וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "נעשה הכל כדי שהקהל יילך גאה הביתה"

28.11.2012 / 20:12

מאמן הנבחרת הצעירה הבטיח מאבק לאחר הגרלת יורו הצעירות, אך הוסיף: "אם נצהיר על חצי גמר, היריבות יצחקו"

ברני ארדוב

רגע מרגש אירע הערב (רביעי) במלון הילטון אשר בתל אביב, שם הוגרלה נבחרת ישראל לבית א' ביורו 2013 לנבחרות צעירות, שייערך בארץ. גיא לוזון ושחקניו יתמודדו מול נורבגיה (5 ליוני), איטליה (8 ליוני) ואנגליה (11 ליוני), במה שצפויה להיות חגיגת כדורגל גדולה.

גיא לוזון מאמן נבחרת ישראל הצעירה (מימין) עם סטיוארט פירס (אנגליה), דביס מנג'ה (איטליה), פר יואר האנסן (נורבגיה). רויטרס
אתגר גדול. גיא לוזון לצד שאר מאמני הנבחרות של בית א'/רויטרס

המאמן גיא לוזון דיבר במסיבת עיתונאים לאחר ההגרלה וסיפר מעט על היריבות: "אין ספק שיהיה כדורגל משובח בבית הזה. אנגליה ואיטליה מעצמות כדורגל אירופי, כל השחקנים שלהם בהרכבים בפרמיירליג ובסרייה A. נורבגיה ניצחה את צרפת, זה היה ההפסד היחיד של הצרפתים בקמפיין הזה. נבוא ונעשה את המקסימום שלנו".

לגבי סיכויי הנבחרת הישראלית בטורניר אמר המאמן: "אנחנו אנדרדוג ברורים באליפות הזו, כל נבחרת הייתה שמחה לקבל אותנו, אבל נבוא בגישה חיובית כדי להיות הנבחרת הכי מאורגנת ונמרצת, נעשה הכל כדי לשחק כדורגל טוב ולצמצם פערים למרות שהם גדולים מאוד".

על הציפיות שלו הוסיף לוזון: "אם אנגליה ואיטליה יעלו, מבחינת האירופאים זה יהיה ברור. אם ננצח זה יהיה מפתיע. זה הרבה יותר משחצנות, שאנחנו כנבחרת ישראל נצהיר שנהיה בחצי הגמר. זה לא רציני להגיד דבר כזה. אם נגיד את זה ותשאלו את האנגלים או האיטלקים, הם יצחקו לכם בפנים".

על הנבחרת כולה אמר המאמן: "עד כמה שזה ישמע קלישאה, שחקני המפתח זה הקבוצה כולה. בלי הקבוצתיות אין לנו סיכוי להתמודד. כל שחקן יעזור לשני. ההבדל בין ישראל לאיטליה זה כמו ההבדל בין ליגת העל לליגה האיטלקית. אני לא רוצה להמעיט בערכנו וביום נתון, אם נציג יכולת שיא והם יהיו ביום פחות טוב, אולי נוכל לצמצם את הפערים. ברמות האלה, לא משפיע מזג האוויר והקהל. השחקנים האלה משחקים כל שבוע מול 40-50 אלף איש והקהל לא מרגש אותם. זה אתגר גדול, נעשה הכל כדי לעמוד בו בכבוד".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מישל פלאטיני נשיא אופ"א. ברני ארדוב
לא בכל יום מגיע ארצה נשיא אופ"א. מישל פלאטיני/ברני ארדוב

לוזון הוסיף: "את המשאלות שלי אני משאיר לעצמי, אבל בתוך תוכי תמיד אשאף לעשות את המקסימום ולהוציא את המיטב מהנבחרת שלי. אני יכול להבטיח שניתן מעל ומעבר באליפות הזו ואם זה יספיק או לא, עוד נראה. שיחקנו יוצא מהכלל מול אנגליה ולמרות זאת הפסדנו 4:1, כי הפסדנו לאיכות שלהם. אוקסלייד צ'מברליין נכנס ועשה ככל העולה על רוחו, אנחנו רואים את זה גם בליגה האנגלית. אם נציג יכולת כזו באליפות, נהיה מאושרים".

לסיום, הבטיח לוזון: "נעשה את המקסימום שלנו לקהל שלנו, שיילך גאה הביתה ויבוא גאה למשחק הבא. זה לא מדבר לנבחרות האחרות, הם רגילים לרמה של ליגת האלופות. האליפות הנוכחית היא עד גיל 21, אבל היא בעצם עד גיל 23 ויהיה נחמד לקהל הישראלי להכיר אותם. אני מתעסק בעצמי ובנבחרת שלי. אנחנו נדע מי היריבים, אבל זה לא מטריד אותי. מה שהם יעשו לא תלוי בי, נתרכז בנבחרת שלנו".

אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
יום חגו. אבי לוזון/ברני ארדוב

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר: "חיכיתי הרבה זמן ליום הזה והייתי רוצה שמחר יתחיל הטורניר. צריך לשפר עדיין את הגישה לאצטדיון בנתניה, יש את העניין של המסך האלקטרוני בטדי, אבל אלו דברים קטנים". באופ"א אומרים שזה הטורניר הטוב שיהיה אי פעם כי הנבחרות שהגיעו הן חזקות מאוד. הפנצ'ר היחיד היה העפלתה של נורבגיה במקום צרפת. דיברנו עם ראשי הרשויות המקומיות ונעשה הכל כדי שהמשחקים יהיו לעיני אצטדיונים מלאים ולא רק המשחקים של ישראל. אני בטוח שהמשחקים הגדולים כמו ספרד מול גרמניה, יהיו לעיני הרבה אוהדים".

לוזון התייחס להסברה בה נקט מול אנשי אופ"א ואמר: "המאמץ על ההסברה של המצב הבטחוני לקח לי הרבה מאוד כוחות. היו הרבה חששות, בעיקר בעקבות המקרה של בילבאו, אבל הנה אנחנו יוצאים מהמלון לחיפה כדי להראות נוכחות ולשדר מסר שאנחנו מגיעים והכל יהיה בסדר".

מאמן נבחרת איטליה דביס מנג'ה אמר: "ההגרלה הייתה קשה כי כל הנבחרות קשות ולא היו לנו העדפות לגבי אחת הנבחרות". על נבחרת ישראל: "אנחנו יודעים מעט על ישראל, אבל עכשיו אנחנו נתחיל ללמוד על ישראל". מנג'ה נשאל האם באלוטלי יגיע לטורניר וענה: "אני לא חושב שבאלוטלי יגיע לטורניר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully