13 וליאור אליהו עם 12 בלטו אצל מכבי תל אביב, בעוד קרייג סמית' עם 19 נקודות ו-5 ריבאונדים, ג'וש דאנקן עם 17 בלטו וקורטני פלס עם 14 בלטו אצל ירושלים.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול ג'ייקוב פולן שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
משחק חם במלחה. אוחיון מול פולן/ברני ארדוב

ירושלים אמנם הפסידה למכבי תל אביב ועוד כשהיא ללא אלישי כדיר ושרון קוקיה, אבל הקבוצה של שרון דרוקר בהחלט יכולה להרגיש מאוכזבת עם עצמה. הערב היא בהחלט הייתה ביכולת טובה והייתה יכולה לנצח את מכבי תל אביב, שבעצמה הציגה משחק די בינוני מבחינתה, אבל ברבע השלישי האדומים פשוט נעלמו מהמשחק אחרי 30 דקות של כדורסל פשוט מצוין. מי שנראו מצוין אצל ירושלים היו בעיקר קרייג סמית', קורטני פלס וג'וש דאנקן, שסיפקו נקודות רבות ובעיקר ברגעים קריטיים והובילו את ירושלים ליתרון שיא של 50:58, אבל המקומיים קיבלו מעט מאוד מהישראלים שלהם כשמאיר טפירו ורביב לימונד לא ממש היו בשיאם. גם ג'ייקוב פולן כבר הציג משחקים טובים מאלה בירושלים.

מנגד, במכבי תל אביב יכולים להיות מבסוטים, אבל בעיקר בזכות היכולת המצוינת של דווין סמית'. הפורוורד המצוין של הקבוצה נראה טוב מאוד וגם סיפק דאבל-דאבל. דיוויד בלאט חייב לקוות שסמית' ייראה כל כך טוב גם ביום חמישי ביורוליג מול פנרבחצ'ה/אולקר, כיוון שהוא אולי השחקן החשוב ביותר בקבוצה. גם דייויד לוגן שאמנם היה בינוני הצליח לקלוע כמה שלשות יקרות וסגר את כל הפער שהלך וגדל עד שמונה באיזה שהוא שלב. מעבר לשניים הללו, לא רבים במכבי תל אביב הרשימו הערב, אבל הם ייקחו את הניצחון ויכולת קבוצתית טובה לקראת היורוליג.

רביב לימונד שחקן הפועל ירושלים (מקדימה) מול יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פתיחה נהדרת של ירושלים. לימונד מול אוחיון/ברני ארדוב

מהלך המשחק

הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם רביב לימונד, קורטני פלס, ג'ייקוב פולן, ג'וש דאנקן ודן גרונפלד.

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם שון ג'יימס, דווין סמית', ריקי היקמן, ליאור אליהו ויוגב אוחיון.

מכבי תל אביב פתחה טוב ועלתה ל-0:4 אחרי שתי דקות של כדורסל בזכות נקודות של אליהו וג'יימס. ירושלים חזרה לעניינים עם שתיים של דאנקן ושתיים של גרונפלד, אך היקמן העניש עם שלשה מהצד השני. המשחק המשיך להיות צמוד כשמכבי לא מצליחה לפתוח פער וירושלים נשארת חזק בתמונה, בעיקר בזכות קרייג סמית' וקורטני פלס וזה 21:23 לירושלים, מעט לפני תום הרבע הראשון. נקודות של לוגן מחצי מרחק קבעו 23:23 פחות מחצי דקה לסיום הרבע, אך שלשה של דאנקן עם הבאזר קבעה 23:26 בתום הרבע הראשון.

סמית' קבע 23:28 בתחילת הרבע אחרי אסיסט נהדר של טפירו. לנדסברג צימק ל-28:25, אך שתיים נוספות של סמית', הפעם מחצי מרחק, קבעו 25:30. מכבי הצליחה לצמק והורידה את היתרון כששלשה של לא אחר מאשר פניני קבעה 32:30. אבל דאנקן וכמובן סמית' שמרו את היתרון אצל ירושלים כששלשה של דווין סמית' קובעת 37:40, שתי דקות וחצי למחצית. מכבי הצליחה שוב לסגור את הפער בזכות שתיים של אליהו ובמחצית זה 42:42.

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
כמה שהם מחכים למפגשים מול מכבי תל אביב/ברני ארדוב

ירושלים פתחה טוב יותר את המחצית השנייה ועלתה ל-42:46 עם נקודות של פלס, אך דווין סמית' ואליהו צימקו ל-46:46. המשחק המשיך להיות צמוד עד ששתי שלשות רצופות של פלס קבעו 50:56. שתיים של פולן וקליעת עונשין אחת של סמית' קבעו יתרון שיא 50:59. שלשה של לוגן צימקה ל-59:53. ירושלים דייקה בזריקה אחת מהקו, דאנקן הגיע לכדור החוזר של השנייה, אבל החטיא מקרוב, מכבי יצאה וצימקה עם שלשה נוספת של לוגן וזה 60:56. שלשה נוספת של לוגן קבעה 59:60.

מכבי פתחה את הרבע האחרון מצוין ועלתה כבר ל-60:64 עם נקודות של היקמן. אבל ירושלים חזרה עם נקודות של קרייג סמית' ושלשה נוספת של טפירו קבעה 66:68 לירושלמים. אוחיון וג'יימס החזירו את היתרון למכבי עם 68:72. ירושלים נתקעה והתקשתה לייצר נקודות, בעוד מכבי ברחה ל-69:75 עם שלשה של לנדסברג. שתי קליעות עונשין של היקמן קבעו 69:77, כששתיים נוספות של לוגן סידרו לצהובים 69:79. דאנקן עוד קלע שתיים וצימק ל-79:71, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול קורטני פלס שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
קרב גדול. לנדסברג מול פלס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה:

קלעו להפועל ירושלים: קרייג סמית' 19 נקודות (7 מ-7 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, ג'וש דאנקן 17 ו-4 ריבאונדים, קורטני פלס 14 ו-4 ריבאונדים, ג'ייקוב פולן 8 ו-9 אסיסטים, דן גרונפלד 8, מאיר טפירו 5. רביב לימונד (6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), ליאור ליפשיץ ורם אליאספור שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד לוגן 13 נקודות, דווין סמית' 12 ו-10 ריבאונדים, ליאור אליהו 12, ריקי היקמן 9 ו-5 איבודים, סילבן לנדסברג 9, יוגב אוחיון 6, דרקו פלאניניץ' 5 ו-5 ריבאונדים, גיא פניני 3. מלקולם תומאס ומורן רוט שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully