וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי: "מאמין שנמצא דרך להידברות עם אוחיון"

19.9.2012 / 20:30

מכבי תל אביב ערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת לפתיחת העונה, היו"ר התייחס לסיטואציה עם הרכז. בלאט: "נשחק אטרקטיבי"

צילום: אבי כהן עריכת וידאו: טל רזניק

בצל פרשיית יוגב אוחיון ושחרורו של פופס מנסה-בונסו, ערכה מכבי תל אביב בכדורסל מסיבת עיתונאים, לרגל פתיחת עונת 2012-2013. הצהובים עברו קיץ לא קל, לאחר שחוו עזיבות של שחקני מפתח רבים מהעונה שעברה, וביניהם ריצ'ארד הנדריקס, קית' לנגפורד וסופוקליס שחורציאניטיס. הקבוצה החלה את אימוניה לקראת העונה, אלא שבימים האחרונים עסקו בקבוצה בעיקר בפרשייה עם יוגב אוחיון, שנקבע לגביו על ידי בורר פיב"א כי הפר את חוזהו, ובסוגיית הפציעה של הרכש החדש פופס מנסה בונסו, בעקבותיה הודיעה הקבוצה היום (רביעי) כי הוא ישוחרר מהקבוצה.

שאלת המחליף של מנסה בונסו ממשיכה להעסיק את ראשי הצהובים. לוואלה! ספורט נודע כי מתקיים משא ומתן עם הסנטר האמריקאי די ג'יי ווייט. ווייט, בן 26, ששיחק אשתקד בשארלוט בובקאטס מה-NBA והעמיד ממוצעים של 6.8 נקודות ו-3.6 ריבאונדים.

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ממאמין שיימצא פיתרון עם אוחיון. מזרחי/ברני ארדוב

מיד עם פתיחתה של מסיבת העיתונאים, התייחס שמעון מזרחי לסוגיית יוגב אוחיון: "במהלך חודשי הקיץ בשנה שעברה, מכבי תל אביב ויוגב אוחיון הגיעו להבנות על הסכם מחייב לשלוש עונות משחקים. על פי תנאי ההסכם למכבי הייתה זכות יציאה בתום העונה הראשונה והשנייה וליוגב בתום העונה השנייה בלבד דהיינו לאחר עונת 2012/13. במהלך הקיץ הנוכחי, על אף התנאים הברורים ושלא בידיעתנו, החליט יוגב אוחיון לחתום בקובאן. הוא פנה לפיב"א על מנת שתכריע האם היה זכאי לקבל שחרור ואם עליו להיות מחויב לעוד עונה נוספת וזאת לאחר שסירבנו להעניק את השחרור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רוצים לשים את הצרות בצד. דיוויד בלאט ושמעון מזרחי/ברני ארדוב

"כמי שהאמינו בצדקת דרכם מלכתחילה, שמחנו לקבל ביום שני האחרון בשעות הערב את הודעת מזכ"ל פיב"א לפיו יוגב הינו שחקן תחת חוזה מחייב במכבי תל אביב ואין לתת לו כתב העברה לקובאן או לכל קבוצה אחרת. לכל אורך הקיץ האמנו שיש חשיבות גדולה לעקרון של כיבוד הסכמים וללא שמירה על עקרון זה לא תהיה לנו זכות קיום. חשוב להדגיש שהעקרון הזה מנחה אותנו והנחה אותנו בעונה שעברה כשהייתה מחלוקת בנושא פארגו וגם שם לא היססנו לנהל הליך משפטי בו הוכח שהצדק היה עמנו. המחלוקת עם יוגב לא הייתה כלל ועיקר בנושא ממוני או כספי אלא נושא של עקרון ועל זה שמרנו לאורך כל הדרך.

"אני רוצה לחזור ולהדגיש שלא הייתה לנו שום כוונה לפגוע ביוגב. מעולם לא פגענו בשחקנים. לא רצינו לנקום על שפעל שלא בידיעתנו וכבר קרו מקרים עם מאמנים ושחקנים שהיו תחת חוזים מחייבים וכשפנו בתום לב ובניקיון כפיים תמיד נענינו לפניות. אנחנו מאמינים שהדרך בין הידברות ליוגב ובינינו תימצא. אני מאשר שהייתה פגישה בין יוגב לנציגיו".

מזרחי הוסיף: "אנחנו לחצנו והשתדלנו ביורוליג לשנות את שיטת המשחקים ואכן השנה השיטה שונתה באופן שיהיה לכל קבוצה שתגיע לטופ 16 שמונה משחקים נוספים וזה יהיה ברמה מאוד גבוהה בשל איכות הקבוצות בשלב הזה. כמובן שזה לא מותיר הרבה ימי חמישי פנויים כפי שהיה בעבר. השנה לא תתקיים סדרת הפיינל פור בליגת העל. לגבי שידורי הטלוויזיה אין לנו סיכום ואני מאמין שתוך שבוע-שבועיים נגיע להבנות. לגבי היכל נוקיה, למעלה מעשרת אלפים מנויים נמכרו. מאחל לקבוצה שתגיע להישגים לא פחות טובים לעומת העונה החולפת".

"נעשה כל מה שאפשר כדי להתחשב באוהדים המסורתיים. הבהרנו ליורוליג שבימי שישי לא נשחק בישראל והבקשה התקבלה. להבטיח שלא יהיו משחקי חוץ בכלל אני לא יכול. לפחות בשלב הראשון יש בסך הכל משחק אחד - בסיינה - שיתקיים בערב שישי".

מכבי תל אביב תמונה קבוצתית. ברני ארדוב
לא מעט פרצופים חדשים. שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

בהמשך לדבריו של מזרחי, אמר בכיר במכבי לוואלה! ספורט: "אוחיון לא יהיה במכבי תל אביב. אני מתקשה לראות סיטואציה לאחר כל מה שהיה שנרצה שיהיה בקבוצה. היה חשוב לנו העקרון ולהעביר כאן מסר, אבל ב-99 אחוז הוא לא יהיה בקבוצה. זו הדעה של הרוב כאן".

גיא פניני מונה כצפוי לתפקיד הקפטן, ויחליף בתפקידו את טל בורשטיין. פניני אמר: "אני מתרגש. גדלתי במועדון הזה וזה חלום לשחק פה ועוד יותר לקבל את סרט הקפטן. אני נכנס לרשימה של שחקנים מכובדים וגדולים שרק חלמתי לשחק לידם והיום אני במקום שלהם. המחויבות עליי ואעשה הכל כדי שנצליח. יש כלים ואני מאמין בקבוצה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה ושתהיה שנה טובה".

מאמן הקבוצה דיוויד בלאט אמר: ""כבוד הוא לי להיות כאן עוד שנה ולהציג קבוצה לוחמת, חדשה עם המון רצון ותשוקה לספק את האוהדים שלנו. אנחנו ניתן את הכל על מנת להביא לכאן כדורסל אטרקטיבי וטוב על ידי שחקנים טובים עם אישיות שמייצגת את המועדון ואת המדינה בה אנחנו חיים. אני מקווה שיהיה לכולם כיף לאורך כל השנה להיות איתנו. על פי השבועות הראשונים, הופתעתי מהמהירות בה הצלחנו לשלב ולחבר את החלקים. הבאנו לכאן שחקנים חלקם ידועים יותר וחלקם פחות, אבל אנשים עם אופי חזק ורצון להיות ביחד ולתפקד כיחידה אחת. עד עכשיו אני רואה שרמת העבודה ורמת המחויבות שונה מקבוצות שהיו פה בשנים האחרונות ובגלל שכל מי שכאן רוצה להוכיח משהו נכון, להיות חלק מקבוצה מנצחת".

ריקי היקמן. ברני ארדוב
ינסה להוכיח את עצמו במדים הצהובים. ריקי היקמן/ברני ארדוב

על השינויים הגדולים בסגל: "כל אחד מאיתנו רוצה לראות המשכיות ואת מרבית הסגל ממשיך, אבל אם וכאשר יש מצב שזה לא יכול להיות ככה, הפלוס הוא השחקנים שהבאנו כי זו חבורה נהדרת מבחינת העבודה שאפשר לעשות איתם. נצא קבוצה טובה כי יש עם מי לעבוד פה".

לגבי מחליף לפופס מנסה בונסו: "אנחנו במגעים עם מספר שחקנים והיינו חייבים לראות את התוצאה הסופית של הבדיקות של פופס. רק ב-24 השעות האחרונות התחלנו ממש לחפש ולקדם דברים עם שחקנים אחרים. אנחנו רוצים מאוד להגיע להחלטה כמה שיותר מהר, אבל לא נעשה את זה רק כדי להביא מישהו. אנחנו צריכים להביא את השחקן הנכון ואני מאמין שנמצא את השחקן שאנחנו צריכים כי נחוץ לנו עוד גבוה לסגל".

על המטרות אמר המאמן: "הכל ריאלי. גם לפני שנתיים לא היה ריאלי והגענו לגמר היורוליג. בשנה שעברה היינו סל אחד מהפיינל פור ולקחנו ארבעה תארים. נתחיל בקטן, יש פה עם מי לעבוד ולא יהיה תואר שלא נלך עליו".

גיורגי שרמדיני, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כרגע הוא הסנטר היחיד בסגל. גיורגי שרמדיני/ברני ארדוב

שי רקנאטי הוסיף: "היה קיץ לא פשוט, אבל ידענו מה שאנחנו עושים. היינו צריכים לבנות קבוצה שהתחלפו בה הרבה שחקנים ועשינו את זה בצורה טובה. יש פה חומר שחקנים עם הרבה כישרון וסיכוי גדול להגיע לשלבים מאוחרים. עבדנו ביחד. דני פדרמן נתן מעצמו יום ולילה ואני חושב שזו התוצאה. הצוות המקצועי מרוצה ממה שיש ועכשיו השאלה איך זה יתחבר".

הצהובים ימריאו מחר (חמישי) למחנות אימונים בגרמניה ובצרפת, במסגרתם ישחקו נגד אלופת היורוליג, אולימפיאקוס. מי שלא ימריא עם הקבוצה הוא הפורוורד דווין סמית', הסובל מפציעה שבגינה ייעדר כחודש מהמגרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully