וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' המונדיאל: ישראל הביסה 0:6 את לוקסמבורג

חמד הפציץ שלושער (27, 73, 90), ראדי (4), בן בסט (12) ומליקסון (60) השלימו והנבחרת של אלי גוטמן סוף סוף חגגה

זה לקח תשעה וחצי חודשים ארוכים מאוד, ארבעה משחקי ידידות ועוד שני משחקים רשמיים, אבל לאלי גוטמן סוף סוף יש ניצחון בכורה כמאמן נבחרת ישראל. אומנם היריבה הייתה רק לוקסמבורג, אבל מול נבחרת משתפרת, במשחק חוץ ובהתחשב בדרך בה הנבחרת נראתה רק לפני חודש, בשני המשחקים הראשונים של קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014, ניצחון 0:6 הוא בהחלט הישג לא רע בכלל. מהראן ראדי (4) בשער בכורה בנבחרת וצמד החלוצים עדן בן בסט (12) ותומר חמד (27) כבשו כבר במחצית הראשונה בפתיחה מוחצת של הלבנים. מאור מליקסון הוסיף בדקה ה-60 ולחמד נשאר זמן להשלים שלושער גדול (73, 90).

הניצחון בלוקסמבורג הוא השני הגבוה של ישראל בחוץ בכל הזמנים. במרץ 1988 במסגרת מוקדמות אולימפיאדת סיאול הביסה ישראל 0:9 את טייוואן במשחק שנערך בניו זילנד. מאז ההצטרפות לאופ"א, השיגה ישראל שני ניצחונות חוץ של 0:5, על סן מרינו ולוקסמבורג.

תומר חמד, נבחרת ישראל, חוגג שער מול לוקסמבורג. Yves Logghe, AP
לא מפסיק להבקיע. חמד/AP, Yves Logghe

זה התחיל לא טוב בכלל, כאשר כבר אחרי 30 שניות דודו אוואט נאלץ להשתטח על הדשא ולהציל שער יתרון אפשרי של המארחים הנלהבים. לוקסמבורג יצאה קדימה וניסתה ללחוץ, אבל היא לא ממש הנבחרת לכך וכל כדור עומק של ישראל קרע את ההגנה באדום. מהראן ראדי, שפתח לצד חברו למכבי תל אביב גל אלברמן בקישור האחורי, היה מצוין, שלט במגרש והתכבד בשער ראשון במדים הלאומיים, כבר אחרי ארבע דקות.

השער הזה שיחרר הרבה לחץ בישראל ואילו המארחים יצאו קדימה בניסיון להשוות ומיד ספגו שוב, הפעם היה זה עדן בן בסט, שהמשיך את הכושר הטוב שלו מברסט. הבליץ הישראלי נמשך עם כמה הזדמנויות טובות, עד שעוד חלוץ ישראלי שנמצא בכושר נפלא, תומר חמד, כבש את השלישי. מאור מליקסון, שחווה תקופה לא קלה בויסלה קרקוב, חגג בנבחרת והתכבד בשער נאה בדקה ה-60, לפני שחמד, שנמצא בכושר אדיר העונה, מצא את הרשת פעם נוספת, 17 דקות לסיום. דניאל דה מוטה, ממנו הזהירו אותנו כל השבוע, עוד הספיק לשלוח פנדל לשמיים בדקה ה-81. ממש בשניות האחרונות חמד השלים שלושער במדי הנבחרת, עם נגיחה מקרוב.

בסופו של יום, המהפכה של גוטמן הוכתרה לפחות זמנית כמוצלחת. ההחלטה להביא רק שחקנים שמקבלים דקות בקבוצותיהם הוכיחה את עצמה והנבחרת הייתה חדה, בכושר טוב ובעיקר, מחויכת, נהנית, מחויבת ושמחה, כל מה שאנחנו רוצים לראות מנבחרת ישראל. אסור לשכוח שהיריבה עדיין הייתה לוקסמבורג, אבל כרגע אין ספק שכל אחד ואחד בישראל ייקח את הניצחון הזה בשתי ידיים ולקראת המשחק השני מול לוקסמבורג, שייערך בארץ ביום שלישי, הנבחרת שלנו תגיע במצב רוח הרבה יותר טוב.

מחצית ראשונה

דקה 1: לא חלפה חצי דקה וז'ואקים פירפר חצי הגנה, עבר דרך שיש ומורי ורק אוואט, ביציאה גדולה, מנע את השער הראשון של לוקסמבורג. פתיחה רעה לנבחרת שלנו.

דקה 4: גול! המארחים חשבו על התקפה, ישראל עקצה. נאתכו הכניס כדור עומק נהדר לראדי וקשר מכבי תל אביב כבש שער בכורה במדי הנבחרת. 0:1 מהיר לישראל.

דקה 9: דה מוטה הכניס חוץ מסוכנת לרחבה, אף רגל לוקסמבורגית לא מצאה את הכדור וההגנה בלבן ניקתה. דקה לאחר מכן, שיש ביצע עבירה במקום מסוכן, הכדור עלה לרחבה ובוקביץ' נגח מעל השער.

דקה 12: גול! ההתקפה של הנבחרת ממשיכה לחגוג. מליקסון שלח את בן בסט באגף שמאל מאחורי כל ההגנה וחלוץ ברסט המשיך את הכושר הנהדר שלו ובעט לפינה השמאלית של ז'ובר ופנימה. 0:2 לישראל.

דקה 13: מליקסון, שוב הוא, הכניס את ראדי, שוב גם הוא. הקשר עקף את השוער, אבל מזווית קשה הוציא רוחב וההגנה הרחיקה לקרן. את הקרן נגח חמד מקרוב, מעט מעל למשקוף.

דקה 18: טום שנל, שהתנגש בקורה בניסיון להציל את המהלך הקודם של ראדי, נפצע ונאלץ לפנות את מקומו. לאווק נכנס במקומו.

דקה 27: גול! החגיגה של נבחרת ישראל נמשכת. נאתכו שלח בכדור נפלא את שפונגין, המגן יישר למרכז וחמד הפציץ מהאוויר מקרוב, 0:3 גדול לנבחרת, שסוף סוף מחייכת.

דקה 32: כדורי העומק ממשיכים לפרק את הגנת המארחת. נאתכו הכניס את בן בסט, שעבר את ז'ובר והוציא רוחב, הבעיטה של חמד נהדפה לקרן על ידי ההגנה. הכדור חזר לרחבה ומורי נגח מעט מעל המשקוף.

דקה 40: שיש שלח כדור מצד לצד, חמש השתלט ופיספס את המסגרת בסנטימטרים

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקני נבחרת ישראל חוגגים. רויטרס
סוף סוף מחייכים. ישראל נהנית בלוקסמבורג/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 48: טיבי לא הסתדר עם כדור מקפץ וביצע טעות גסה, למזלו הבעיטה של ז'ואקים מקרוב הלכה החוצה.

דקה 49: מן העבר השני, נאתכו הגביה קרן וחמד נגח מקרוב לידיים של ז'ובר.

דקה 51: יאניש הכשיל את מליקסון וראה את הצהוב הראשון במשחק.

דקה 55: לוקסמבורג יצאה להתקפה מסודרת, בסיומה הכדור הגיע לדה מוטה, אבל הוא בעט מ-20 מטרים ליד המסגרת של אוואט. מיד לאחר מכן, דקל קינן החליף את איתן טיבי במרכז ההגנה.

דקה 57: גל שיש נפצע והוחלף על ידי יואב זיו. שני חילופים מהירים בישראל.

דקה 60: גול! דווקא אחרי כמה דקות מנומנמות של ישראל, מליקסון קיבל כדור ברחבה, עבר עם הרבה נחישות את פיליפס וגילגל פנימה מזווית לא פשוטה. 0:4 לישראל, מליקסון כובש שער שבהחלט הגיע לו.

דקה 68: איבוד כדור בהגנת הנבחרת כמעט עלה בשער, כשדוויל נשלח מול אוואט, אבל זיו הפריע לו ברגע האחרון והכדור הלך החוצה. החמצה ענקית ללוקסמבורג.

דקה 69: חלפו מספר שניות וראדי, עם בעיטה אופיינית מ-30 מטרים, כמעט הפתיע את ז'ובר, אבל השוער קלט.

דקה 71: ראדי ממשיך לנסות. הפעם בן בסט מצא אותו ברחבה, אבל הבעיטה של הקשר הלכה מעט גבוה מדי.

דקה 73: ספק הגבהה, ספק בעיטה של לאווק כמעט הפתיע את אוואט. השוער של מאיורקה שם את היד ברגע האחרון והדף לקרן.

דקה 73: גול! ראדי שלח את חמד באגף ימין והחלוץ, שפשוט לא מפסיק להבקיע העונה, חתך לאמצע ובעט כדור שטוח, לא חזק, אבל מאוד מדויק, שמצא את הפינה וקבע 0:5.

דקה 77: גוטמן השלים את מסכת החילופים, כששלח למגרש את ניר ביטון במקום ביברס נאתכו בקישור האחורי.

דקה 81: החמצת פנדל! הגבהה לרחבה ספק נגעה בידו של מורי. השופט הקפריסאי החליט להחמיר והצביע על הנקודה הלבנה, אבל דה מוטה בעט בערך שלושה מטרים מעל המשקוף.

דקה 84: בן בסט ניסה את מזלו מפינת הרחבה, ז'ובר הדף היטב.

דקה 90: גול! כמה שניות לפני השריקה, ישראל מצאה את הרשת בפעם השישית וסגרה ניצחון גדול. ראדי שלח את בן בסט, שהגביה לחמד והחלוץ סגר שלושער עם נגיחה לא פשוטה מול שער ריק. 0:6 לישראל.

הרכב נבחרת לוקסמבורג: ג'ונתן ז'ובר, טום שנל (צ'רלס לאווק, 18), אנטה בוקביץ', כריס פיליפס, מתיאס יאניש, בן פאיאל (אריק הופמן, 78), ז'יל בטמר, לארס גרסון, מריו מוטש, דניאל דה מוטה, אורליאן ז'ואקים (מאוריס דוויל, 61).

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, דן מורי, איתן טיבי (דקל קינן, 55), גל שיש (יואב זיו, 57), ביברס נאתכו (ניר ביטון, 77), מהראן ראדי, גל אלברמן, מאור מליקסון, עדן בן בסט, תומר חמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully