וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקוקים לתמיכה

16.9.2012 / 0:08

כולם מדברים על ההגנה, אבל מכבי חיפה לא משכנעת כי קטן, גולסה ועזרא לא מצטרפים לעזור לחלוץ הבודד. במהלך העונה, עטר יהיה חייב לשקול מערך שני חלוצים. שלום תקווה מנתח את החלק הקדמי הירוק ומפרגן לדמאו

שחקני מכבי חיפה בדקת דומיה. קובי אליהו
לא מרתיעה, לא משכנעת. מכבי חיפה/קובי אליהו

מכבי חיפה לא במיטבה, לא מייצרת כוח הרתעה ובמצב כזה, די טבעי שהיריבות באות בלי לפחד, מסתערות עליה בכל העוצמה מתחילת המשחק על מנת להכריעו. זו הייתה תכנית המשחק של באר שבע והיא עבדה עם שער יתרון מוקדם. אחרי הספיגה, חיפה הייתה חייבת להשתלט על המהלכים במגרש ואכן עשתה זאת. היא אמנם שלטה, אבל לא הייתה כל כך מאיימת ולמזלה, בזכות טעות בהגנה של באר שבע היא הצליחה לאזן את התוצאה.

הבעיה המרכזית של חיפה היא הדלילות בהתקפה וזה מה שהופך אותה ללא משכנעת. ראובן עטר משחק עם חלוץ ומתחתיו, יניב קטן. מטבעו, קטן הוא שחקן שחוזר אחורה כדי להשתתף בהנעת הכדור ולפיכך, החלוץ הבודד שמשחק מתקשה כי הוא לבד. כשמשחקים עם חלוץ אחד, הקשרים מהקו השני צריכים להצטרף, לעזור ולתת עוד אופציות והזדמנויות להבקעה. הבעיה היא שחיפה חסרה את ההצטרפות. קטן לא עושה את זה, גולסה לא עושה זה וגם חן עזרא לא עושה את זה. בנתניה, עזרא שיחק כפליימייקר בחיפה הוא בא מהקו ויצטרך ללמוד להיכנס בעיתוי הנכון והלשפיע יותר על המהלכים ההתקפיים.

שלומי אזולאי שחקן מכבי חיפה (שמאל) מול עודד גביש שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
החלוץ הבודד שמשחק מתקשה כי הוא לבד. אזולאי/קובי אליהו

מדברים הרבה על סוגית הקשר האחורי, אבל דווקא שם חיפה מסודרת. ג'ואל דמאו הוא לא שחקן בעל יכולות התקפיות, אבל יחד עם אדין צוצאליץ' ואנדריי פיליאבסקי מדובר במערך הגנתי חזק, גבוה וחסון. דמאו הוא שחקן חשוב שחיפה הייתה זקוקה לו והוא מספק לה שקט במרכז השדה בכל הקשור לאגרסיביות. כמובן שזה עדיין לא מספיק. הירוקים זקוקים לחוליית קישור שגם תומכת בהתקפה כדי להחזיר את העוצמה לחלק הקדמי. במהלך העונה, גם כדי לשמור על הכוח של קטן וגם כדי לשנות מעט את הסגנון, עטר יוכל ויצטרך לשחק עם שני חלוצים כי בינתיים לקבוצה שלו חסרה מהירות ואיום על הגנת היריב.

מרגישים שהקבוצה של עטר חסרת ביטחון. אף אחד במכבי חיפה לא ציפה לפתוח את העונה כך ולצבור נקודה ראשונה במחזור השלישי. להגנתו של עטר אפשר לומר שמכת פציעות וחוסר מזל מלווים אותו מתחילת העונה ומקשים על הקבוצה להתרומם מהתחתית. אלא שאל תתנו למקום בטבלה להטעות אתכם. מכבי חיפה היא קבוצה טובה וכשהיא תתאזן ודברים יתחילו להתחבר, נראה ממנה את הכדורגל שהמאמן שלה רוצה. הנקודה במגרש קשה כמו באר שבע שהושגה ב-10 שחקנים חשובה מאוד, בעיקר מבחינה מוראלית.

כרגע, אין למכבי חיפה מה להתעסק בפער הנקודות מהצמרת אלא לעשות הכל ולמקד את כל הכוחות בהוצאת העגלה מהבוץ, להרים את השחקנים למקום שבו הם יוכלו להביע את יכולתם. כדי לצאת מהלחץ, למאמן והמערכת אסור להסתכל על המקום בטבלה או מספר הנקודות של קבוצות הצמרת, אבל זה נכון לתקופה מוגבלת. אין ספק שהשבועיים הקרובים קריטיים להמשך העונה כולה.

ונסיים בהפועל באר שבע. אחרי שבמשחק הראשון היא ממש לא שכנעה, רואים שיפור הן באיזון של הקבוצה, ביכולת הנעת הכדור וביציאה למתפרצות. באר שבע חסרה דיוק בחלק הקדמי, אבל בהחלט אפשר לומר שהקבוצה נמצאת בהתקדמות שמורגשת היטב. בסך הכל, לאלישע לוי יש סגל שימשיך וישתפר ומסוגל לעשות עונה טובה יותר לעומת אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי עם עוזר המאמן שמעון ביטון. קובי אליהו
ההתקדמות מורגשת היטב. לוי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully