וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: האוהדים התפרעו, השופט הפסיק את המשחק

23.12.2012 / 22:31

שוב סצינות אלימות: הקלל קילל, איים ונענע את הסל, המשחק חודש רק לאחר שנרגעו הרוחות. אדלשטיין בסיום: ”ערב עצוב”

מגד גוזני
אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים מול ברק נתניה. מגד גוזני
שוב סצינות מכוערות. אוהדי הפועל מתפרעים, הערב/מגד גוזני

עוד תקרית אלימה נרשמה הערב (ראשון) במשחק של הפועל תל אביב בכדורסל. במהלך המשחק של האדומים מול ברק נתניה במסגרת ליגת העל (61:68 לאורחים), דרש השופט יערי רייניש להפסיק את המשחק, לאחר שהאוהדים המקומיים התפרעו וקיללו. רייניש דרש שהסדרנים יפנו את השורות הראשונות ביציעים, לאחר שאלה החלו לקלל בצורה אלימה את השופטים. אנשי המנהלת שקלו להזמין שוטרים בכדי שאלה יסייעו להתמודד עם האוהדים, אך לבסוף התחדש המשחק גם ללא נוכחותם.

ההתפרעות של האוהדים החלה לאחר שהשופטים שרקו עבירה דו צדדית במהלך הרבע האחרון. הפועל תל אביב נקלעה לפיגור, והקהל, שישב ממש על הפרקט, החל לקלל בזעם את השופטים ואת השחקנים. כמו כן, מרקו קילינגסוורת' לא הצליח לקלוע זריקות עונשין, מאחר שהאוהדים הזיזו את הסל ונענעו אותו. מנהלי הקבוצה נאלצו לעלות ליציע על מנת להרגיע את הרוחות. בהמשך קיבל גם המנהל, אורי שלף עבירה טכנית, ואז איבדו גם השחקנים איבדו שליטה, והתעמתו זה עם זה. ראמדל בראדלי מנתניה ודמונטז סטיט מהפועל כמעט התקוטטו, וסטיט הורחק אחרי שספג עבירה טכנית שנייה.

במהלך ההתפרעויות, ניסה יו"ר הפועל תל אביב, רמי כהן, לשוחח עם השופטים והורחק. מאמן הקבוצה, ארז אדלשטיין צעק בתגובה על השופטים: "זה היו"ר שלנו. אם זה היה שמעון מזרחי, הייתם מקשיבים לו". בסיום המשחק נותרו השופטים דקות ארוכות בחדר ההלבשה, וסירבו לצאת בלי ליווי שוטרים מחשש לביטחונם.

אורי שלף מנהל מקצועי הפועל תל אביב (ימין) רמי כהן יו"ר, מתווכחים עם שופט הכדורסל יערי רייניש. מגד גוזני
לפעמים דברים יוצאים משליטה. שלף עם רייניש/מגד גוזני

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין שוב נשמע נסער בסיום: "המסקנה העיקרית שזה יום עצוב לכדורסל הישראלי, אין לי עוד מה להגיד. ראיתם הכל. יש לי את התחושות, גם אם אני טועה. יש תחושה של אצבע קלה, אבל אני לא רוצה להרחיב. אני כל שבוע נתקל בגיבורים גדולים שרוצים להראות את עצמם. איזו דוגמה הם נותנים? אני רוצה להבין איך מלמדים הגנה? האם זה לפי הפחד של השופטים ומי שמדריך אותם? זה באמת יום עצוב. הקהל בא ליהנות ולראות כדורסל. אני מתגעגע לימים עברו".

אדלשטיין המשיך: "באתי באמת רגוע הערב, סמכתי על רייניש, שופט בכיר, שלא ייתן לזוטרים לידו להרוס את המשחק ואין לי בעיה לעמוד לוועדת משמעת. על מה אורי שלף קיבל טכני? הוא בא כדי להרגיע את האווירה ומעיפים אותו בזלזול, אז מה המטרה פה? אין לי בעיה להפסיד, אבל חברים, שבוע אחרי שבוע אנחנו חוטפים. כמה שנים לא אימנתי, חזרתי לאמן בכיף, לשמוע אנשים אחרים מדברים על הפועל עושה כיף ומחזיר את האנרגיות. אבל אחרי משחק כזה זה הורס הכל. מה זה, מלחמה?".

קפטן האדומים, מתן נאור אמר על המשחק: "אני לא נוהג לדבר על שופטים אבל אני יכול להגיד שהערב מעבר להכל פשוט לא היה כיף. הוציא את ההנאה מהמשחק. אני לא חושב שהכדורסל ניצח את המשחק היום. יש בעיה בעקביות של השופטים, אני לא אומר לאיזה צעד. אפשר לפספס דריכה על הקו ולא לראות פאול, אבל לא לאורך משחק שלם. זה מרגיז אבל אני חושב שבסיטואציה הזו יש דברים שהם לא בשליטה שלך ולצערי לא התמודדנו עם הדברים שכן היו בשליטה שלנו וחבל. זה הוציא אותנו מהמשחק, ואם לא היו העבירות טכניות והיינו מתרכזים בכדורסל היינו יכולים לנצח. אנחנו צריכים להסתכל קודם על עצמנו, להפועל תל אביב יש שם של בכיינים וצריך להפסיק עם זה".

המנהל המקצועי של הקבוצה, אורי שלף אמר בסיום: "מה היה? צריך לדבר עם השופטים. היה פה מבקר בכיר מאוד של איגוד השופטים ומה שהוא יחליט מקבול עלינו. לפעמים דברים יוצאים מפורפורציות ולפעמים דברים יוצאים משליטה. בסופו של היום, לא שיחקנו טוב היום וזה מה שחשוב יותר".

המאמן המנצח דני פרנקו: "ידענו בדיוק למה אנחנו באים. אמרתי לשחקנים כל השבוע, שחלק מהם נמצאים כאן בגלל שהפועל בליגה. לבוא לפה זה קשה, היה משחק מאוד פיזי. פגשנו קבוצה עם קהל מדהים, אבל ידענו להישאר עם הראש למעלה עד השנייה האחרונה. אחרי חודש וחצי שלא ניצחנו, לעשות את זה פה זה דבר גדול".

יהוא אורלנד, אחד המצטיינים בנתניה: "היה מדהים. אם הקהל הזה ישמור על פרופורציות, זה מדהים. באמת מדהים, אין לי מילה אחרת. קשה לשפוט מול הקהל הזה, השופטים באו מוכנים והיה בסדר. קשה לנצח פה, נתנו משחק גדול. לא הרבה קבוצות ינצחו פה, כיף לעשות את זה עם החברים לקבוצה. אנחנו קבוצה טובה, אמרתי את זה גם כשהפסדנו. יש פה שחקנים מנוסים שעובדים קשה, ואנחנו נמשיך לנצח" .

דמונטז סטיט שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם קרטיס קלי. מגד גוזני
איבד את הראש, והורחק. סטיט/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully