וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "חושבים רק על פרוקום ולא על מה שהיה"

31.10.2012 / 19:00

מאמן מכבי ת"א מקווה שהתבוסה לראשל"צ לא תשפיע בחמישי (21:05, ישיר בוואלה! ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!)

קובי אליהו

לא כך רצו להגיע במכבי תל אביב למשחק הרביעי ביורוליג. מצד אחד, הקבוצה מחזיקה במאזן מושלם עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים, כשהאחרון שבהם, מול שאלון בצרפת, היה מרשים במיוחד (61:90). אלא שמאז עבר על הצהובים שבוע לא פשוט, שהגיע לשיאו עם תבוסה משפילה למכבי ראשון לציון בהיכל נוקיה, שמעט זיעזע את המערכת והכניס אותה לכוננות. במכבי יודעים שהדרך הטובה ביותר לשכוח מההפסד המביך הוא ניצחון אירופאי מול הקהל המקומי, ומהבחינה הזו, בהחלט נראה שפרוקום גדיניה שתגיע מחר (חמישי) להיכל עלולה לשלם את המחיר. דיוויד בלאט דיבר על איכות היריבה במסיבת העיתונאים, והזכיר כי מדובר ביריבה שכבר עשתה העונה צרות לקבוצות ששיחקו מולה.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"כשאנחנו מצליחים להתכונן כראוי אז התוצאות באות בהתאם". דיוויד בלאט/קובי אליהו

"ברור שלמשחקי הבית יש משמעות גדולה מאוד, בטח אם אנחנו רוצים להתברג בחלק העליון של הבית הזה", אמר בלאט בפתיחת מסיבת העיתונאים. "עשינו עד עכשיו עבודה מצוינת ביורוליג, השגנו שני ניצחונות חוץ, וחשוב לנו לבוא למשחק עם הגישה הרגילה שלנו, הפוקוס והאנרגיות המתאימות כדי לתת משחק טוב כפי שאנחנו יכולים וצריכים".

בלאט נשאל מן הסתם על האווירה לאחר ההפסד מול מכבי ראשון לציון, ואמר: "כל הימים הקודמים הם בעבר, אי אפשר להסתכל כל הזמן אחורה. היו לנו שני אימונים טובים השבוע, וזו המתכונת להצלחה. כשאנחנו מצליחים להתכונן כראוי אז התוצאות באות בהתאם. כשאתה מנצח 11 משחקים ברציפות ומפסיד אחד, לא צריך להפוך את כל הקערה. אנחנו חושבים על פרוקום ולא על מה שהיה, וגם על חשיבות משחקי הבית בכל מסגרת, ובטח ביורוליג. פשוט לא היינו במשחק נגד מכבי ראשון לציון. כשאתה רואה שאנשים לא זזים, אין להם אנרגיה והדרייב. נתקענו בקיר ולא יכולנו".

על היריבה שלו בחמישי, אמר בלאט: "פרוקום היא בהחלט קבוצה שמשחקת, גם בגלל הקאדר והמאמן שלהם, היא יודעת להניע את הכדור, מוכנה להקריב אחד בשביל השני, ומשתמשת במסירה על מנת לחפות קצת על דברים אחרים שחסרים להם. זה עובד להם די טוב. בשבוע שעבר, למרות המחשבות אצל חלק מהאנשים שפרוקום לא בין החזקות שיש, היא ניצחה את אלבה. היא ניצחה גם את סיינה בסיינה והפסידה בשניות האחרונות למלאגה בבית. אנחנו עלולים להתקשות אם ניתן להם לשחק את המשחק הרגיל שלהם".

בלאט גם התייחס למאמן היריבה קסטוטיס קמזורה, ואמר: "יש להם מאמן מצוין עם רקורד טוב ואני חייב לו לא מעט. הוא היה חלק נכבד מההצלחות של הקבוצות שבהן אימנתי, בדינמו סנט פטרסבורג ובבנטון טרוויזו. הוא מכיר אותי ואותנו, ויש לפנינו עבודה לא קלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דייויד לוגן שחקן מכבי תל אביב עם יוגב אוחיון. קובי אליהו
"זו עונה ארוכה וצריך לוודא שהפסדים כאלה לא יקרו יותר". דייויד לוגן עם יוגב אוחיון/קובי אליהו

דייויד לוגן אמר באימון הערב: "לא שכחנו את ההפסד לראשון. נלמד מזה, אבל זה סגנון משחק ומסגרת שונה עם היורוליג. אנחנו בסדר, עוברים הלאה, וננסה לשחק כמו ששיחקנו בשאלון. זו עונה ארוכה וצריך לוודא שהפסדים כאלה לא יקרו יותר". הגארד אף התייחס למפגש מול קבוצתו לשעבר כשאמר: "יש להם שחקנים שלא ראיתי הרבה זמן ושוחחתי איתם לפני האימון. תמיד כיף לשחק מול הקבוצה שלך לשעבר. אנחנו נלחמים כדי לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית, אז אנחנו חייבים להיות מוכנים מולם, כי יש לנו מה להפסיד".

ניק קיינר מדלי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
זה הזמן להוכיח לכולם שהביקורת מוגזמת. ניק קיינר מדלי/קובי אליהו

אחרי צמד הפסדים בשני המשחקים הראשונים ביורוליג, בפרוקום מגיעים עם הרבה תקווה לאחר שהשיגו ניצחון מרשים על אלבה ברלין, 66:77 במחזור הקודם. ג'רל בלסינגיים היה גדול על הגרמנים עם 16 נקודות ו-10 אסיסטים, ואין כל ספק שאם הצהובים רוצים לצאת עם הניצחון הביתי, הם יהיו חייבים להגביל אותו מאוד.

"מכבי היא קבוצה נהדרת", אמר מאמן פרוקום, קסטוטיס קמזורה, "והיא משחקת בבית, עם תמיכה אדירה של האוהדים שלה. היא קבוצה שמאומנת על ידי אחד מהמורים שלי, דיוויד בלאט, ואנחנו מצפים למשחק קשה מאוד". כשנשאל מה צריכה לעשות קבוצתו כדי לגבור על הצהובים, אמר המאמן: "המפתח לדעתי הוא לאבד כמה שפחות, לקחת ריבאונדים ולשחק הגנה טובה".

מתיאוס פוניטקה, שקלע 12 נקודות בניצחון על אלבה, אמר לקראת המשחק מול אלופת ישראל: "מכבי היא אחת הקבוצות הטובות ביותר באירופה, ואנחנו יודעים שהמשחק יהיה קשה מאוד. אנחנו חייבים להיות ממוקדים, ולהיות מוכנים להגיב להגנה הקשוחה שלהם, ולעצור את המתפרצות המסוכנות שלהם".

מאמן נבחרת ליטא, קסטוטיס קזמורה. רויטרס
מצפים למשחק קשה מאוד. קמזורה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully