וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קבוצות ישחקו בעונה הבאה בליגת העל בכדורסל?

7.5.2012 / 13:21

הבעלים של בני השרון והבקעה שוקלים לעזוב, הגירעון של חולון עוד לא נסגר. חשבתם שחוזרים ל-12 קבוצות? בכלל לא בטוח

הפאנל המקצועי ניהולי שערכה מנהלת הליגה ביום שישי בתל אביב נגע בלא מעט נקודות, וביניהן בשיטת המשחקים שתשוחק בעונת 2012/13. רוב הנוכחים תמכו חד משמעית בקיום משחקי הפיינל פור, אך הוסיפו את דעתם לשיטת המשחקים שאמורה להיות משוחקת בליגה בת 12 קבוצות. מה שהפאנליסטים שהוזמנו על ידי מנהלת הליגה לא לקחו בחשבון היא סיטואציה בה לא יהיו 12 קבוצות בליגת העל בעונה הבאה, סיטואציה ריאלית מאוד.

הערב (שני) תיפתח סדרת הגמר של הליגה הלאומית, ומסתמן כי המנצחת בין הפועל תל אביב למכבי באר יעקב תוכל לעמוד בתקציב המינימום, אם בתמיכה כלכלית של גופים שונים או אם מדובר במקרה של באר יעקב, בתמיכה מסיבית של המועצה המקומית. אלא שמתוך 11 קבוצות ליגת העל, לפחות לגבי שתיים יש סימני שאלה די גדולים לגבי התפקוד של העונה הבאה.

בעלי בני השרון/הרצליה לני רקנאטי הודה יותר מפעם אחת העונה שהוא מאוכזב מאוד מהיכולת של הקבוצה בתקציב מינימום, ולאחר שנשאר רק אם התמיכה של עיריית הרצליה, הוא יצטרך שוב להשקיע לא מעט כספים כדי להשאיר את הקבוצה קיימת. מקורביו של רקנאטי קוראים לו לעזוב את הכדורסל הישראלי, והוא יקבל את ההחלטה בשבועות הקרובים.

קבוצה נוספת שעתידה לוט בערפל היא מ.כ הבקעה. הקבוצה שרק עלתה השנה נתמכת על ידי המועצות של גני תקווה וקרית אונו ועל ידי הבעלים דורון הרציקוביץ' לא קיבלה את רוב הסכום שהובטח לה על ידי עיריית גני תקווה, ואת הכסף השלים העונה הרציקוביץ'. בשיחות עם מקורבים הבהיר בעלי הבקעה כי במידה ולא יצליח להכניס לאיחוד את עיריית יהוד ואת סביון, יעזוב ככל הנראה את הקבוצה. ללא הרציקוביץ' תתקשה הבקעה להחזיק קבוצה בליגת העל.

הקבוצה השלישית שסביבה קיים חשש כי לא תוכל לעמוד בנטל היא הפועל חולון, שמאז עונת 2008/9 השמועות סביב מצבה הכלכלי והגירעון שבה היא נמצאת לא נסגר. את העונה הזאת פתחה חולון עם גירעון של מעל 2 מיליון שקל, והגירעון עדיין לא נסגר לגמרי. עם זאת, בסביבת הקבוצה הבהירו כי אם הצליחו לפתוח את העונה בשנתיים האחרונות למרות המצב הקשה, הם מאמינים שיצליחו גם בעתיד.

במנהלת הליגה מודעים לקשיים של חלק מהקבוצות, והיו"ר אבנר קופל התייחס לנושא אתמול במסיבת העיתונאים של גמר הפלייאוף בליגה הלאומית: "כל שנה וזה לא חדש יש לנו בליגה קבוצה או שניים שמתנדנדות", מודה קופל, "במידה שיווצר מקום, הקבוצה הבאה בתור היא הקבוצה השנייה היא הפיינליסטית של גמר הפלייאוף בליגה הלאומית. גם הפועל תל אביב וגם מכבי באר יעקב ראויים לשחק בליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully