וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: נפטצ'י באקו מחכה לקרית שמונה

20.7.2012 / 15:00

במידה ותעבור את ז'ילינה, האלופה תפגוש את האזרים שקרובים לשלב הבא. פאוק סלוניקי מחכה לבני יהודה, בורסאספור לנתניה

עוד בטרם עברו את סיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות ובליגה האירופית, עירוני קרית שמונה, בני יהודה ומכבי נתניה תדענה מיד מי תהיינה היריבות שלהן בסיבוב הבא באירופה. עירוני קרית שמונה צריכה לפני כן לעבור בקרית אליעזר את ז'ילינה, שניצחה אותה 0:1 במוקדמות ליגת האלופות במשחק הראשון, אבל אם היא תעבור, מצפה לה משוכה נוחה יותר בדמות אלופת אזרבייג'אן, נפטצ'י באקו, שצריכה לעבור גם היא את הסיבוב השני (ניצחה 0:3 בבית את זסטאפוני הגאורגית).

מאוחר יותר נערכה גם הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית. בני יהודה תצטרך לדלג מעל שיראק הארמנית, עליה גברה 0:2 במשחק הביתי, ואם תשלים את העבודה, מצפה לה מפגש כפול עם פאוק סלוניקי היוונית. מכבי נתניה תפגוש את בורסאספור הטורקית טאם תצליח להיחלץ מפיגור מול קופס הפינית, לה הפסידה 2:1 במושבה.

דני עמוס שוער עירוני קרית שמונה (ימין) עם דויד סולארי. אדריאן הרבשטיין
יכול היה להיות הרבה יותר גרוע. דני עמוס ודויד סולארי/אדריאן הרבשטיין

קרית שמונה, כאמור, צריכה להפוך את התוצאה בגומלין מול ז'ילינה, ואם תעשה זאת תזכה להגרלה נוחה ממה שציפתה. מדוע? מעבר של קרית שמונה יאפשר לה ליהנות מהדירוג של ז'ילינה, ובכך השתייכה האלופה הישראלית לצד המדורג של ההגרלה. הקריה נהנתה כאמור מהגרלה סבירה בהחלט. משחקי הסיבוב השלישי יתקיימו ב-31 ביולי או ב-1 באוגוסט והגומלין כעבור שבוע. אם הקריה תעבור את ז'ילינה, המשחק הראשון יתקיים בישראל.

כאמור, נפטצ'י באקו צריכה לעבור גם היא את הסיבוב השני, אך הניצחון הביתי 0:3 על זסטאפוני מגאורגיה העמיד אותה במצב נוח. נפטצ'י היא קבוצה עם ניסיון אירופי עשיר, אך ללא הישגים מרשימים. אשתקד הודחה הקבוצה בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות אחרי שהובסה 3:0 בסיכום שני המשחקים על ידי דינמו זאגרב.

נפטצ'י באקו, המכונה "השחורים-לבנים" או "פועלי הנפט", הוקמה ב-1937 והיא מארחת את משחקיה באצטדיון טופיק בחראמוב, שמכיל קרוב ל-30 אלף מקומות ונקרא על שמו של הקוון האזרי שאישר את השער המפורסם של ג'ף הרסט בגמר מונדיאל 1966. הקבוצה זכתה בעונה שעברה באליפות שביעית בסך הכל ושנייה ברציפות והיא אף הפסידה בגמר הגביע. הישג השיא שלה באירופה עד כה היה הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, ב-2004 וב-2005. בין שחקני הקבוצה ניתן למצוא את הבלם המקדוני איגור מיטרסקי, ששיחק בבית"ר ירושלים. כוכב הקבוצה הוא בהודיר נסימוב, שסיים כמלך שערי הליגה בעונה שעברה עם 16 כיבושים.

עוד בסיבוב המוקדמות השלישי: סלטיק של בירם כיאל תפגוש את ה.י.ק הלסינקי הפינית (גברה 0:7 על KR האיסלנדית). קלאב ברוז' של ליאור רפאלוב תפתח את השתתפותה במסלול לקבוצות לא אלופות במפגש כפול עם פ.צ קופנהאגן הדנית.

שחקני סלטיק חוגגים, מקדימה בירם כיאל. Jeff J Mitchell, GettyImages
מפגש כפול עם אלופת פינלנד. בירם כיאל בחגיגות האליפות של סלטיק/GettyImages, Jeff J Mitchell

בני יהודה/שיראק - פאוק סלוניקי

בני יהודה, שנמצאת בעמדת זינוק טובה להעפלה לשלב השלישי, תפגוש את פאוק סלוניקי למפגש כפול אם תעבור. המשחק הראשון יתקיים בישראל בשני באוגוסט ואילו הגומלין ביוון כעבור שבוע. עבור בני יהודה מדובר במפגש ראשון אי פעם עם קבוצה יוונית והזהובים ינסו לשחזר את הישג השיא שלהם: העפלה לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.

פאוק סלוניקי היא אחת הקבוצות המפורסמות ביותר ביוון ומאמנה הנוכחי הוא גיורגוס דוניס, שנכנס לתפקיד מיד עם תום העונה החולפת. הקבוצה משחקת בטומבה סטדיום ובעונה שעברה היא סיימה במקום השלישי. ב-2004/05 היא נכנעה למכבי תל אביב בשלב האחרון של מוקדמות ליגת האלופות, לאחר הפסד טכני במשחק הראשון. ב-2000/01 עברה את בית"ר ירושלים בשלב הראשון של גביע אופ"א עם 4:6 בסיכום. הקבוצה זכתה בעבר פעמיים באליפות יוון.

שחקן בני יהודה פדרו גלבאן. קובי אליהו
משוכה סבירה. גלבאן/קובי אליהו

בורסאספור - מכבי נתניה/קופס

למכבי נתניה, אם תצליח להפוך את הפיגור מול קופס, תחכה בורסאספור הטורקית כאשר המשחק הראשון יתקיים בטורקיה ב-2 באוגוסט והגומלין כעבור שבוע. נתניה כבר ביקרה בטורקיה במסגרת האירופית לפני שלוש שנים, אז הובסה 10:1 בסיכום שני המשחקים מול גלאטסראיי.

בורסאספור, המודרכת על ידי המאמן ארטוגרול סגלאם, סיימה את הליגה הטורקית במקום השמיני בעונה החולפת ובשובר השוויון מול ג'נצ'לרביליג'י זכתה במקום בליגה האירופית. היא הובסה 4:0 מול פנרבחצ'ה בגמר הגביע וההישג הגדול ביותר שלה הוא זכייה באליפות בעונת 2009/10, אז הפכה למעשה לקבוצה היחידה ב-28 העונות האחרונות שאינה משלוש הגדולות (פנרבחצ'ה, גלאטסראיי, בשיקטאש), שזוכה בתואר. לאחר אותה אליפות, שיחקה הקבוצה בליגת האלופות, אך סיימה עם נקודה בודדת. הישג השיא שלה באירופה הוא רבע גמר הגביע למחזיקות גביע ב-1975. ב-1995 היא גברה 0:2 על בית"ר ירושלים באינטרטוטו וכעבור שנתיים שיחק במדיה החלוץ רונן חרזי למשך עונה בודדת.

אחמד סבע, מכבי נתניה. ברני ארדוב
הדרך לטורקיה עוברת בפינלנד. אחמד סבע/ברני ארדוב

ומה מחכה לשגרירים?

השגרירים הישראלים ברחבי היבשת זכו אף הם להגרלות בסיבוב השלישי היום. גנק הבלגית ואליניב ברדה יפגשו את המנצחת במפגש אקטובה מקזחסטן למילסמי אורהי המולדובית, שניצחה 2:4 במשחק הראשון בבית. גנט, עם שלומי ארבייטמן, גברה 0:1 בחוץ על דיפרדאנז' מלוקסמבורג ואם תעפיל היא תפגוש את המנצחת בין סלובן בראטיסלבה מסלובקיה לוידאוטון ההונגרית (1:1 במשחק הראשון).

אנורתוזיס פמגוסטה, קבוצתם של המאמן רוני לוי והקשר משה אוחיון, ניצחה בחוץ את לבדיה טאלין 1:3 במשחק הראשון ואם תשלים את המלאכה כצפוי היא תפגוש את המנצחת בין א.ג'.פ מדנמרק לדילה גורי מגאורגיה, שניצחה 1:2 בחוץ במשחק הראשון. אומוניה ניקוסיה עם יובל שפונגין, עוז ראלי ואוהד לויטה, תפגוש את המנצחת בין נפטאן נובופלוסטק מבלארוס לכוכב האדום בלגרד מסרביה (3:4 לבלגרד בחוץ במשחק הראשון.

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. רויטרס
גאורגיה על הקו. רוני לוי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully