וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד לפנק, לפנק: המספרים שעושים את העונה ב-NBA

אסף רביץ

28.11.2012 / 11:56

רונדו לא יורד מ-13 אסיסטים למשחק בדרך לליגה של מג'יק וסטוקטון. וגם: היעילות המדהימה של קיד והקבוצה עם הספסל הגרוע ב-NBA. אסף רביץ עם המספרים שעושים את העונה

1 - יש לכם ניחוש מי מדורגת ראשונה במדד היעילות ההגנתי של ג'ון הולינג'ר? מי שהימר על אטלנטה יכול לרשום לעצמו שתי נקודות. אנחנו כבר כמעט חודש לתוך העונה, כך שקשה לטעון שמדובר במקריות, מה גם שההוקס פגשו כמה מקבוצות ההתקפה המובילות והם ראשונים בפער משמעותי של 1.8 נקודות (למען הפרופורציות, הפער בין המקום השני לעשירי הוא 2.1 נקודות). מבט על המספרים ההגנתיים מראה שאטלנטה עושה את זה בזכות העובדה שהיא אחת משתי הטובות בליגה בשלוש קטגוריות הגנתיות חשובות במיוחד - אחוזים מהשדה של היריבות, כמות הליכות של היריבות לקו העונשין וכמות איבודים של היריבות. אלו שלושה אלמנטים שונים של משחק ההגנה והקבוצה של לארי דרו מצטיינת בשלושתם. עכשיו, מה אנחנו אמורים לעשות עם הנתון שהשחקן המשותף לקבוצת ההגנה הטובה בליגה השנה לקבוצה הטובה בתחום בשנתיים שחלפו הוא קייל קורבר?

4 - מספר השחקנים בהיסטוריה של ה-NBA שרשמו עונה של יותר מ-13 אסיסטים למשחק. הארבעה הם ג'ון סטוקטון, מג'יק ג'ונסון, אייזיאה תומאס ו...אחד, קווין פורטר, שכשמגגלים את השם שלו הוא מופיע שלישי אחרי שחקן קולנוע ושחקן הוקי. למרות פורטר, זו בהחלט רשימה אקסקלוסיבית ויוקרתית, והסיבה שהיא מעניינת אותנו היא שרייג'ון רונדו פתח את העונה עם 13.7 אסיסטים למשחק. בחודשיים האחרונים של העונה שעברה היו לו מספרים דומים כך שזה לא מקרי. עם ההתמסרות של רונדו למסירות, ההימור שלי הוא שהשאלה לא תהיה אם הוא יהיה החמישי ברשימת ה-13, אלא אם יהיה השני שעושה את זה יותר מפעם אחת אחרי סטוקטון (שעשה זאת בחמש עונות רצופות).

צפו ברונדו מוסר 16 אסיסטים נגד אורלנדו בתחילת השבוע

5 - קבוצות שקולעות יותר מ-40 אחוזים מהשלשות שלהן. זה נתון שצפוי להתיישר במהלך העונה, אך שווה אזכור כי זו עדיין כמות מכובדת מאוד בשלב הזה. רף ה-40 אחוז נחשב לקשה במיוחד, בעשור האחרון רק קבוצה אחת עברה אותו (פיניקס, כמובן, אך גם היא רק פעם אחת). מי החמש? מיאמי שמקבלת 5.5 שלשות באחוזים פסיכיים מריי אלן, רשאד לואיס ושיין באטייה; OKC שהפכה למפלצת בתחום עם קווין מרטין; ניו אורלינס שחייבת הכל לראיין אנדרסון שכבר מוביל את הליגה עם 3.5 שלשות למשחק; הניקס שמרשימים במיוחד כי הם גם לא מפסיקים לזרוק מבחוץ (28.5 זריקות למשחק) ודאלאס של מאיו (וכשנוביצקי עוד פצוע). שלוש מהחמש מועמדות להגיע רחוק בפלייאוף, כך שעדיף לקבוצה שחושבת בגדול להימנע מגישת "שינצחו אותנו מבחוץ". כי זה יקרה.

5.2/1 - יחס האסיסטים/איבודים של ג'ייסון קיד (ראשון בליגה). בגיל 39 קיד מגלה בעצמו כוחות חדשים ומספק יעילות יוצאת דופן אפילו עבור אחד הרכזים הגדולים בתולדות המשחק. מעבר ליעילות המסירות שלו, הוא גם קולע ב-51.8 אחוזים מהשדה, 50 אחוזים מהשלוש (חמישי בליגה יחד עם שחקנים נוספים וביניהם עומרי כספי), 100 אחוז מהעונשין (קשה לא להיות ראשון) וחוטף פעם ב-10 דקות - שלישי בליגה בחטיפות פר דקה, שני בליגה ביחס חטיפות/איבודים. רוצים עוד? מספיק להסתכל על התקפת הניקס איתו לעומת המשחק היחיד בו לא שיחק, בדרבי מול ברוקלין - פתאום המשחק פחות זורם, המבטים פחות פנויים והכדורים לא נכנסים.

12.9 - נקודות למשחק שקולע הספסל של פורטלנד. בזמן שלבלייזרס יש חמישייה לא רעה בכלל שנראית כמו בסיס מוצלח לקבוצה עתידית, המחליפים מראים בעיקר פוטנציאל לספסל גרוע בקנה מידה היסטורי. הרוקי מאיירס לאונרד תפקד בעיקר כשהוזעק לחמישייה, הצעירים מאירופה לא משתלבים, השאר פשוט גרועים. כמה גרוע הספסל הזה? הנה הפרופורציות - הספסל השני הכי דליל בליגה מבחינת נקודות, זה של הלייקרס, קולע 9.4 נקודות יותר. מאז 2006 לא קרה שספסל קלע פחות מ-20 נקודות. ב-15 השנים האחרונות הכמות הנמוכה ביותר הייתה 17.5 נקודות. הדרך לספרי ההיסטוריה נראית סלולה.

27 - הדירוג של בוסטון בקטגוריית אחוזי השדה של היריבות. למה זה מעניין? כי זו קטגוריה שהסלטיקס פחות או יותר שלטו בה מאז שקווין גארנט הגיע לקבוצה. זה היה נכון גם לעונה שעברה, בה בוסטון דורגה ראשונה עם 41.9 אחוזים של היריבה, אך השנה מדובר כרגע ב-46.3 אחוזים ובצניחה של 26 מקומות. המחסור בסנטר הגנתי לדקות המנוחה של גארנט מסביר חלק מהעניין, מאחר שללא KG בוסטון סופגת כמות מדהימה של 118 נקודות ל-100 פוזשנים. דארקו מיליצ'יץ' שוחרר מהקבוצה וחזר לאירופה כדי לסעוד את אימו החולה, מה שמוביל לעוד משפט שחשבתי שלעולם לא אכתוב - חסרונו של מיליצ'יץ' בהחלט מורגש. אך גם עם גארנט זקני הסלטיקס סופגים יותר ממה שהם אמורים, מה שמעלה מחדש את השאלה כמה כוח באמת נשאר להם.

66.6 - באופן מפתיע ונדיר, קבוצת העונשין הגרועה בליגה זו לא הקבוצה של דוויט הווארד אלא דווקא דנבר. באופן עוד יותר מפתיע, אי אפשר להפיל את התיק על ג'בייל מגי שדי קרוב לממוצע. הצירוף של איגודלה בוודאי לא תרם, אך את מירב הנזק עושים קנת' פאריד וטיי לאוסון. אחוזי הקו של המאנימל בירידה מעונת הרוקי, אך זה כלום ביחס לפוינט גארד המוכשר שצנח מ-82.4 אחוזים בעונה שעברה ל-58.8 אחוזים השנה. אם זה מתכוון להתיישר, הגיע הזמן להתחיל. בינתיים, הנאגטס יכולים לסמן כבר שני הפסדים שהם אולי או כנראה היו מנצחים עם אחוזי עונשין סבירים, הם יצטרכו לוודא שהנתון הזה לא מצטבר. אגב, גם אטלנטה באזור התמוה בקטגוריה הזו, תודות לגו'ש סמית' ואל הורפורד שקולעים בפחות מ-50 אחוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מעקב קליעה: בלייק גריפין

במבט ראשון, גריפין חווה השנה ירידה לא ברורה בתפוקה שלו - קולע פחות, לוקח הרבה פחות ריבאונדים בהתקפה, ירידה באחוזים, עלייה באיבודים. מבט מעמיק יותר מראה שגריפין, כנראה, מנסה באופן מכוון לשנות או לגוון את סגנון המשחק שלו. מבחינת בחירת זריקות, המגמה שהחלה במעקב הקודם התגברה מאז - ירידה של 2.4 זריקות למשחק ליד הטבעת ובמקביל עלייה של 1.3 זריקות מחצי מרחק (16-23 פיט). הנתון המעניין יותר הוא שגריפין גם קולע טוב יותר את הזריקות מחצי מרחק- 44 אחוזים לעומת 37 בעונה שעברה ו-36 במעקב הקודם, מה שאומר שבשבועיים האחרונים הוא קולע מחצי מרחק בכ-50 אחוזים. ההתרחקות שלו מהצבע יכולה להסביר גם את הירידה בריבאונד ההתקפה.

השאלה הגדולה היא אם בלייק משתמש בעונה הרגילה כדי להתאמן על הדברים שיכולים לעזור לו להפוך לשחקן פלייאוף אפקטיבי יותר, כדי שבפוסט סיזן הוא יחזור להיות מפלצת רק מגוונת יותר. אם זה המצב, בקליפרס יוכלו לחיות גם אם משחקים של 1 מ-9 מהשדה כפי שהתפלק לו שלשום מול ניו אורלינס.

הלייקרס הפסידו בבית לאינדיאנה למרות 40 של בריאנט

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully