וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים גברה על הפועל אילת 79:85

עודד קטש שב למלחה, אך נכנע ליכולת מצוינת של לימונד (19) ופולן (20) וספג הפסד שני רצוף. אשקלון -גלבוע/גליל 69:82

המחזור ה-11 בליגת העל, החותם את הסיבוב הראשון, הושלם הערב (שני) עם שני משחקים מסקרנים. באולם מלחה, גברה הפועל ירושלים 79:85 על הפועל אילת בקרב צמרת, בחזרה של עודד קטש לירושלים, ממנה פוטר בעונה שעברה. אליצור אשקלון ניצחה 69:82 את הפועל גלבוע/גליל עליון במשחק תחתית.

שחקן הפועל ירושלים ג'ייקוב פולן מול שחקן הפועל אילת אוסטין פרימן. קובי אליהו
20 נקודות וכמה סלים גדולים. ג'ייקוב פולן/קובי אליהו

הפועל ירושלים - הפועל אילת 79:85

ירושלים ההפכפכה שוב חשפה את דו הפרצופיות שמאפיינת אותה באופן כל כך בולט העונה. לאחר שהובסה במחזור הקודם בגן נר מול גלבוע גליל, סוגרת הטבלה, האדומים של שרון דרוקר פתחו פער כבר בפתיחה והצליחו לנצח בצורה מרשימה את הפועל אילת מהצמרת. האדומים נהנו מיכולת מצוינת של צמד הגארדים רביב לימונד וג'ייקוב פולן, כשלפחות הפעם קורטני פלס, שקלע בשני המשחקים האחרונים 21.5 נקודות בממוצע, היה רגוע יותר.

ירושלים, שעדיין מנסה להשתחל לששת המקומות הראשונים המוליכים לפלייאוף העליון, סופרים ניצחון שישי העונה והשתוו לראשון לציון והפועל תל אביב במאזן. במחזור הבא היא תפגוש את מכבי תל אביב. מאמן אילת עודד קטש שב לירושלים, ממנה פוטר בעונה שעברה והוחלף בשרון דרוקר, צריך להתחיל לדאוג. לאחר שנוצחה במחזור הקודם על ידי בני הרצליה, אילת נראית הרבה פחות טוב וספגה עוד הפסד, שלווה במספר שיא של איבודי כדור (16 במחצית הראשונה!).

אילת הציגה פתיחה מבולבלת, איבדה מספר כדורים וירושלים ניצלה זאת לנקודות קלות של כדיר. עוד הטבעה קלה של ג'וש דאנקן העלה את ירושלים ליתרון דו ספרתי ראשון, 2:12. הופסון עלה ללוח עם סל, ושתי שלשות של סקוורר הורידו ל-14:16 לירושלים. סל נוסף של אילת השלים ריצת 2:14 ושוויון. דאנק מהדהד של קורטני פלס חתם את תוצאת הרבע הראשון, 16:20 לירושלים. קרייג סמית' וג'ייקוב פולן קלעו שני סלים והעלו את ירושלים ליתרון 22:30. שלשה של דן גרונפלד העלתה את ירושלים ליתרון שיא, 23:35. עבירה בלתי ספורטיבית של קרייג סמית' העניקה לאילת את האפשרות לחזור מעט למשחק, והיא צימקה ל-29:35. סקוטי הופסון המצוין עלה ל-13 נקודות, אך שלשה נוספת של פולן וסל של לימונד העלו את ירושלים שוב ליתרון דו ספרתי. 33:44 לירושלים במחצית. אילת איבדה לא פחות מ-16 איבודים כדורים במחצית הראשונה.

יחזקאל סקורר פתח את הרבע השלישי היטב עם שני אסיסטים יפים לטילמן והולמן, ומיד לאחר כן סל בג'אמפ יפה. לימונד קלע שני סלים רצופים, אך הולמן בסל נוסף צימק ל-51:57. שלשה של פולן הגדילה שוב את היתרון. לימונד קלע עוד סל, וגם סל בלתי אפשרית של בן שימול משלושת רבעי מגרש נכנסה, אך לא נחשבה. 51:64 לירושלים בתום הרבע השלישי. אילת נכנסה לעניינים ברבע הרביעי וסירבה לוותר. 8 נקודות רצופות של אפיק ניסים הורידו ל-71:76 בלבד לירושלים. הופסון נגס עוד קצת בהפרש, אך אלישי כדיר ענה עם שתי הטבעות רצופות והעניק לירושלים 75:81. אילת ניסתה לחזור, אך זה כבר היה יותר מדי עבורה. 79:85 לירושלים בסיום.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקוב פולן 20 (7 מ-14 מהשדה) ו-6 אסיסטים, רביב לימונד 19 (6 מ-9 מהשדה) ו-4 איבודים, קורטני פלס 14 (6 מ-13 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, ג'וש דאנקן 9, אלישי כדיר וקרייג סמית' 8 נקודות כל אחד, דן גרונפלד 7, ליאור ליפשיץ ומאיר טפירו שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל אילת: סקוטי הופסון 23 (1 מ-5 לשלוש), 5 ריבאונדים ו-5 איבודים, ג'רום טילמן (9 ריבאונדים) ואלי הולמן (10 ריבאונדים) 15 נקודות כל אחד, אפיק ניסים ויחזקאל סקוורר 8 נקודות כל אחד, אוסטין פרימן 6 (0 מ-8 לשלוש) ו-7 איבודים, טוני יאנגר ואבי בן שימול 2 כל אחד.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. קובי אליהו
מסורת ההפסדים במלחה נמשכה. קטש/קובי אליהו
שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
מי יהיה הסוף? דגן יבזורי/אדריאן הרבשטיין

אליצור אשקלון - הפועל גלבוע/גליל עליון 69:82

רבותיי, הנה היא לפניכם - הקבוצה המאכזבת של שנת 2012: הפועל גלבוע גליל הפתיעה כשהביסה את הפועל ירושלים בגן נר, אך הערב היא חזרה לסורה, והוכיחה עמידות מנטלית עלובה למדי בקרב תחתית בין המדורגת אחרונה לבין זו שמקדימה אותה. למזלה, קבוצה של ליאור ליובין סוגרת את שנת 2012 כשהיא במקום הלפני אחרון לפני אשדוד, אך עם מאזן מאכזב של שמונה הפסדים ושלושה ניצחונות בלבד. אשקלון, שהייתה נראית כי שמתאוששת מפתיחת העונה האיומה ספגה שני הפסדים במחזורים הקודמים למכבי תל אביב ומכבי חיפה, אך שבה לנצח ולקראת הסיבוב השני היא עוד עשויה להשתפר. שלושת הזרים של אשקלון, מרקי פרי, מרקוס דאב ובעיקר מרכוס מור - שקלע 22 נקודות ב-20 דקות.

גלבוע גליל פתחה היטב וכבר לאחר שתי דקות עלתה ליתרון 0:8 מהיר. עמית שמחון פתח היטב עם 7 נקודות מהירות, וגלבוע עלתה ליתרון 12:21, אך מרקוס דאב עם 9 נקודות משלו קירב את אשקלון. סל של ג'וליאן מילס קבע 22:27 לגלבוע/גליל בתום הרבע הראשון. מרקוס דאב המשיך לחגוג ועלתה ל-15 נקודות, כשגם מרקי פרי הצטרף וקירבו את אשקלון כמעט לשוויון. מרכוס מור גם הוא הגיח עם שני סלים, ואשקלון עלתה ליתרון 41:46. אשקלון עלתה ליתרון 9, אך האנטר וגרין עם סלים צימקו. 45:50 לאשקלון במחצית.

עמית שמחון ויניב גרין פתחו את הרבע השלישי עם סלים, אך אשקלון שמרה על יתרון קטן, 50:52. מרכוס מור קלע 8 נקודות רצופות, ואשקלון שמרה על היתרון. מור השיג עד לנקודה זו לא פחות מ-22 נקודות ב-11 דקות משחק בלבד. סל ועבירה של עודד שעשוע קבעו 51:61 לאשקלון בתום הרבע השלישי. שלושת הזרים של אשקלון - דאב, פרי ומור - המשיכו לחגוג וגלבוע גליל התפרקה בדרך ליתרון 64:82. 69:82 לאשקלון בסיום.

קלעו לעירוני אשקלון: מרכוס דאב 25 (9 מ-14 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, מרכוס מור 22 (4 מ-5 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, מרקי פרי 14 ו-6 אסיסטים, גור פורת 8 ו-6 ריבאונדים, ג'וליאן מילס 6, עודד שעשוע 3, דודו שמריז ואחיעד בוקרא 2 כל אחד, רגב סימון וגילי מוסינזון שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: ג'מאר סמית' 13 ו-6 אסיסטים, עמית שמחון 12, ברנדון האנטר (6 ריבאונדים), יניב גרין (5 ריבאונדים) ומיטשל וואט 10 נקודות כל אחד, קני הייז 6, ראקים סנדרס 4, עמית ביר כץ 2, דגן יבזורי (5 חטיפות) ונמרוד טישמן 1 כל אחד, יועד בית יוסף שיחק ולא קלע.

מרקי פרי אליצור אשקלון. קובי אליהו
צלע אחת מהטריו. מרקי פרי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully