וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את חולון 73:102 ועלתה לגמר הפיינל פור

הצהובים לא התקשו בחצי הגמר, דרסו ללא רחמים את קבוצתו של דן שמיר ויפגשו את מכבי אשדוד בגמר. סמית' הצטיין עם 19

פינטזנו על קרב בין שני מועדונים גדולים ובטוחים בעצמם, חלמנו על דרמה כמו שהיתה בגמר של 2008, קיווינו לקרב מוחות בין דייויד בלאט לפיני גרשון ודן שמיר, אבל מהרגע שעלו הערב (שלישי) מכבי תל אביב והפועל חולון אל הפרקט, הכל נגמר. הצהובים לא התקשו אפילו לרגע במשחק חצי הגמר שלהם מול חולון, הביסו אותה 72:103 והעפילו בקלילות אל הגמר שייערך ביום ראשון, שם הם יפגשו את מכבי אשדוד שגברה בחצי הגמר שלה על מכבי ראשון לציון. איכשהו, אפשר לנחש שהפעם אף אחד לא יעיז לפנטז על שום דבר מלבד תואר קליל למועדון בצהוב.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול רון לואיס שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
הקרב הסתיים כבר ברבע הראשון. סמית'/ברני ארדוב

על הנייר היו פערי הכוחות ברורים לכל, אבל הסדרה הנהדרת שרשמה חולון מול הפועל ירושלים ברבע הגמר נתנה את הרושם שיש להם מה למכור גם מול האלופה המכהנת. אלא שפועל, קבוצתו של דן שמיר לא ממש הופיעה למשחק. מכבי עלתה עם אש בעיניים, כשסמית', בלו ואוחיון מענישים שוב ושוב את שחקני היריבה עם סלים קלים, כשריצת 0:22 מטורפת הובילה את קבוצתו של בלאט ליתרון מבטיח. שון דניאל היה היחידי בשורות חולון שעוד ניסה לעשות משהו, כשצלף ללא הכרה מחוץ לקשת, אבל למחצית ירדו הצהובים ביתרון 17.

חולון ניסתה לעשות קולות של חזרה (אם הורדת הפער ל-13 נחשבת לחזרה) עם התעוררות רגעית של מורן רוט ברבע השלישי, אבל מכבי שהגיעה ממוקדת מאוד למשחק, הצליחה למצוא נקודות בכל עת שחפצה, בעוד חולון השלימה עם ההפסד ורק ניסתה לצאת בצורה מכובדת מהמשחק. שון דניאל התנחם בהופעה מצויינת ושיא קריירה עם 19 נקודות ב-5 מ-6 לשלוש, אבל לא היה יכול לאלופה לבדו, ועתה תנסה חולון להשלים עונה מוצלחת מבחינתה כשתיאבק עם מכבי ראשון לציון על המקום השלישי. מכבי כאמור תמשיך לגמר שם מחכה לה אשדוד, שלא אמורה ליצור שום בעיות לצהובים, שצפויים לרשום זכייה מספר 50 באליפות המדינה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב העלתה בחמישייה את דווין סמית', יוגב אוחיון, קית' לנגפורד, ליאור אליהו ושון ג'יימס. הפועל חולון עלתה עם מורן רוט, שון דניאל, רון לואיס, טזמין מיטשל ובריאנט דאנסטון. מיטשל העלה את חולון על הלוח, אבל מכבי הגיבה עם הקנה קשוחה והתקפה נהדרת: סמית' וג'יימס הענישו בפנים, ושלשה של לנגפורד קבעה 4:9 לצהובים. חולון לא נבהלה, כשרוט ומיטשל ענו לשלשה צהובה בשלשה משלהם והשוו ל-14:14. אלא שאז פשוט נעלמה לחלוטין קבוצתו של שמיר, והחלה ההתעללות: אוחיון, פניני, בלו ולנגפורד התפוצצו עם ריצת 0:16 מטורפת, חולון לא הצליחה למצוא אפילו נקודה אחת, ומכבי ירדה ביתרון 14:30 בסיום הרבע הראשון.

הטיסה הצהובה נמשכה ללא הפרעה גם עם פתיחת הרבע השני, והריצה כבר הגיעה עד 0:22, לפני ששלומי הרוש קטע את הרצף המסוייט עם 5 נקודות רצופות. גם זה לא ממש השפיע על המשחק, לנגפורד ואליהו עשו ככל העולה על רוחם בהתקפה כשהיתרון תפח ל-19:42. רוט תפר שלשה נדירה, וחדירה של לואיס השלימה ריצת 0:7 של קבוצתו של שמיר שצימקה ל-16 בלבד. סמית' צלף שלשה גדולה, שון ג'יימס שוב חפר היטב בצבע, אבל שון דניאל רשם את השלשה השלישית שלו ללא החטאה, והוריד את חולון בפיגור 51:34 אל חדרי ההלבשה בסיום המחצית הראשונה.

ההגנה של חולון המשיכה לחלום גם ברבע השלישי, בלו נותר פנוי וצלף שלשה, בעוד נקודות של סמית' החזירו את היתרון ל-20. דניאל צלף שלשה רביעית ללא החטאה מן העבר השני, רוט חטף כדור לאוחיון, ופתאום היתרון של מכבי הוא רק 13. סמית' והנדריקס עצרו מעט את השטף של היריבה, דניאל המשיך להיות האיש היחידי בחולון שמוצא נקודות, אבל אוחיון נותר פנוי, צלף שלשה, ומכבי ירדה אל הרבע האחרון ביתרון 56:75.

כצפוי, הגארבג' טיים גלש גם לרבע הרביעי, אותו פתחה מכבי בריצת 3:13 כשליאור אליהו חודר ללא הפרעה אל הצבע החולוני, סמית' ואוחיון השלימו עם שלשות מחוץ לקשת בדרך ליתרון 60:93. כמיטב המסורת, גם הפעם העניק דייויד בלאט דקות יקרות לארד הררי הצעיר, שמצא את עצמו במעמד חצי הגמר. הילד לא אכזב ורשם נקודות אישיות מהעונשין, כשגם זלמנסון ואלון שטיין קיבלו את הרגעים שלהם על הפרקט. הנדריקס הקפיץ את האוהדים עם שלשה נדירה, מכבי חצתה את קו 100 הנקודות, הררי העלה את מאזן הנקודות שלו ל-4ועכשיו אפשר כבר להתכונן לגמר, בתקווה שהוא יהיה מעט יותר צמוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 19 נקודות, 8 ריבאונדים, 4 חטיפות, יוגב אוחיון 18, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, קית' לנגפורד 17 (7 מ-11 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ריצ'רד הנדריקס 13 ו-7 ריבאונדים, ליאור אליהו 10, דייויד בלו 10, שון ג'יימס 8, 6 ריבאונדים ו-4 חסימות, ארד הררי 4, גיא פניני 3. אלון שטיין ועידן זלמנסון שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל חולון: שון דניאל 19 נקודות (5 מ-6 לשלוש) ו-3 חטיפות, טזמין מיטשל 16 ו-6 ריבאונדים, מורן רוט 13 ו-6 אסיסטים, בריאנט דאנסטון 7 ו-3 חסימות, רון לואיס 6 (2 מ-10 מהשדה), 5 אסיסטים ו-4 איבודים, שלומי הרוש 6, אורי זוהר 3, עודד שעשוע 3. גיל אמיתי ואלכס צ'רנוביץ' שותפו, אך לא קלעו.


פיני גרשון יותר רגוע בהפועל חולון, אבל עדיין מרגיש מאמן

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully