וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל סג"ל: "גם ריינג'רס התפרקה, אסור שזה יקרה לנו"

18.7.2012 / 13:10

עמותת אוהדי בית"ר ירושלים הושקה, סג"ל פנה לקהל: "אם בית"ר תתפרק, היא לא תחזור". אלי כהן: "אין כדורגל בלעדינו"

עומר מירון

עמותת אוהדי בית"ר ירושלים השיקה היום (רביעי) באופן רשמי את מיזם גיוס הכספים ואת הרעיון לזכות ב-50 אחוז בעלות על המועדון בשבועות הקרובים. המיזם יצא לדרך באופן לא רשמי בסוף השבוע שעבר, ועד אתמול בצהריים גויסו כ-750 אלף שקל. המטרה של המיזם היא כשלושה מיליון שקל.

מי שנטלו חלק במסיבת העיתונאים מצד העמותה הם שמוליק לוי, שחקן העבר ובנו של המנהל המיתולוגי אברהם לוי, העיתונאי אראל סג"ל ואנשי העסקים העסקים מוטי ירוחם ויוסי מולדבסקי. מצד בית"ר ירושלים משתתפים היו"ר איציק קורנפיין, המאמן אלי כהן והקפטן עמית בן שושן.

העיתונאי אראל סג"ל פתח ואמר: "אני רק אחד מכמה, כולם עוסקים בזה בהתנדבות. אנחנו נמצאים במצב של להיות או לא להיות. המצב הוא רע מאוד, והמיזם הזה להציל את בית"ר הוא עזרה ראשונה ממש. בכל רגע של שפל בחיים כמו שהרגע שהגענו אליו עם בית"ר ירושלים, אני באמת מאמין שהדבר שאנחנו עושים כאן וההחלטה להכניס אוהדים לתוך הקבוצה זה דבר מבורך. אם לא תתגייסו עכשיו להציל את בית"ר ירושלים, יש סיכוי סביר שבית"ר תרד ארבע ליגות ותתפרק.

"כשהחלטתי להצטרף אמרתי לעצמי שבית"ר ירושלים העניקה לי רגשי אושר גדולים ורגעי עצב גדולים, דבר אחד בטוח זה שבית"ר מספקת לי המון רגש. הקבוצה הזו יקרה מדי בשביל להיעלם. אין כרגע גאידמק כזה או אחר שיבוא להציל אותנו, הכל תלוי בנו. אנשי עסקים מסתכלים על אוהדי בית"ר. אם האוהדים יעזרו לעצמם, יש סיכוי שאותם אנשי עסקים יבואו לסייע. צריך להחזיר עטרה ליושנה, את הערכים המקוריים של בית"ר ולא בכדי אנחנו נמצאים פה בבית מורשת מנחם בגין".

סג"ל סיכם: "כל מי שמגיע לעמותה, בא בהתנדבות. אני לא מחפש תפקיד בבית"ר ירושלים. החובה שלנו זה להתגייס, ומתוך המצוקה הזו אפשר רק לעלות. נהיה חלק מהמועדון ומהבעלות עליו. חבל אם לא ננצל את ההזדמנות הזו. אם בית"ר תתפרק, היא לא תחזור. גלזגו ריינג'רס הגדולה התפרקה בשבוע שעבר, אנחנו לא רוצים שזה יקרה אצלנו".

במהלך שלב השאלות של העיתונאים, אמר סג"ל: "במהלך השנה הקרובה נקיים בחירות לתפקיד של נציג בדירקטוריון של בית"ר. אני לא אתערב לאלי כהן בעבודה". כמו כן סג"ל נשאל מה לגבי לה פמיליה, ואמר: "אנחנו קוראים לכלל אוהדי בית"ר. מי שמזדהה עם הערכים של מנחם בגין, יבין שאנחנו קוראים לכולם. אנחנו לא מנקרים ולא פוסלים אף אחד".

העיתונאי אראל סג"ל, חבר עמותת אוהדי בית"ר ירושלים. עומר מירון
"גלזגו ריינג'רס הגדולה התפרקה בשבוע שעבר, אנחנו לא רוצים שזה יקרה אצלנו". סג"ל/עומר מירון

שחקן העבר שמוליק לוי הוסיף: "הכוונה שלנו היא לבוא ולפנות לרגש של אוהדי בית"ר ירושלים. אני על תקן של אוהד. הייתי כמעט בכל הקטגוריות שקשורות לבית"ר ירושלים. גדלתי מגיל 0 כבן המנהל של בית"ר ירושלים המיתולוגי. עם הזמן הפכתי להיות אוהד בית"ר ירושלים, ישבתי ביציעי ימק"א באליפות הראשונה, הייתי שחקן, הייתי ספונסר ומנהל שיווק, ועכשיו אני חוזר להיות אוהד. מהמקום הזה אי אפשר להגיד לא. אני מתגייס ומוכן לתת את כל כולי לעניין הזה. המטרה שלנו היא להגיע ל-3,000-4,000 איש. אני מאמין במטרה הזו ואני מנסה לחשוב אם מחר היה גמר גביע המדינה בכדורגל, בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב, והיו 20 אלף אוהדים שלנו, אז מה זה 4,000? היום מבחינתי זו יריית הפתוחה. אנחנו צריכים גם עזרה מהתקשורת. בית"ר ירושלים זה רייטינג, ואם היא לא תהיה, יהיה פחות רייטינג".

מוטי ירוחם, איש עסקים שתרם כסף לטובת המיזם, אמר: "אני פונה דווקא לאנשי עסקים, אלה שידם משגת שיכולים לתרום מעבר לאלף שקלים. המיזם הזה יכול לקום וליפול על אותם אנשי עסקים. שיסתכלו על זה כתרומה והחזר לקהילה. אם בית"ר תרד ארבע ליגות, אותם אנשים יאבדו את הבית שלהם. אנשי עסקים צריכים לכוון למקום הזה ולתרום, כך זה יחזור לכולם".

יוסי מולדבסקי, איש עסקים ואוהד הקבוצה: "כשפנו אליי החלטתי להצטרף למהפכה הזו. הייתי מעדיף לעשות את זה מאחורי הקלעים, אבל המטרה הזו מקדשת את האמצעים. אני רוצה שעוד אנשי עסקים יירתמו. לבית"ר ירושלים יש מאות ואלפי אוהדים שהתחילו כילדים קטנים והפכו לאנשי עסקים. אני קורא לאותם אנשים לבוא ולהתגייס, לעצור את שגרת החיים השוחקת שלהם, ולשאול את עצמם מה יגרום להם להתרגש יותר. השאיפה שלי היא לא להיות עם התקציב הכי גבוה בליגה, אלא להעמיד קבוצה על הרגליים. אני מכיר מספר מצומצם של אנשי עסקים שנרתעו מרכישת בית"ר ירושלים, בעיקר בשל עניין החשיפה והוויתור על הפרטיות. המיזם הזה יכול להתאים לכל איש עסקים. בשלב ראשון אחי ואני תורמים 50 אלף שקלים לעמותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין לצד המאמן אלי כהן. עומר מירון
העמותה תגייס 4,000 חברים? קורנפיין וכהן/עומר מירון

יו"ר המועדון איציק קורנפיין הביע תמיכה פומבית במהלך וטען כי על מנת שיצליח העמותה צריכה לגייס 3,000-4,000 חברים: "לפני כשנתיים פנו אליי שלושה בחורים צעירים שהציעו להקים עמותת אוהדים. הם באו עם הרבה אהבה לבית"ר ירושלים בגלל הדאגה למועדון ומרצון לחבר בחזרה את בית"ר ירושלים לאוהדים, לשורשים ולקהילה. הנכס היחידי שיש לבית"ר ירושלים זה הקהל. החיבור הזה עם הקהל והקהילה אבד לנו איפשהו בדרך בשנים האחרונות. חשבנו כל הזמן איך להחזיר את הקהל והאוהדים, אבל כשלנו בנושא הזה. זו לא תרומה אלא ניסיון לרכוש אחוזים מהמועדון.

"לא מדובר על קישוט אלא מטרות אמיתיות לבוא ולהשפיע. אני בטוח שכשהמיזם הזה יצליח, זה יעזור גם לאוהדים אחרים שמשום מה לא הגיעו למגרשים. חשוב שגם העמותה הזו תפנה לכלל האוהדים של בית"ר ירושלים. אנחנו נתמוך ונהיה שותפים לעזרה הזו כדי שהמיזם יצליח כמה שיותר. מחלקת הנוער שלנו תמשיך להיות טובה גם בחיבור לקהילה וגם ביציאת שחקנים לקבוצה הבוגרת".

המאמן אלי כהן המשיך: "אין אירוע בעולם שיכול לרגש כמו הכדורגל. אנחנו רואים איך זה הפך לתעשיית ענק עם הכספים שזורמים. זו לא סתם קבוצה, הקבוצה הכי מדוברת במדינה לטוב ולרע. המיזם הזה הוא מבורך ואנחנו עדים לכך שבגרמניה 49 אחוז שייך לקהילה כחוק. אני מקווה ופונה לאוהדים של בית"ר, זה יעזור לקהל להתחבר. אני מאמין שהקהל הטוב יצליח לאזן את הקהל היותר קיצוני, וסופסוף ניפרד מהקריאות הגזעניות שיש בבית"ר. אם זה ייגע לכולם בכיס, יהיו פחות התפרעויות. אנחנו רוצים ספורט טהור ונקי, ורוצים את הקהל האמיתי של בית"ר.

"אי אפשר לקיים את הכדורגל הישראלי בלי בית"ר. יש לנו קבוצה נהדרת, מורכבת מ-90 אחוז שחקני בית. זה הרגע של האוהדים להתחבר עוד יותר לקבוצה. לשחקנים האלה מגיע הכל. שישה שחקנים ללא חוזה מתאמנים ויש עוד שחקנים זרים שאנחנו ממתינים להם חודש כשיש לנו חוזה מוכן. איציק אמר לי שהוא לא יכול להחתים שחקנים זרים לפני שחקני בית. אם השחקנים האלה יחתמו, תהיה קבוצה אטרקטיבית ולא שנה נוראית כפי שהייתה בשנה שעברה למרות שהיא הסתיימה בצורה טובה.

"כמו שלאוהדי הפועל תל אביב יש קהל טוב, גם אתם אוהדי בית"ר מסוגלים. לא לסמוך על מיסטר סמוך. גם שחקנים רוצים לקנות מניה. זה רגע חשוב למועדון ולקהל. אני לא קורא לקהל השחקן ה-12 אלא השחקן הראשון. אנחנו לא רוצים לקרטע ולהביא זרים לא ראויים".

עמית בן שושן: "המיזם הזה מבורך וטוב לראות שלקהל של בית"ר ירושלים יכולה להיות השפעה. בסופו של דבר השחקן מספר 1 של הקבוצה זה הקהל. אני קורא שהרבה אנשים בכירים במדינה ואוהדים נרתמים לדבר הזה. אני מקווה מאוד שזה ימשיך. גם בחדר ההלבשה השחקנים הרימו את הכפפה. בסופו של דבר שמונה שחקנים החליטו שהם קונים מניה, כשזה בשם כל השחקנים. לפני שאנחנו שחקנים אנחנו אוהדים את הקבוצה הזו. גדלנו עליה, אנחנו אוהבים אותה מאוד, וחשוב לנו שהיא תישאר בקדמת הבמה. אני מקווה שהעניינים יסתדרו ושנוכל לשחק בכבוד בליגת העל".

אנשי העסקים יוסי מולבסקי, מוטי ירוחם, שתרמו לעמותת אוהדי בית"ר ירושלים. עומר מירון
מקווים לרתום עוד אנשי עסקים. מולדבסקי וירוחם/עומר מירון

כזכור, ידוענים רבים מאוהדי הקבוצה, כמו אהוד אולמרט ואייל גולן, הצטרפו למיזם, גם הסמלים אלי אוחנה ואורי מלמיליאן עשו זאת, ואפילו שחקני הסגל הנוכחי לא נשארו אדישים ורכשו מניות.

מספר חברי ארגון "לה פמיליה" שנכחו אירוע אמרו לכתבים שנכחו במקום כי הם תומכים במיזם וקראו לכל אוהדי בית"ר לקנות מניה. רדיו ירושלים יערוך שעתיים התרמה ביום שישי הקרוב, עם נציגי העמותה ואנשי האולפן אלי אוחנה ומישל דיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully