וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "אמרתי לשחקנים, זה ירבוץ לכם על הגב"

8.9.2012 / 22:52

המאמן לא חגג את ההעפלה ליורובאסקט ולא שוכח את ההפסד לאסטוניה. פניני: "נהנינו". הלפרין: "תהיה מלחמה מול סרביה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
שחקני נבחרת ישראל חוגגים יחד עם המאמן אריק שיבק. קובי אליהו
יצאו גדולים. שיבק ושחקניו מודים לקהל/קובי אליהו

נבחרת ישראל העפילה היום (שבת) כמעט באופן סופי לאליפות אירופה, לאחר שהביסה בבית 73:106 את סלובקיה, ובעקבות ההפסד של סרביה לאסטוניה (88:81), קרובה הנבחרת להבטיח גם את המקום השני בבית כשכל שהיא צריכה זה ניצחון או הפסד בפער של עד 18 הפרש. אמנם עדיין יש סיכוי תיאורטי שהנבחרת לא תעלה (אם תפסיד בהפרש של 90 נקודות במשחק האחרון מול סרביה), אבל זה כמובן לא סביר, וברור לכל שישראל תמצא את עצמה שוב ביורובאסקט, למרות פתיחה רעה מאוד לקמפיין עם שני הפסדים רצופים.

מאמן הנבחרת אריק שיבק אמר בסיום הניצחון: "אני שמח שניצחנו, שמח ששיחקנו כמו ששיחקנו בחצי השני, כי היה חשוב לגמור את הקמפיין בצורה טובה בבית. העניין בבית מסובך, יש משולש מורכב, אבל אם ננצח בסרביה, אין שום משולש. ננסה לנצח שם".

שיבק המשיך ואמר: "אחרי ההפסד נגד אסטוניה, אמרתי שזה ההפסד הכי גרוע שלי כמאמן נבחרות, והתכוונתי לזה. זה היה הפסד חמור. אחר כך, בשיחה עם שחקנים, ציירתי נקודה שחורה על הלוח, ואמרתי להם שהנקודה הזאת תרבוץ על הגב שלנו כל הקריירה אם לא נעלה לאליפות אירופה. ביקשתי מהשחקנים, בואו נהפוך את הנקודה הזאת לקטנה יותר. אני חושב שהיום הקטנו אותה, והפכנו אותה ללבנה. אני לא מסרב לחגוג אבל מן הראוי שכשאתה בקמפיין צריך לסיים אותו כמו שצריך".

שיבק התייחס לביקורת על כספי ועל המתיחות סביבו: "לקחו משהו קטן, וניפחו אותו. כספי לא צריך להוכיח לאף אחד שהוא שחקן גדול, הוא שחקן NBA. הוא עשה עבודה נפלאה, ולקח פיקוד. חייבים לציין גם את יותם הלפרין, שכראש קבוצה תרם הרבה בקשר בין הצוות לשחקנים. אני לא מכיר הרבה שחקנים שהיו מתאמצים כל כך עם הפציעה שממנה סבל יותם, מגיע לו כל הכבוד".

ליאור אליהו שסיים עם טריפל דאבל אמר: "באנו עם קצת לחץ, ידענו שאנחנו עדיפים ושאנחנו צריכים לנצח כדי לעלות, ויכול להיות שבגלל זה בחצי הראשון היינו פחות טובים, אבל ברבע האחרון כבר נהנינו מהמשחק. אי אפשר לדעת מה היה קורה אם היינו משחקים בנוקיה כבר בהתחלה, אבל תיקנו. נקווה שהמשחק מול סרביה כבר יהיה לא חשוב. היה משחק פחות טוב מול אסטוניה, טחנו את המשחק הזה עד היסוד, אבל יצאנו מזה, המשכנו קדימה. היו לנו גם הפסדים, אבל זה בסדר גמור. ניסע לסרביה לנצח. יהיה משחק עם הרבה אנרגיות".

יותם הלפרין, שהתעורר יחד עם שאר חבריו במחצית השניה אמר: "החצי ראשון לא היה טוב לא כמו שרצינו או ציפינו. במחצית השניה הראנו כמו שצריך את הבדלי הכוחות. עוד לא צריך לברך אותנו, לא עלינו רשמית, השמחה היא על הניצחון מהמשחק ולא מעבר לזה. ניסע לסרביה במטרה לנצח כדי לא להיכנס לחישובים. כולם תרמו וישחקו מצוין היום".

הלפרין ניסה להסביר את היכולת הטובה הערב: "הסיבה שהשתחררנו היתה כשחזרנו להיות אגרסיביים. באופן אישי זה לא המשחק הכי טוב שלי כי זה היה משחק קל עם זריקות חופשיות, אבל כולם היו טובים היום". על המשחק הבא אמר הרכז: "מי שהיה פעם בסרביה ובטח בפיוניר מבין שזה אחד מהאולמות הכי קשים לשחק בו, גם הסרבים לחוצים ולכן אנחנו צריכים להתכונן כמו שצריך ותהיה מלחמה".

גיא פניני אמר ש"רואים במשחקים האחרונים שלקחנו את עצמנו בידיים, רואים את ההנאה, וזה היה חסר במשחקים הראשונים. וכשנהנים, מנצחים. אני לא מתרגש כשיש משחק יותר טוב או פחות טוב, אנחנו תמיד עם הראש למעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully