וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עאבד רוצה למלוך

תהל אלון

22.8.2012 / 14:37

נפגעתי מהדברים של שירצקי, ציפיתי ליותר דקות מבן שמעון, רציתי חלק גדול יותר בעונת האליפות. לאחמד עאבד, הכישרון הצעיר של קרית שמונה, נמאס להיות שחקן ספסל. "השמות של שחקני הרכש בתקשורת פוגעים בי. אני רוצה כבר לפרוץ. עד עכשיו לא קיבלתי מספיק הזדמנויות"

סלובקיה, לפני קצת יותר מחודש. עירוני קרית שמונה קיימה את משחקה הראשון אי פעם במוקדמות ליגת האלופות מול ז'ילינה והפסידה 1:0. החלוץ הצעיר אחמד עאבד היה צריך לשמור על יוזף פיאצ'ק, שהבקיע את השער מקרן. השחקנים חזרו למלון ועאבד פשוט לא הצליח להירדם. בארץ השעון הראה 3 לפנות בוקר, השחקן הצעיר הבין שהוא לא יכול להכיל את הרגשות לבד, ולמרות השעה חייג לביתו בארץ. הוא ביקש מאחיו להעיר את אמא ולהגיד לה שהוא צריך לדבר איתה עכשיו. האם כמובן התעוררה, ובשיחה של חצי שעה הרגיעה את בנה, עודדה ובעיקר העניקה תקווה עם אינטואיציה אימהית לכך שהדברים עוד ישתנו בזכותו.

ואז הגיע הגומלין. עאבד אומנם לא פתח, אבל נכנס עם האנרגיות המטורפות שקיבל. הוא הביא את השינוי והיה מעורב בשני השערים שהעלו את קריית שמונה לשלב הבא.

שחקן עירוני קרית שמונה אחמד עאבד (משמאל) חוגג שער עם סלאח חסארמה. אדריאן הרבשטיין
הפנים את הדברים של אמא והעלה את קרית שמונה שלב. אחמד עאבד/אדריאן הרבשטיין

אנשים לא יודעים, אבל במקרה של עאבד הקשר הזה למשפחה לא שגרתי. כשהוא חזר לארץ מסלובקיה, הדבר הראשון שעשה היה להגיע לבית העלמין בנצרת, שם קבור אביו שהלך לעולמו מדום לב כשהיה בן 17 בלבד. שם הוא מרשה לעצמו להתפרק, לספר על הדרך, על האמונה, על הקשיים ועל רגעי האושר ובעיקר להודות לאביו על הכוחות שהוא מעניק לו גם כשהוא כבר לא נמצא פיזית.

כבר בעונה הראשון שלו כילד אפשר היה להבחין בכישרון שיש לחלוץ הצעיר מנצרת. הוא הבקיע 45 שערים בעונה, אף אחד כבר לא יכול היה להתעלם ממנו, אבל הדרך שלו לצמרת לא הייתה קלה. בקבוצת הנוער הגיע לאחי מאמן שעאבד לא הסתדר אתו והשחקן החליט להפסיק לשחק כדורגל ולהשקיע את כל מרצו בלימודים. במשך שנה וחצי הוא ישב בחוץ.

התפנית הגיעה עם מותו של אביו של עאבד. החלוץ נשבר לרסיסים, רכבת של אנשים שהגיעו לנחם את המשפחה החלו לשכנע את עאבד לחזור לשחק כדורגל. מאמנים של קבוצות הילדים והנוער, הורים של שחקנים, אנשי צוות באחי נצרת. "כל הזמן פנו אליי לחזור לשחק, אבל היה קשה לי עם זה. כשכבר החלטתי, זה היה רק בשביל אבא שלי, רק כדי להגשים לו את החלום. כשאבא מת, הרגשתי שאני חייב לו את זה. לא חזרתי בגלל השכנועים של אף אחד, רק בגלל אבא".

שחקני עירוני קרית שמונה אחמד עאבד בריאן חרסיסיץ' חוגגים. אדריאן הרבשטיין
מזל שהוא חזר לשחק. עאבד/אדריאן הרבשטיין

לא מחכה להזדמנות, מנסה לקחת אותה בכוח

לאחר שבוע אימונים בנוער קפץ עאבד ישר לקבוצת הבוגרים. אחרי שני אימונים נערך המשחק הראשון. השחקנים עוד לא הכירו את השם שלו, אבל זה לא הפריע למאמן ג'ון גרגורי לפתוח אתו בהופעת בכורה בליגת העל. שנה לאחר מכן, אחי נצרת כבר הלכה לפירוק ומי שנשאר לשחק היו בעיקר הצעירים. שמעון הדרי, המאמן באותה תקופה, נתן לעאבד את המפתחות והפך אותו לשחקן משמעותי, כשהוא מקבל גם זימון לנבחרת הצעירה. הסקאוטים החלו לעקוב, מכבי תל אביב כבר ביקשה את השחקן למבחנים, ולבסוף דווקא קריית שמונה הייתה זאת שזכתה בחלוץ לאחר משחק אימון בין שתי הקבוצות, בו עאבד צד את עינם של איזי שירצקי ורן בן שמעון.

העונה הייתה חלומית כמעט מכל הבחינות. קרית שמונה זכתה באליפות היסטורית ובגביע הטוטו, אבל עאבד הרגיש שהיא הייתה קצת מוחמצת: "יכולתי לתרום יותר לקבוצה. העונה הראשונה שלי לא הייתה ממש טובה, אבל יחסית לדקות שקיבלתי הייתי יעיל. יש משחקים שבהם עזרתי לקבוצה והגולים שלי היו משמעותיים. למשל, כשמכבי תל אביב הגיעה אלינו וניצחנו 1:2. לפי דעתי זאת הייתה התפנית, מכבי הובילה את הטבלה, הובילה נגדנו, עשינו מהפך וכשניצחנו היוצרות התהפכו והמומנטום עבר אלינו".

עאבד מנחש מדוע מיעט לשחק: "לפעמים הרגשתי שבן שמעון יכול לתת לי יותר דקות. בגדול, רן תמך בי ועזר לי, אבל אני עדיין חושב שהיו משחקים שבהם היה מגיע לי לפתוח בהרכב. אני מרגיש שותף לאליפות, אבל יש תחושת פספוס על כך שהיה יכול להיות לי חלק יותר גדול בזה. אני רוצה כבר לעשות את הפריצה שלי וחושב על זה כל הזמן, צריך לשחק יותר, להיות שחקן הרכב. התחלתי את העונה הזו טוב ושמתי גול מול ז'ילינה, אני מקווה שההתחלה הזאת תעניק לי את חולצת ההרכב, אבל עד עכשיו לא קיבלתי מספיק הזדמנויות".

מאמן עירוני קרית שמונה רן בן שמעון מחבק את אחמד עאבד. ברני ארדוב
"לפעמים הרגשתי שבן שמעון היה יכול לתת לי יותר דקות. הייתי צריך לשחק יותר". עאבד עם בן שמעון/ברני ארדוב

מגילי לנדאו תגיע הישועה?

בתחילת העונה, עם הגעתו של המאמן גילי לנדאו, קיימו השניים שיחה אישית. "גילי ישב איתי בתחילת העונה ודיברנו על ציפיות של שני הצדדים. הוא אמר שהוא כן ייתן לי את הקרדיט לשחק, ואני מקווה שזה מה שיהיה. פוגע בי כשעולים בתקשורת שמות של חלוצים שמועמדים לקבוצה, זה צובט את הלב, אבל אני אוהב תחרות. זה רק יכול להוציא ממני יכולת יותר טובה ואני אתחרה עם כל אחד שיגיע על המקום שלי. אני לא מתכוון להיות שחקן ספסל כל החיים, מאמין ביכולת שלי. אם זה לא יקרה בקרית שמונה, זה יקרה בקבוצה אחרת. עם כל הכבוד לכולם, זאת הקריירה שלי. הצוות המקצועי צריך להאמין ולתמוך בי עד הסוף. אין לי ספק שהפריצה תגיע".

בסוף הקיץ עאבד נקלע לסיטואציה שלא רצה להיות בה. קרית שמונה רצתה אותו לעוד עונה, אבל אחי נצרת ביקשה לא מעט כסף על ההשאלה. שירצקי כבר כמעט ויתר על החלוץ, ובמסיבת העיתונאים בתחילת העונה הבעלים אף אמר שעאבד ככל הנראה לא יהיה בקבוצה וביקר את השחקן הצעיר, כשטען שהוא הבקיע רק גול אחד באליפות. יום לאחר מכן, שירצקי סגר עם אחי על השאלתו של עאבד לעוד עונה, עם אופציה לרכישת הכרטיס, עאבד, שרצה לחזור לקריה, היה מאושר מכך שהדברים הסתדרו, אך באותה נשימה גם נפגע: "בסוף הקיץ היה בלגן של עסקים ואני נתקעתי באמצע. איזי רצה עוד שנת השאלה בחינם ובאחי לא היו מוכנים. בסוף הסכימו על עשרת אלפים שקל, ואם איזי ירצה לרכוש את הכרטיס הוא יוסיף עוד 400 אלף שקל. היו לי עוד הצעות, אבל מה שדחף אותי לחזור לקרית שמונה זה חדר ההלבשה. באמת שלא הכרתי אנשים כאלה, השחקנים בקרית שמונה מדהימים ואנשים מיוחדים.

"עדיין, נפגעתי מאד מהדברים של איזי במסיבת עיתונאים, לא יודע למה הוא אמר את זה. הוא גם אמר שהבקעתי רק שער אחד וכבשתי שלושה. היה מוזר מאד לשמוע את זה ממנו, בעיקר כי יום אחרי זה הוא הרים טלפון לעו"ד שלי ואמר שהוא רוצה שאמשיך בקריה. לי אין חלומות לעבור לקבוצה גדולה יותר, כי קרית שמונה לא נופלת משום קבוצה בליגה, גם לא מהגדולות. יש פה קבוצה מדהימה. מה הלאה? בעתיד החלום הוא להגיע לליגה האנגלית, למנצ'סטר יונייטד".

21:45, ספורט5 ו-HD: באטה בוריסוב - עירוני קרית שמונה

ליגת העל בוואלה! ספורט

איזי שירצקי בעלי עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
יד מכה ומיד מלטפת.איזי שירצקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully