וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: ויינטרוב ניצח את סואדה, ישראל בבית העליון

משחק ענק של הישראלי, ביום הולדתו ה-26 ובערב ראש השנה, נתן לו 3:6, 6:7 (5), 6:4, 3:6 וסידר לנבחרת 2:3 ענק ביפן

כרגיל, נבחרת ישראל בטניס לא מסוגלת בלי קצת דרמה ומתח. הנבחרת שלנו, שירדה בשנים האחרונות לבית האזורי, הגיעה ליפן למאבק לא פשוט מול הנבחרת המארחת על המקום בבית העליון של גביע הדייויס. בתום שלושה ימים דרמטיים במיוחד, אמיר ויינטרוב היה הגיבור הראשי של ההופעה, כשניצחון שלו היום (ראשון) 3:6, 6:7 (5), 6:4, 3:6 על גו סואדה במשחק המכריע, נתן לישראל 2:3 במפגש כולו ואת הניצחון המתוק, שמחזיר אותנו כאמור לליגה של הגדולות מכולן.

אמיר ויינטרוב טניסאי ישראלי. Matthew Lewis, GettyImages
פנטסטי. ויינטרוב/GettyImages, Matthew Lewis

אחרי הניצחון של אנדי רם ויוני ארליך במשחק הזוגות אמש, ישראל הגיעה ליום המכריע עם יתרון של 1:2 במפגש. דודי סלע נתן פייט ענק מול קיי נישיקורי הנהדר, אך הפסיד בחמש מערכות וכך נשלח ויינטרוב אל המשחק הקובע.

המחבט מספר 2 של ישראל אומנם מדורג רק במקום ה-188 בעולם, בעוד שיריבו נמצא הרבה הרבה מעליו, במקום ה-49, אבל זה לא הפריע לויינטרוב, שחגג היום את יום הולדתו ה-26, להפגין יכולת מרשימה ולשלוט במרבית שלבי המשחק, כשגם הפסקת גשם ברגעי ההיחלשות שלו במערכה הרביעית, סייעה לו.

בסופו של יום ובסופה של התמודדות, נבחרת הדייויס הנהדרת שוב מוציאה מעצמה הרבה יותר ממה שגלום בכל אחד מיחידיה ומספקת לנו שמחה גדולה לקראת השנה החדשה. כעת, השחקנים של אייל רן יצפו להגרלה בשלב הבא, שבוודאי תהיה מרתקת מאוד.

אמיר ויינטרוב: "כל שנה זה נהיה טוב יותר"

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 3:6 לויינטרוב

ההגשה של ויינטרוב נראתה טוב בפתיחה והוא עלה ליתרון בקלות. היפני לא התבלבל ועם סדרת הגשות טובות משלו, השווה. סואדה כבר השיג נקודת שבירה, אבל ויינטרוב הצליח להציל אותה וחזר ליתרון 1:2. השבירה המיוחלת הגיע במשחקון הבא, כשויינטרוב ניצל את נקודת השבירה השלישית שלו (שהושגה עם מעט עזרה משופט הקו) ועלה ל-1:3 מצוין. עוד משחקון הגשה קל והיתרון של הישראלי המשיך לצמוח. סואדה התעורר, ניצל טעות של ויינטרוב וצימק, אבל במשחקון הבא הוא לא ניצל עוד נקודת שבירה והישראלי הפגין קור רוח, בדרך ל-2:5. היפני נלחם על המערכה וצימק שוב, אבל ויינטרוב לא התרגש והשלים 3:6 נהדר ויתרון 0:1 במערכות.

מערכה שנייה: 6:7 לויינטרוב

סואדה עלה אגרסיבי, הפציץ מהקו האחורי ושמר בקלות על ההגשה במשחקון הראשון. ויינטרוב הגיב עם ניצחון במשחקון הגשה קל, אבל התקשה מול ההגשות של היפני שחזר להוביל. הישראלי פתח רע את המשחון הרביעי עם שבירה כפולה, פיגר 40:0 ובהמשך הציל נקודת שבירה והשווה ל-2:2. ויינטרוב נישא על גלי המומנטום ועם משחקון מצוין, הצליח בניסיון השני לשבור שוב את היפני, בדרך ליתרון חשוב באמצע המערכה השנייה. הישראלי המשיך לשייט ולקח עוד משחקון הגשה בנינוחות, לפני שהיפני שוב צימק. סואדה נכנס בסופו של דבר למשחק במשחקון ההגשה הבא של ויינטרוב ובעזרת כמה מהלכים טובים ובעיקר שתי שגיאות כפולות רצופות של הישראלי, הצליח לשבור לראשונה במשחק ולחזור לשוויון במערכה. סואדה המשיך לדהור ולקח את המשחקון הבא בקלות. ויינטרוב התאושש מהרגעים הלא קלים וחזר לשוויון, עם משחקון על האפס. כמו בכל משחק טניס, גם כאן המומנטום שיחק תפקיד חשוב וויינטרוב עף קדימה עם שבירה אדירה על האפס, שהסתיימה בטעות כפולה של היפני. שוב ויינטרוב נרדם ומשחקון חלש להחריד שלו איפשר ליפני שוב לשבור והמערכה הלכה לשובר שוויון, שם ויינטרוב היה חד יותר, ניצח 5:7 ועלה ל-0:2 גדול במערכות.

מערכה שלישית: 4:6 לסואדה

ויינטרוב עבד קשה, אבל לקח גם את המשחקון הראשון של המערכה הבאה. ויינטרוב המשיך לשחק היטב, אבל סואדה שמר על ההגשה. ויינטרוב נרדם בשמירה וסואדה ניצל זאת ושבר מהר מאוד בדרך ל-1:2, כשהוא גם שומר על ההגשות שלו בלי קושי. ויינטרוב התעשת ועם הרבה מזל שמר על ההגשות. סואדה לא נבהל והמשיך להתקדם לניצחון במערכה עם 2:4. ויינטרוב המשיך לרדוף ושוב צימק. לישראלי היה צ'אנס ענק עם שתי נקודות שבירה, אך הוא איבד את שתיהן וסואדה לקח עוד משחקון בדרך ל-3:5. סואדה כבר עלה ל-0:30, אבל ויינטרוב נשאר בחיים. הישראלי כבר הוביל 0:40 ויכול היה לשבור ולחזור למערכה, אבל סואדה העלה רמה, לקח חמש נקודות רצופות וזכה במערכה כולה כדי לצמק ל-1:2 במערכות.

מערכה רביעית: 3:6 לויינטרוב

בשלב זה ולאחר שויינטרוב נראה קצת פצוע ומאפשר כמה נקודות שבירה ליריבו כבר במשחקון הראשון, הגיע הפסקת גשם ונתנה לו זמן להתאושש. ההפסקה נתנה לויינטרוב זמן להירגע והוא עבד קשה, אבל לקח את המשחקון הראשון של המערכה. סואדה הסתבך מעט, אבל לקח את המשחקון שלו עם צמד אייסים. ההגשות של הישראלי המשיכו להשתפר והוא עלה ל-1:2. השיפור של ויינטרוב נמשך ואיתו הגיע גם השבירה במשחקון הרביעי. זה המשיך להראות טוב והישראלי כבר טיפס ל-1:4 עם ההגשה שלו. ויינטרוב כבר פלירטט עם עוד שבירה, אבל סואדה שמר על ההגשות. הישראלי לא התרגש ולקח עוד משחקון הגשה חשוב מאוד. ויינטרוב כבר הגיע ל-40:40, אבל סואדה נשאר בחיים והישראלי הגיש למשחק. זה לא היה קל, אבל בנקודת המשחק השלישית ואחרי שסואדה ירד לקבל טיפול, ויינטרוב הצליח לעשות את זה ולקח את ישראל כל הדרך לבית העליון. כל הכבוד!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נבחרת הדייויס של ישראל, אנדי רם. קובי אליהו
שוב הם חוגגים. נבחרת ישראל/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully