וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב גברה 72:91 על הפועל תל אביב

ליאור אליהו הוביל את הצהובים לניצחון בדרבי הראשון אחרי שש שנים וחצי עם 20 נקודות. סטיט בלט עם 20 אצל האדומים

כמה דיברנו, ניתחנו והסברנו על האווירה, הרעש מסביב ועוד. בסופו של דבר, כמעט שכחנו שיש גם כדורסל ומפגש בין קבוצה אחת שגם היא לא בשיאה, עדיין עדיפה בהרבה על יריבתה. מכבי תל אביב ניצחה הערב (ראשון) 72:91 את הפועל תל אביב, במסגרת המחזור השמיני בליגת העל. הצהובים עם מאזן 1:7 בליגה עד כה, בעוד האדומים עם 4:4, בדרבי הראשון אחרי שש שנים וחצי של היעדרות בצד האדום של העיר.

יהונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא ממש כוחות. אליהו מול שולדברנד/ברני ארדוב

בסך הכל, מכבי תל אביב לא ממש הרשימה או הציגה איזה כדורסל גדול, אבל היא בהחלט עשתה את שלה מעל ומעבר והבהירה ליריבה העירונית משלב מוקדם מי שולטת בעניינים. הצהובים נהנו מערב מצוין של ליאור אליהו, ששוב הראה שכשהוא בכושר אין הרבה שחקנים בליגה, אם בכלל שמסוגלים לעצור אותו. גם דווין סמית' הראה שוב שהוא אולי השחקן האיכותי ביותר בקבוצה, כשהצליח להופיע בכל פעם מחדש בדקות בהן היה נראה שהאדומים מעט מצמקים את הפער. גם יוגב אוחיון היה מצוין. הדבר היחיד שלא תפקד במכבי היו זריקות העונשין, שם הם כשלו פעם אחר פעם.

מנגד, קצת קשה לבוא בטענות להפועל תל אביב, שהתפרקה לחלוטין ככל שהמשחק התקדם. האדומים דעכו ברבע השלישי והתפרקו לגמרי ברביעי, כשהסגל שלהם הלך ונגמר לארז אדלשטיין או התעייף לחלוטין. קצת קשה לקבוצה עם שלושה זרים באמת לקרוא תיגר על הקבוצה העשירה ביותר בליגה ואחת העשירות באירופה, שמעמידה לראווה סגל שכולל שישה זרים ואמריקאי-ישראלי כמו סילבן לנדסברג. בטח כשגם שחקן דומיננטי כמו מתן נאור פצוע ולא משחק.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הראה שהוא אולי השחקן הטוב ביותר במכבי. סמית' מתחבא מאחורי כדור/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם ליאור אליהו, מלקולם תומאס, ריקי היקמן, יוגב אוחיון ודווין סמית'

הפועל תל אביב עלתה בחמישייה עם יותם שירן, דמונטז סטיט, קרטיס קלי, בר טימור, ג'ף אלן.

רבע ראשון

המשחק נפתח בצורה מבולגנת מאוד, כשהראשון לקלוע היה מלקולם תומאס אחרי דקה. יותם שירן איזן ל-2:2, לפני שסל של אליהו קבע 2:4 ושתי קליעות עונשין של היקמן קבעו 2:6. שלשה של סמית' אחרי התקפה אומללה של הפועל קבעה 2:9. הצהובים רצו ל-4:13, אך סל של סטיט צימק ל-13:6 ונקודות של סטיט ושירן צימקו כבר ל-13:11. מכאן נפתחה נדנדה כשהפועל עולה ל-16:19 עם נקודות של אלן וקלי כשהצהובים מזייפים בגדול. לוגאן עם ארבע רצופות קבע 19:20. סמית' קלע אחת מהעונשין ובסוף הרבע זה 19:21 למכבי.

רבע שני

הרבע השני נפתח עם ארבע רצופות של מכבי כשג'יימס ואליהו קולעים בצבע. קלי עשה מהלך של פאול-סל וצימק ל-25:22, רק כדי לראות הטבעה מצוינת של תומאס קובעת 22:27. הפועל חזרה וצימקה ל-27:26 עם שתי קליעות עונשין של קלי. הנדנדה נמשכה כששלשה של אוחיון קבעה 32:34 לצהובים. סל נוסף של קיינר מדלי קבע 33:36. מכבי ברחה וסל של אליהו קבע 35:40. סל של לנדסברג ושתי קליעות עונשין של היקמן, שהוסיף נקודות נוספות הריצו את מכבי ל-35:46. הפועל התעוררה ונקודות של בר טימור וסטיט קבעו 39:48. נקודות של אלן סגרו את המחצית ב-41:50 לטובת מכבי.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב מול בר טימור שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
סיפק משחק טוב. היקמן מול טימור/ברני ארדוב

רבע שלישי

המחצית השנייה נפתחה עם נקודות של קלי, כשמנגד אליהו וג'יימס קולעים וקובעים 43:54. הצהובים המשיכו לברוח ואחרי סל ועבירה, שניתן בהמשכיות מוגזמת לסמית', ברחו ל-43:59. נקודות של אליהו קבעו 45:61, אך קלי החזיר את האדומים לעניינים וצימק ל-61:48. ג'יימס קלע וקבע 48:63. אליהו עם ליי אפ יפה קבע 50:65 אחרי נקודות של אלן. הצהובים סגרו את הרבע ב-56:69 אחרי נקודות של גיא פניני מהעונשין, בעוד סטיט משאיר את האדומים בעניינים.

רבע רביעי

הצהובים הלכו והגדילו את הפער בתחילת הרבע עם שלשה של דווין סמית', שקבעה 56:72. קלי ואלן עוד שמרו איכשהו על הכבוד של האדומים, אבל אליהו קבע 64:82 אחרי הטבעה נהדרת בתום מתפרצת חופשית. במצב 64:84 ביצע אלן עבירה בלתי ספורטיבית, שחיממה מעט את האווירה. כוס נזרקה לעברו, אורי שלף וספסל הפועל טענו כי אוהדי מכבי השליכו לעברם חפצים ובינתיים תומאס דייק בשתי זריקות עונשין וקבע 64:87. בסופו של דבר זה 72:91 לצהובים, שיורדים מחויכים.

מלקולם תומאס שחקן מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חגיגה צהובה. תומאס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 20 (9 מ-11 לשתיים, 4 אסיסטים), ריקי היקמן 15 (4 אסיסטים), יוגב אוחיון 12 (7 אסיסטים), דווין סמית' 12, מלקולם תומאס 10 (3 חסימות), שון ג'יימס 6 (4 חסימות), גיא פניני 6 (5 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 4, דייויד לוגן 4, ניק קיינר מדלי 2. מורן רוט שותף אך לא קלע.

קלעו להפועל תל אביב: דמונטז סטיט 20 (7 אסיסטים, 7 איבודים), קרטיס קלי 18, ג'ף אלן 14 (13 ריבאונדים), בר טימור 6, יותם שירן 6, יוני ניר 4, יונתן שולדברנד 4. רום גפן שותף אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully