וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אניימה: "זה טירוף שמשווים אותך לקוף, איך אפשר?"

20.12.2012 / 19:00

שוער מכבי תל אביב השתתף בקליפ נגד גזענות, והתייחס למצב בארץ: "שחקנים שמשתמשים בביטויי גזענות חייבים להיענש"

ברני ארדוב

"הכדורגל הישראלי נדבק בגזענות וזה קורה לא רק בספורט", כך אמר שוערה הניגרי של מכבי תל אביב וינסנט אניימה, שלקח חלק בצילומי קליפ נגד גזענות. "האוהדים לא תומכים מספיק בקבוצות ושורקים בוז כשלקבוצה לא הולך על המגרש, וכשדברים לא עובדים כשורה במגרש, האוהדים בוחרים שחקן ויורדים עליו. אנחנו מנסים להביא למצב שבו במשך 90 דקות האוהדים יתרכזו רק בעידוד הקבוצה עד לסוף המשחק. האוהדים צריכים להיות שם בשביל הקבוצה ולתמוך בה".

וינסנט אניימה שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אנחנו מנסים להביא למצב שבו במשך 90 דקות האוהדים יתרכזו רק בעידוד הקבוצה עד לסוף המשחק". וינסנט אניימה/ברני ארדוב

אניימה נשאל עד כמה הוא נתקל בגילויי גזענות כאן בישראל, והשיב נחרצות: "המון, תסמכו עליי, המון. אני לא רוצה להתחיל ולהזכיר מקרים ספציפיים, אבל נתקלתי בזה כבר כמה פעמים. נתקלתי בגילויי גזענות במסעדה, סתם ברחוב, שמעתי נהמות במגרש וזה באמת דבר לא נורמלי. זה טירוף שמשווים אותך לקוף, איך אפשר? זה לא נורמלי".

"באירופה אוהדים לפחות מחכים לסוף המשחק ואז שורקים בוז. כשהמשחק נגמר אז אולי זה הגיוני", מוסיף השוער הוותיק. "אבל במהלך המשחק, זה לא ראוי שקוראים לך בשמות וקוראים לעברך קריאות כאלה ואחרות. כשאני או מהראן או שחקנים אחרים מהקבוצה שומעים קריאות מהאוהדים שלנו וגם מאוהדי היריבות זה מתסכל מאוד ומייאש". כשאניימה התבקש לערוך השוואה לצרפת, ואמר: "לעולם לא. חיכו לסיום המשחק ושרקו לי בוז, אבל לעולם לא במהלך המשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"תראו מה עשו לטוטו תמוז ואפולה אדל במשחק נגד בית"ר וסליחה שאני מזכיר את המקרה הזה, זו התנהגות לא ראויה". טוטו תמוז/קובי אליהו

אניימה נשאל האם קבוצות שהאוהדים שלהן מתנהגות בגזענות צריכות להיענש, והשיב: "ההתאחדות בהחלט צריכה לשים לב לכך. ישראל זו מדינה כל כך יפה, זה מקום מקסים לחיות בו ואין צורך שיקרו כאן דברים מהסוג הזה. אני באמת אוהב את ישראל. אני בהחלט חושב שקבוצות צריכות להיענש על גילויי גזענות של אוהדים. תראו מה עשו לטוטו תמוז ואפולה אדל במשחק נגד בית"ר וסליחה שאני מזכיר את המקרה הזה, זו התנהגות לא ראויה. ראיתי מקרים חמורים מכך כששיחקתי בהפועל תל אביב, אבל אני לא רוצה לדבר על זה".

"שחקנים שמשתמשים בביטויי גזענות חייבים להיענש אם הם נתפסים", המשיך השוער. "תראו מה קרה עם ג'ון אובי מיקל מצ'לסי שהורחק לשלושה משחקים באנגליה".

על האווירה במכבי תל אביב הוסיף אניימה: "האווירה בחדר ההלבשה שלנו מדהימה. יש יחסים מצוינים בין כל השחקנים, ללא הבדלים של גזע. אני אחד החברים הכי טובים של מהראן ראדי למשל, ויש לנו גם את מונס וחסן אבו זייד, כולם בחורים נפלאים. כשאתה עולה אל כר הדשא ושומע קללות וביטויי גזענות כלפי החבר'ה האלה, זה הורג אותך, כי אתה לא רוצה שיקשרו חברים וקולגות שלך לדברים מהסוג הזה".

"אני בדרך כלל לא מגיב כשאני שומע קריאות כנגדי", הוא מוסיף. "אני משתדל להמשיך בשלי. יש לי משפחה לדאוג לה ולפרנס אותה, זה מאכזב כשזה קורה וזה פוגע בילדים שלך או באישתך, זה בהחלט פוגע ומאכזב. זה פוגע מאוד שצועקים לעברך בגלל צבע העור שלך או בגלל המוצא שלך, זה בהחלט לא נעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully